4 min. čítanie

Týždenný sumár: Mango vstupuje na 22 nových trhov, Seznam ukončí projekt Marketplace a ThePay prichádza na Slovensko

Zoot končí s veľkými predajňami a zatvára svoj vlajkový obchod. Medzi hráčov s online potravinami sa pridala už aj česká Billa. Najväčšia e-commerce konferencia na Slovensku Upterdam už tento štvrtok 21.9.

Týždenný sumár: Mango vstupuje na 22 nových trhov, Seznam ukončí projekt Marketplace a ThePay prichádza na Slovensko

Prehľad noviniek

Spor medzi logistickou firmou Zásilkovna a prevádzkovateľom depa v Bílém Kostele nad Nisou na Liberecku naberá na obrátkach. Situácia sa zvrtla do bodu, kde tisíce balíkov klientov Zásilkovny ostali v sklade a prevádzkovateľ ich odmietol vydať. Zásilkovna sa rozhodla preplatiť cenu objednávky a dopravy postihnutým zákazníkom. Klienti musia vyplniť reklamačný formulár a peniaze budú vyplatené do 30 dní od odoslania reklamácie. Zásilkovna už vrátila časť zásilek a vyplatila kompenzácie v hodnote niekoľkých miliónov českých korún.

Spoločnosť Mango rozširuje svoje online podnikanie a tento rok vstúpila na 22 nových trhov. V súčasnosti prevádzkuje eshop už v 110 krajinách. Svoju online expanziu zamerala predovšetkým na krajiny Strednej Ameriky a Afriky. Jej online kanál sa čoraz viac podieľa na celkových tržbách spoločnosti. V roku 2022 to už bolo 36 % a obrat z online predaja predstavoval 960 miliónov eur. V prvej polovici roka 2023 rástol online predaj v porovnaní s minulým rokom o ďalších 10 % percent.

zdroj: Depositphotos

Týždenný podcast UPdate

DHL eCommerce, odborník na logistiku elektronického obchodu, prekonal ďalší míľnik na ceste k vytvoreniu najväčšej a najhustejšej doručovacej siete v Európe. Slávnostné otvorenie 100 000. zberného miesta sa uskutočnilo vo Varšave v Poľsku. Tieto prístupové body sú známe ako ServicePointy  alebo schránky, kde môžu zákazníci DHL eCommerce odoslať, prevziať alebo vyzdvihnúť svoje balíky. Táto sieť v súčasnosti pokrýva 28 krajín Európy a čiastočne využíva synergické efekty so sesterskými divíziami DHL Express a Post + Parcel Germany.

Známy porovnávač cien Heureka.cz má nového šéfa. Po desiatich rokoch z čela spoločnosti a z postu generálneho riaditeľa odchádza Tomáš Braverman. Na jeho miesto nastupuje David Chmelař. Ten spoluzaložil a viedol spoločnosť iPrice, porovnávač cien pôsobiaci v juhovýchodnej Ázii. Táto zmena vo vedení prichádza niekoľko mesiacov po tom, čo skupina Heureka zmenila majiteľa. 

zdroj: David Chmelař

Na českom trhu s online potravinami sa objavil nový konkurent – potravinový reťazec Billa. Tento hráč spustil vlastný e-shop a ponúka zákazníkom rýchle doručenie potravín do troch hodín od objednania. Služba je v súčasnosti dostupná zákazníkom v Prahe, Brne, Mladej Boleslavi a okolí, ale do roku 2025 plánuje rozšíriť svoju pôsobnosť na celú Českú republiku. Generálny riaditeľ neskrýval ambiciózne plány a uviedol, že cieľom spoločnosti je stať sa druhým najsilnejším hráčom v oblasti online predaja potravín v Českej republike.

Alza prichádza s novou kampaňou “Bezplatné členstvo v AlzaPlus+”. Spoločnosť Alza prišla s ponukou pre držiteľov kariet Visa. Ak počas septembra nakúpia v aplikácii e-shopu tovar aspoň za jedno euro a zaplatia zaň online kreditnou kartou, získajú k objednávke automaticky štvormesačné členstvo v AlzaPlus+ zadarmo. Zákazníci tak môžu vďaka prístupu získať bezplatné doručenie všetkého tovaru až do Vianoc.

Tento týždeň sme sa v štúdiu Ecommerce Bridge zhovárali o emailingu. Ako by mal postupovať malý eshop, Ako začať používať email marketing a koľko stojí segmentovanie? Aj to boli témy, o ktorých sme sa bavili s Ondřejom Ratajským zo SmartEmailngu. Prečo si myslí, že email marketing neumrie a prečov dobe prísnejších regulácií, je fajn mať kontakt so zákazníkom? Vypočujte si rozhovor “Praktické e-mailingové tipy pre malé a stredné e-shopy. Čo by ste sa mali naučiť od najväčších?”

zdroj: Ondrej Ratajsky

Novinky z Youtube kanála Ecommerce Bridge
Prihlásiť sa na odber

Rýchlovky:

Spoločnosť Seznam.cz sa rozhodola nepokračovať v projekte Marketplace. Projekt mal ambíciu vytvoriť online trhovisko podobné Alze alebo Allegru, ktoré by bolo doplnené o ďalšie služby skupiny, ako sú napríklad recenzie produktov alebo informácie o tovare. 

Spoločnosť eBay Nemecko ukončuje možnosť platby v hotovosti pri vyzdvihnutí. Môže ísť o opatrenie spoločnosti eBay proti predajcom, ktorí sa chcú vyhnúť plateniu provízii z predaja.

Česká platobná brána ThePay získala európsku licenciu na poskytovanie finančných služieb v celej EÚ. Otvorí si tak cestu do ďalších 27 krajín. Prvé kroky expanzie ThePay povedú na Slovensko.

Spoločnosť Black Red White, výrobca a distribútor nábytku a bytových doplnkov, spustila vlastné trhovisko. Ide o prvý marketplace svojho druhu v tomto segmente v Poľsku.

Spoločnosť Zoot zatvorila svoju najväčšiu kamennú predajňu na Václavskom námestí v Prahe, ktorá bola v prevádzke necelý rok. Zoot mení svoju stratégiu a rozhodol sa prevádzkovať menšie predajne s cielenejšou ponukou.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
AI-generovaná kreatíva – rýchlosť a variabilita na max
5 min. čítanie

AI-generovaná kreatíva – rýchlosť a variabilita na max

Digitálny marketing prechádza revolúciou, ktorej hnacou silou je umelá inteligencia (AI). Tradičná tvorba marketingových kreatív – či už ide o vizuály, bannery, reklamné texty alebo videá – si vyžaduje množstvo času, ľudských zdrojov a finančných prostriedkov. Navyše, pri manuálnej tvorbe obsahu je veľmi ťažké dosiahnuť vysoký stupeň personalizácie, ktorý dnešní zákazníci očakávajú.

Dávid Krumpár Dávid Krumpár
Head of Performance, Lighthouse Media Solutions
EÚ ide po lacných balíkoch z Ázie. Denne ich príde 12 miliónov
2 min. čítanie

EÚ ide po lacných balíkoch z Ázie. Denne ich príde 12 miliónov

Každý deň prúdi do Európy 12 miliónov malých balíkov z online obchodov mimo EÚ. Väčšina z nich je zámerne podhodnotená, aby sa vyhli daniam a mnohé obsahujú nebezpečné výrobky. Do hry teraz vstupuje Európsky parlament s návrhmi, ktoré by mohli zásadne ovplyvniť spôsob, akým nakupujeme online.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Freelance I Digital Marketing Specialist, Ecommerce Bridge Europe
14 rokov kávy: Z detskej izby na na najväčší e-shop s kávou na Slovensku
3 min. čítanie

14 rokov kávy: Z detskej izby na na najväčší e-shop s kávou na Slovensku

Slovensko je známe svojou láskou ku kvalitnej káve a jednou z najvýraznejších značiek na tomto trhu je pražiareň kávy COFFEEIN, ktorá už 14 rokov prináša svojim zákazníkom to najlepšie z celého sveta. Za ich úspechom stojí nielen vášeň pre kávu, ale aj neustála snaha o vzdelávanie trhu a osobné návštevy farmárov v krajinách, kde sa […]

Peter Szabó Peter Szabó
Coffeein