4 min. čítanie

Týždenný sumár: Mango vstupuje na 22 nových trhov, Seznam ukončí projekt Marketplace a ThePay prichádza na Slovensko

Zoot končí s veľkými predajňami a zatvára svoj vlajkový obchod. Medzi hráčov s online potravinami sa pridala už aj česká Billa. Najväčšia e-commerce konferencia na Slovensku Upterdam už tento štvrtok 21.9.

Týždenný sumár: Mango vstupuje na 22 nových trhov, Seznam ukončí projekt Marketplace a ThePay prichádza na Slovensko

Prehľad noviniek

Spor medzi logistickou firmou Zásilkovna a prevádzkovateľom depa v Bílém Kostele nad Nisou na Liberecku naberá na obrátkach. Situácia sa zvrtla do bodu, kde tisíce balíkov klientov Zásilkovny ostali v sklade a prevádzkovateľ ich odmietol vydať. Zásilkovna sa rozhodla preplatiť cenu objednávky a dopravy postihnutým zákazníkom. Klienti musia vyplniť reklamačný formulár a peniaze budú vyplatené do 30 dní od odoslania reklamácie. Zásilkovna už vrátila časť zásilek a vyplatila kompenzácie v hodnote niekoľkých miliónov českých korún.

Spoločnosť Mango rozširuje svoje online podnikanie a tento rok vstúpila na 22 nových trhov. V súčasnosti prevádzkuje eshop už v 110 krajinách. Svoju online expanziu zamerala predovšetkým na krajiny Strednej Ameriky a Afriky. Jej online kanál sa čoraz viac podieľa na celkových tržbách spoločnosti. V roku 2022 to už bolo 36 % a obrat z online predaja predstavoval 960 miliónov eur. V prvej polovici roka 2023 rástol online predaj v porovnaní s minulým rokom o ďalších 10 % percent.

zdroj: Depositphotos

Týždenný podcast UPdate

DHL eCommerce, odborník na logistiku elektronického obchodu, prekonal ďalší míľnik na ceste k vytvoreniu najväčšej a najhustejšej doručovacej siete v Európe. Slávnostné otvorenie 100 000. zberného miesta sa uskutočnilo vo Varšave v Poľsku. Tieto prístupové body sú známe ako ServicePointy  alebo schránky, kde môžu zákazníci DHL eCommerce odoslať, prevziať alebo vyzdvihnúť svoje balíky. Táto sieť v súčasnosti pokrýva 28 krajín Európy a čiastočne využíva synergické efekty so sesterskými divíziami DHL Express a Post + Parcel Germany.

Známy porovnávač cien Heureka.cz má nového šéfa. Po desiatich rokoch z čela spoločnosti a z postu generálneho riaditeľa odchádza Tomáš Braverman. Na jeho miesto nastupuje David Chmelař. Ten spoluzaložil a viedol spoločnosť iPrice, porovnávač cien pôsobiaci v juhovýchodnej Ázii. Táto zmena vo vedení prichádza niekoľko mesiacov po tom, čo skupina Heureka zmenila majiteľa. 

zdroj: David Chmelař

Na českom trhu s online potravinami sa objavil nový konkurent – potravinový reťazec Billa. Tento hráč spustil vlastný e-shop a ponúka zákazníkom rýchle doručenie potravín do troch hodín od objednania. Služba je v súčasnosti dostupná zákazníkom v Prahe, Brne, Mladej Boleslavi a okolí, ale do roku 2025 plánuje rozšíriť svoju pôsobnosť na celú Českú republiku. Generálny riaditeľ neskrýval ambiciózne plány a uviedol, že cieľom spoločnosti je stať sa druhým najsilnejším hráčom v oblasti online predaja potravín v Českej republike.

Alza prichádza s novou kampaňou “Bezplatné členstvo v AlzaPlus+”. Spoločnosť Alza prišla s ponukou pre držiteľov kariet Visa. Ak počas septembra nakúpia v aplikácii e-shopu tovar aspoň za jedno euro a zaplatia zaň online kreditnou kartou, získajú k objednávke automaticky štvormesačné členstvo v AlzaPlus+ zadarmo. Zákazníci tak môžu vďaka prístupu získať bezplatné doručenie všetkého tovaru až do Vianoc.

Tento týždeň sme sa v štúdiu Ecommerce Bridge zhovárali o emailingu. Ako by mal postupovať malý eshop, Ako začať používať email marketing a koľko stojí segmentovanie? Aj to boli témy, o ktorých sme sa bavili s Ondřejom Ratajským zo SmartEmailngu. Prečo si myslí, že email marketing neumrie a prečov dobe prísnejších regulácií, je fajn mať kontakt so zákazníkom? Vypočujte si rozhovor “Praktické e-mailingové tipy pre malé a stredné e-shopy. Čo by ste sa mali naučiť od najväčších?”

zdroj: Ondrej Ratajsky

Novinky z Youtube kanála Ecommerce Bridge
Prihlásiť sa na odber

Rýchlovky:

Spoločnosť Seznam.cz sa rozhodola nepokračovať v projekte Marketplace. Projekt mal ambíciu vytvoriť online trhovisko podobné Alze alebo Allegru, ktoré by bolo doplnené o ďalšie služby skupiny, ako sú napríklad recenzie produktov alebo informácie o tovare. 

Spoločnosť eBay Nemecko ukončuje možnosť platby v hotovosti pri vyzdvihnutí. Môže ísť o opatrenie spoločnosti eBay proti predajcom, ktorí sa chcú vyhnúť plateniu provízii z predaja.

Česká platobná brána ThePay získala európsku licenciu na poskytovanie finančných služieb v celej EÚ. Otvorí si tak cestu do ďalších 27 krajín. Prvé kroky expanzie ThePay povedú na Slovensko.

Spoločnosť Black Red White, výrobca a distribútor nábytku a bytových doplnkov, spustila vlastné trhovisko. Ide o prvý marketplace svojho druhu v tomto segmente v Poľsku.

Spoločnosť Zoot zatvorila svoju najväčšiu kamennú predajňu na Václavskom námestí v Prahe, ktorá bola v prevádzke necelý rok. Zoot mení svoju stratégiu a rozhodol sa prevádzkovať menšie predajne s cielenejšou ponukou.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Zľavy už nestačia na to, aby ste si udržali vernosť zákazníkov
4 min. čítanie

Zľavy už nestačia na to, aby ste si udržali vernosť zákazníkov

Kupujúci dnes menia značky častejšie než kedykoľvek predtým. Vernosť zákazníkov sa rozpadá a tradičné taktiky – ako cenové akcie či zľavové kódy – prestávajú fungovať. Nové zistenia prieskumu EMARKETER a Bloomreach ukazujú, že ak chcú značky získať a udržať si verných zákazníkov, musia sa zamerať na to podstatné: budovať dôveru, pracovať s emóciami a dodať […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Meta predstavuje nové nástroje pre e-commerce: Omnichannel reklamy, AI a nové umiestnenia
2 min. čítanie

Meta predstavuje nové nástroje pre e-commerce: Omnichannel reklamy, AI a nové umiestnenia

Meta zavádza nové nástroje a vylepšenia reklamných nástrojov zamerané na podporu maloobchodných a internetových obchodov. Spoločnosť naďalej investuje do modelov umelej inteligencie a rozširuje možnosti pre inzerentov, aby maximalizovali predajné výsledky online aj v kamenných predajniach.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+