5 min. čítanie

Týždenný sumár: Foodpanda sa mení na Foodoru, Vasky kúpili Botas a fintech Twisto sa opäť predáva

V dnešnom veľkonočnom súhrne su povieme, prečo končí spolupráca Adidasu a speváčky Beyoncé, povieme si aj o najnovších číslach módneho e-shopu Answear a Jaroslav Vojtechovský nám v ukážke rozhovoru prezradí zaujímavé info z marketingu.

Týždenný sumár: Foodpanda sa mení na Foodoru, Vasky kúpili Botas a fintech Twisto sa opäť predáva

Prehľad noviniek

Foodpanda sa mení na Foodoru. V rámci tejto transformácie sa od 1. mája osem európskych trhov spoločnosti Delivery Hero zmení na značku Foodora. Tento brand je už známy a veľmi silný na trhoch vo Švédsku, Nórsku, Dánsku a Fínsku. K týmto krajinám sa teraz pripojí Česká republika, Maďarsko, Slovensko a Rakúsko.

Paríž odhlasoval zákaz zdieľaných kolobežiek. Stane sa tak najväčším mestom sveta, ktoré sa k tomuto kroku odhodlalo. Hlasovanie prebehlo formou referenda a bolo vôbec prvé svojho druhu. Nízku účasť, ktorá predstavovala necelých 8 % , kritizujú predovšetkým traja z prevádzkovateľov tejto služby. Aj napriek antikampani sa im nepodarilo motivovať mladšiu generáciu a výsledok tohto hlasovania bude mať priamy vplyv na 400 000 ľudí mesačne.

Slovenský startup Ineduco vytvoril streamovaciu platformu pre vysokoškolákov. Ineduco spustilo novú službu – digitálnu knižnicu, ktorá poskytuje viac ako 50-tisíc kníh, časopisov a odborných titulov v stovke kategórií. Študenti si za mesačný poplatok 12 eur môžu požičať učebnice online alebo ich priamo vlastniť. Nemusia už chodiť do kamenných knižníc ani si kupovať fyzické výtlačky, za ktoré zaplatia rádovo vyššie sumy. Myšlienka nedávno zaujala aj investorov, ktorý sa Ineduco rozhodli podporiť sumou pol milióna eur.

Český fintech Twisto sa opäť predáva. Trh s takzvanými odloženými platbami vlani výrazne padol a Zip sa preto rozhodla odpredať svoje aktíva v Európe. Akcie spoločnosti sa v súčasnosti obchodujú za pol austrálskeho dolára a stratili viac ako 90 percent hodnoty. Keď Michal Šmída a celý tím Twisto pred necelými dvoma rokmi oznámili predaj v prospech austrálskej spoločnosti Zip za viac ako dve miliardy korún, išlo o najväčší exit českého startupu v roku 2021. 

Týždenný podcast UPdate

Spoločnosť Answer uzatvorila prvý štvrťrok s veľkou pompou. Podľa predbežných údajov predajca vygeneroval za 1. štvrťrok takmer 58 miliónov eur tržieb z predaja, čo predstavuje medziročný nárast o 52 %. Answear pokračoval vo svojich marketingových aktivitách na všetkých trhoch zameraných na budovanie povedomia o značke prostredníctvom rozsiahlych televíznych a video-online kampaní. Dosiahnuté výsledky radia Answear medzi najrýchlejšie rastúce e-shopy s módou v Európe.

Ikona českej obuvníckej scény minulého storočia je zachránená. Zlínska spoločnosť Vasky dotiahla kúpu značky Botas do úspešného konca. Aj keď hľadanie dohody a celá medializácia si vyslúžili kritiku verejnosti, zdá sa, že Vasky spomedzi 10 záujemcov zaujala ikonickú značku najviac. Spolu s dohodou oznámili príchod novej kolekcie inšpirovanej takzvanými Botaskami. Cenu, za ktorú bola značka Botas odkúpená, nezverejnili. 

zdroj: Vašky

CZC, česká dvojka na trhu s elektronikou, oslavuje v apríli štvrťstoročie svojej existencie. Pri tejto príležitosti sa obzerá späť a predstavuje retro kampaň, ktorá zákazníkom pripomína najväčšie technologické míľniky týchto rokov. Kampaň dopĺňa narodeninová predajná akcia s 25-percentnou zľavou na vybrané produkty. Zľavy sa spúšťajú postupne od pondelka 3. apríla a počas mesiaca bude zľavnených celkovo 40 produktov.

Ako dopadol prvý štvrťrok v nemeckom ecommerce?  Federálne združenie pre elektronický obchod so skratkou Bevh zverejnilo najnovšie štatistiky. Ide o prieskum medzi 40 000 Nemcami staršími ako 14 rokov. Online predaj klesol v prvom štvrťroku o 15 %. Pokles pociťuje najmä segment módy: predaj módy vrátane obuvi klesol o takmer 21 percent. Predaj šperkov a hodiniek sa v online znížil o takmer 30 percent. Na druhej strane predaj digitálnych služieb, ako sú rezervácie leteniek či dovoleniek, narástol o viac ako 28 percent. 

Tentokrát sme v štúdiu Ecommerce Bridge privítali zakladateľa a šéfa Digitálnej Univerzity, Jaroslav Vojtechovského.  Porozprával nám, ako by v súčasnosti malo vyzerať vzdelávanie v oblasti marketingu v študentskom, pracovnom i podnikateľskom živote. Ktoré zručnosti a vlastnosti by mal mať budúci marketér a ako motivovať zamestnancov k ďalšiemu vzdelávaniu? Nechajte sa inšpirovať. Celý rozhovor si môžete pozrieť na ecommercebridge.sk v kategórii multimédiá. Má názov ,,Ako pristúpiť k vzdelávaniu kolegov z marketingu?”

Jaroslav Vojtechovský, Digitálna Univerzita

zdroj: Jaroslav Vojtechovsky

Nemecká spoločnosť Beiersdorf, ktorá je známa výrobou kozmetických produktov značky Nivea, oznámila za prvý kvartál predbežné výsledky tržieb. A prekonala nimi pôvodné očakávania. Tržby Beiersdorfu vzrástli o viac než 12 percent, k čomu prispela najmä divízia spotrebného tovaru. V reakcii na najnovšie kvartálne údaje firma zlepšila odhad vývoja tržieb v danej divízii za celý rok 2023.

Rýchlovky:

Spoločnosť MTBIKER uviedla svoj prvý televízny spot. Za kampaňou „Poď na bike!“ stojí agentúra TRIAD. Cieľom bolo spraviť kampaň, v ktorej sa uvidí čo najširšie spektrum ľudí. 

Internetová televízia Mall.tv mení svoj názov na Fameplay. K zmene došlo 1. apríla, keď vypršala licencia na používanie pôvodnej značky Mall.tv.  Czech Video Center si doteraz túto značku od skupiny Allegro Group iba prenajímalo, a to počas posledných dvoch rokov. 

Módna značka Next rozširuje svoje portfólio. Next pokračuje v skupovaní ohrozených firiem a jej najnovšou značkou je Cath Kidston. Transakcia vo výške 10,5 milióna libier zahŕňa názov značky a duševné vlastníctvo. Posledné 4 predajne Cath Kidston čoskoro zatvoria.

Adidas ukončila spoluprácu so speváčkou Beyoncé. Dôvodom sú slabé predaje kolekcie Ivy Park. Športová značka odhadovala tržby na úrovni 250 miliónov dolárov, realita 40 miliónov je preto krutým vytriezvením. 

Skupina Packeta získala úver vo výške 1 miliardy Kč. Peniaze poskytli tri banky: Citibank, Česká spořitelna a UniCredit Bank. Investície plánujú využiť najmä v oblasti budovania infraštruktúry a rozvoja siete Z-Box v Českej republike, na Slovensku a v Maďarsku. 

Pre dnešok je to všetko. Užite si veľkonočný pondelok.

Novinky z Youtube kanála Ecommerce Bridge
Prihlásiť sa na odber
Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Český e-commerce sa vracia k dlhodobo udržateľnému rastu. Najväčšiu šancu preraziť majú predajcovia vlastných výrobkov
3 min. čítanie

Český e-commerce sa vracia k dlhodobo udržateľnému rastu. Najväčšiu šancu preraziť majú predajcovia vlastných výrobkov

Český e-commerce, ktorý v posledných dvoch rokoch zaznamenal výrazný pokles, čaká tento rok oživenie a návrat k udržateľnému rastu. Najväčší podiel na tržbách pochopiteľne vykazuje drahší tovar z kategórií ako elektronika, náradie či stavebné materiály, ako vyplynulo z analýzy spoločnosti Upgates.

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+