4 min. čítanie

Týždenný sumár Ecommerce Bridge

Prinášame vám týždenný súhrn noviniek zo sveta ecommerce. O všetkých týchto témach píšeme v rozsiahlejších článkoch na našom webe ecommercebridge.sk, kde nájdete aj inšpiratívne videá či podcasty.

Týždenný sumár Ecommerce Bridge

Novinky posledného týždňa

Americký gigant Apple sa pridal k veľkým globálnym značkám, ktoré stopli predaj svojich produktov v Rusku. Ajfóny sú v Rusku tretím najpredávanejším smartfónom s podielom 13 % na celkovom predaji. Čo predstavuje zhruba 2 % z ich celosvetového odbytu. Apple obmedzil v Rusku aj služby Apple Pay či Apple maps. 

Švédsky obchodný reťazec IKEA otvoril v Londýne svoje prvé nákupné centrum Livat. Okrem vlastnej značky budú v centre aj obchody ako Lidl, Sainsbury či H&M a zákazníci tam nájdu aj eventové či coworkingové priestory. Ikea plánuje po Londýne otvoriť podobné obchodné domy aj v San Franciscu a Toronte.

zdroj: Livat

V Spojenom kráľovstve zažívajú služby tzv. predplatných boxov obdobie silného rastu. Službu pravidelného doručovania tovarov využíva až 81 % britských domácností, pričom priemerne minú 62 £. Viac ako polovica spotrebiteľov tvrdí, že vďaka tejto službe majú prístup k exkluzívnejším produktom. Podľa prieskumu až 36 % retailových obchodov plánuje v najbližšom čase ponuku vlastných predplatných boxov.

Zdá sa, že akvizícia Activision Blizzard, spoločnosti s počítačovými a video hrami firmou Microsoft sa zrejme nezaobíde bez súdnych sporov. Niektorí akcionári herného giganta totiž nie sú spokojní s postupom Microsoftu a tvrdia, že súčasné smerovanie nie je v najlepšom záujme spoločnosti. Dvaja akcionári Activision Blizzard už podali na súčasné vedenie žalobu. Fúzia Activision Blizzard a Microsoftu sa uskutočnila pred necelými dvoma mesiacmi, v čase, keď herná spoločnosť čelila viacerým vnútorným problémom.

 zdroj: Depositphotos

Značkoví velikáni Adidas a Gucci spojili sily a na milánskom týždni módy predstavili novú kolekciu. Ich kolekcia zožala množstvo pozitívnych reakcií a len čas ukáže či tento projekt okúsi rovnaký komerčný úspech, aký Gucci zožal pri spolupráci s kultovou značkou The North Face.

Aké sú najčastejšie prešľapy online podnikateľov? Priblížil nám ich marketér Rastislav Petelen. Patrí medzi ne napríklad neskoré zvyšovanie rozpočtu firiem na reklamu až po ich zárobku či slepý dôraz iba na analytiku bez vnímania ostatných reálií. Nenechajte si túto tému ujsť a prečítajte si odborné rady Rastislava Petelena na ecommercebridge.sk

Popredný predajca módy Zalando minulý rok vybavil takmer 250 miliónov objednávok a prekročil hranicu tržieb 10 miliárd eur. Robert Gentz, spolumajiteľ tejto nemeckej spoločnosti, je samozrejme spokojný a stanovil odvážny cieľ dosiahnuť v roku 2025 hrubý objem vo výške 30 miliárd eur. Zalando rozšírilo svoj sortiment v oblasti udržateľnosti na viac ako 140 000 produktov a predaj týchto výrobkov tvoril 22 % tržieb. 

Google Maps ako nová platforma na objednávanie jedla? Holandsko-britská spoločnosť Just Eat Takeaway je v Spojenom kráľovstve teraz dostupná v službe Order with Google. Briti si budú môcť vybrať z 25 tisíc reštaurácií prostredníctvom novej funkcie na mobilných a počítačových zariadeniach. Spoločnosť Just Eat Takeaway patrí so 70 miliónmi aktívnych zákazníkov medzi najväčšie na svete. Na Slovensku prevádzkuje známu donáškovú službu Bistro.sk

zdroj: JustEatTakeaway

Čas sú peniaze a dvojnásobne to platí v ecommerce biznise. Rýchlosť načítania stránky je jedným z najdôležitejších faktorov poradia vášho webu vo vyhľadávačoch. Prečítajte si v článku na našom webe, ako rýchlosť načítania stránky ovplyvňuje predaj v eshope a prečo Aliexpress a Amazon kladú dôraz na optimalizáciu rýchlosti ich webov. Až 45 % ľudí tvrdí, že s najväčšou pravdepodobnosťou v e-shope nenakúpia, ak sa web nenačíta tak rýchlo, ako očakávali. 

Pokiaľ chcete, aby vám od nás nič podstatné neuniklo, prihláste sa na odber denného, či týždenného newslettera alebo nás sledujte na sociálnych sieťach. 

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy. marketérov a všetkých fanúšikov ecommerce. Prinášame novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta ecommerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články