5 min. čítanie

Týždenný sumár Ecommerce Bridge

V dnešnom resumé sa dozviete ako sa darí Lidlu v Spojených štátoch amerických a spomenieme si aj švédsku firmu, ktorá od roku 2017 každoročne rastie o slušných 300 %.

Týždenný sumár Ecommerce Bridge

Prehľad noviniek

Najväčší poľský predajca módy LPP, ktorý sa krátko po 24. februári stiahol z trhu v Rusku a na Ukrajine, dnes priznáva problémy s obrovským množstvom zásob. Cena akcií v dôsledku tejto správy klesla o 7,5 %, pričom od začiatku roka sa prepadla takmer o 40 %. Skupina, ktorá prevádzkuje značky ako Sinsay, Reserved, Cropp prišla o štvrtinu tržieb a zatvorila takmer tretinu zo svojich 2200 obchodov. Napriek všetkému spoločnosť vydala vyhlásenie, že finančná situácia spoločnosti zostáva stabilná a otvorenie nových trhov ako aj investície do elektronického obchodu pomôžu firme kompenzovať súčasnú stratu príjmov.

Prinášame vám prehľad zaujímavých e-commerce podujatí, na ktoré sa v máji môžete tešiť. Navštívte výstavu E-commerce Expo Berlin, ktorá sa uskutoční 5.mája už tradične v multi eventovom Station Berlin. Ak ste fanúšikom retail odvetvia, choďte do Londýna 24-25. mája na Retail Week Live. Možno vás zaujímajú najnovšie e-commerce trendy a spôsoby ako ich využiť. V tom prípade navštívte eShow Barcelona, ktorá štartuje 4.mája. Inšpirujte sa ako efektívne budovať vašu spoločnosť v rýchlo meniacom sa segmente. Všetky linky na najbližšie podujatia nájdete v článku na ecommercebridge.sk 

zdroj: ECE

Filip Škultéty, CEO spoločnosti Glidy nám priniesol zaujímavý článok o Core Web Vitals. Opisuje aký výrazný vplyv majú tri najdôležitejšie metriky podľa Google pre používateľskú skúsenosť vášho webu. Dozviete sa aké nástroje použiť pri meraní Core Web Vitals ako ich optimalizovať alebo aký vplyv majú na vaše SEO. Ak chcete vedieť prečo je kvalitný a relevantný obsah stále dôležitejšou metrikou ako rýchlosť načítavania webu, nezabudnite kliknúť na Filipov článok Core Web Vitals.

Lidlu sa darí aj v USA. Nový koncept predajne, ktorú Lidl otvoril v Newyorskom Harleme sa zameriava na pomoc miestnym komunitám.Nielenže sa spojila s Potravinovou bankou New York a komunitnou výdajňou potravín v Harleme, ale zároveň inšpirovala miestnych študentov k návrhu ilustrácií ich nákupných tašiek. Výťažok z predaja týchto tašiek sa použije na účely pomoci miestnej komunite. Zaujímavý spôsob ako motivovať obyvateľov. Od roku 2017 je to už 175 prevádzka Lidl v USA.

E-commerce sektor začína spomaľovať. V porovnaní s rovnakým obdobím roku 2021 klesol objem tržieb v prvom štvrťroku tohto roka celosvetovo o 3 %. Pokles v rámci Európy je ešte výraznejší  – siaha až k -13 %. Salesforce Q1 Shopping Index uvdáza, že ide o prvý zaznamenaný pokles online tržieb v jeho 9-ročnej histórii. Hoci sa rast tržieb spomaľuje, Španielsko je jediný trh v Európe, ktorý v prvom štvrťroku rástol.

zdroj: Pexels

Martin Kováč z Luigi´s Box-u je na online scéne neuveriteľných 23 rokov. Jeho článok Ako s e-shopom vyrásť vďaka technológiám vo vyhľadávaní a odporúčaní produktov, prináša čerstvý a odborný pohľad na dnešnú rolu e-shoperov a zmeny, ktorým musia čeliť. E-shoper už dávno nie je ten típek, čo chodí s balíkmi na poštu, ale musí sledovať desiatky až stovky podnetov. Prečítajte si ako fungujú plnoautomatizované eshopy a prečo iba samotné technológie na úspech nestačia.

Prechod veľkoobchodov do online priestoru sa stretol s úspechom, no niektoré B2B spoločnosti sa domnievajú, že prechod na e-commerce nebude možný kvôli zložitosti nákupného procesu či rôznorodej zákazníckej základni. Prečítajte si o Troch základných výzvach, s ktorými zápasia veľkoobchody v snahe o digitalizáciu. Dozviete sa prečo je nesprávna kultúra tímu prekážkou a prečo je pohodlnejšie vyhýbať sa zmenám. Dnes už existuje množstvo e-commerce nástrojov a platforiem, ktoré vášmu projektu dokážu ponúknuť komplexné riešenia. 

 zdroj: Depositphotos

S rastom e-commerce priamo úmerne rastú aj služby spojené s doručovaním online zásielok. Švédky InstaBox so svojim balíkomatom prekročil hranicu jednej miliardy a stal sa novým jednorožcom. Od roku 2017 zaznamenáva neuveriteľný 300% medziročný rast a denník Financial Times nedávno označil Instabox za tretiu najrýchlejšie rastúcu spoločnosť v Európe. Spoločnosť použije získané peniaze na ďalšiu konsolidáciu a posilnenie infraštruktúry spoločnosti Instabox vo Švédsku, Nórsku a Holandsku.

Kanadské diskontné predajne Giant Tiger sa spojili s Instacart a ponúkajú expres doručenie. V rámci tohto partnerstva si zákazníci môžu zakúpiť tovar vo viac ako 180 predajniach Giant Tiger po celej krajine a nechať si ho doručiť minimálne do jednej hodiny. Instacart spolupracuje s viac ako 750 národnými, regionálnymi a miestnymi obchodnými partnermi, ktoré ponúkajú služby doručenia a vyzdvihnutia z viac ako 70 000 obchodov v Severnej Amerike. Spoločnosť deklaruje doručenie pre 90 % domácností v Kanade.

 

Budeme radi, ak sa prihlásite aj na odber denného newslettera, v ktorom vám každý deň prinášame to najdôležitejšie zo sveta ecommerce. 

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy. marketérov a všetkých fanúšikov ecommerce. Prinášame novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta ecommerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články