5 min. čítanie

Týždenný sumár Ecommerce Bridge

Aj tento týždeň prinášame resumé zaujímavých noviniek zo sveta e-commerce. Dnes bude reč o tom, kde a prečo štrajkovalo 14 000 predajcov, povieme si aj o greenwashingu týkajúceho sa spodnej bielizne a prezradíme aj mesto, v ktorom otvorili najväčšiu a najmodernejšiu ZARU na svete. 

Týždenný sumár Ecommerce Bridge

Prehľad noviniek

Značka Styx a e-shop Trenýrkárna.cz sa spojili s dielňou EMES Márie Šmakove. Spoločne šijú nepriestrelné vesty, ktoré posielajú na Ukrajinu. V ochranných vestách je všitý železný plech a je určený pre ľudí, ktorí nemôžu opustiť svoje domovy. Výroba stojí približne 2000 českých korún a na ich výrobu môžete prispieť aj prostredníctvom zbierky na Donio.cz. Link nájdete v článku na webe ecommerce bridge. 

Nemci majú najvyššiu infláciu za posledných 40 rokov a podľa prieskumu týždenníka Der Spiegel začala väčšina Nemcov obmedzovať svoje výdavky. Najvýraznejšie stúpli ceny potravín a pohonných hmôt.  20 % opýtaných nedokáže ušetriť toľko ako predtým. Viac ako dve tretiny respondentov uviedli, že situácia podľa nich bude trvať dlhšie ako rok a očakávajú preto zásah vlády. 59 % opýtaných by uvítalo zníženie spotrebných daní a ďalších 31 % podporuje štátnu reguláciu cien.

Prečítajte si v magazíne ecommerce bridge praktický manuál od Lucie Čakyovej ako napísať dobrý SEO článok. Dozviete sa tipy ako má vyzerať chytľavý názov alebo prečo je dobré používať kľúčové slová s mierou. Pomenuje 9 najčastejších chýb, ktorých sa copywriteri dopúšťajú. Ak chcete vedieť prečo má byť perex ako trailer k filmu, určite si jej článok nenechajte ujsť.

Počas minulého týždňa zažil populárny americký handmade marketplace Etsy štrajk kvôli zvyšovaniu transakčných poplatkov. Do štrajku sa zapojilo viac ako 14 000 predajcov, ktorí na tejto platforme predávajú svoje výrobky. Marketplace Etsy za posledné roky zvýšil poplatky z 3,5 % na 6,5 %. V petícií predajcovia uvádzajú nespokojnosť s reklamnou politikou spoločnosti. Kvôli Offsite Ads sú poplatky Etsy nepredvídateľným výdavkom a tie môžu predstavovať viac ako 20 % z každej transakcie.

zdroj: Pexels

Doprajme si aj rýchly prehľad z austrálskeho e-commerce. Viac ako 4 z 5 austrálskych domácností nakupujú online a tento segment produkuje takmer pätinu všetkých retailových tržieb v krajine. Online nákupy sa stávajú poprednou voľbou austrálskych rodín, ktoré nakupujú všetko od oblečenia až po každodenné potreby pre domácnosť. Správa Inside Australian Online Shopping Report, ktorú zverejnila austrálska pošta uvádza, že počas celého minulého roka nakupovalo online pravidelne každý mesiac až 5,4 milióna domácností. 

Nemecké poradenské centrum pre spotrebiteľov zažalovalo spoločnosť Hunkemöller za tzv. greenwashing. Holandský predajca spodnej bielizne tak doplatil na zavádzajúci marketing v jeho e-shope týkajúci sa udržateľnosti svojich produktov. Okrem spoločnosti Hunkemöller boli pred greenwashingom varované aj holandská módna značka Peek&Cloppenburg a nemecká spoločnosť Ulla Popken. Tieto spoločnosti zmenili svoje webové stránky a s poradenským centrom pre spotrebiteľov dosiahli mimosúdne vyrovnanie.

Chemnitz, Germany. Zdroj: Depositphotos

Britský maloobchodný reťazec George at Asda nadviazal spoluprácu s americkou streamovacou službou Netflix a bude predávať produkty na motívy obľúbených seriálov. Zákazníci sa dočkajú kolekcie 48 licencovaných produktov predávaných online a v 38 kamenných prevádzkach. Majú na výber z obuvi, oblečenia a doplnkov s motívom svojich seriálových hrdinov ako Priatelia, Teória Veľkého tresku či Squid Game. Spoločnosť George si od tohto kroku sľubuje oslovenie širšieho okruhu zákazníkov.

Spoločnosť Inditex otvorila v Madride najväčší a najmodernejší obchodný dom Zara na svete. Paradoxom je, že počas pandémie zatvorila 1000 svojich prevádzok, no opäť výrazne investuje do prepojenia offline a online predajných kanálov. Vďaka službe Pay&Go môžu zákazníci platiť mobilným telefónom odkiaľkoľvek v obchode naskenovaním QR kódov na oblečení. Nová aplikácia umožní zákazníkom vopred si rezervovať kabínku či výrobok a vrátenie zásielky je teraz možné bez prítomnosti zamestnanca. No a pri vstupe do obchodu sa návštevníkom na smartfóne zobrazí podrobná mapa obchodu s umiestnením konkrétneho produktu. 

Z dnešného Ecommerce Bridge resumé je to naozaj všetko. Sledujte náš magazín, na ecommercebridge.sk, kde pre vás pripravujeme hodnotné články, inšpiratívne rozhovory alebo si vypočujte posledný podcast. 

Ecommerce bridge UPDATE vám prináša affiliate sieť Dognet. Získajte pre váš eshop nové zdroje návštevnosti a objednávok na čisto províznom princípe. Žiadna platba za kliky alebo zobrazenia. Plaťte len províziu z predajov, ktoré na eshope získate. Dognetu verí už viac ako 900 eshopov z celej Európy, ktorým minulý rok sieť priniesla viac ako 1,3 milióna objednávok. Zistite viac na www.dognet.sk

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy. marketérov a všetkých fanúšikov ecommerce. Prinášame novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta ecommerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články