
Prehľad noviniek
Spoločnosť Inditex, pod ktorú spadajú značky ako Zara, Pull & Bear alebo Bershka, začne španielskym zákazníkom účtovať poplatky za vrátenie tovaru zakúpeného online. Túto stratégiu zaviedla na všetkých zahraničných trhoch, pričom Španielsko bolo posledným trhom s bezplatným vrátením tovaru. Zákazníci po novom zaplatia 1,95 EUR za vrátenie objednávky, pokiaľ ju nezoberú aspoň do kamenného obchodu, kde je vrátenie tovaru naďalej bezplatné.
Najnovší prieskum spoločnosti Statisa zistil, že nemeckí spotrebitelia začínajú viac uprednostňovať nákupy cez video platformy. Nákupy cez Google a cenové porovnávače vykazujú oproti roku 2019 pokles popularity o 10 %. Popularita sociálnych sietí a video platforiem môže znamenať, že Nemci sa pri online nakupovaní viac zameriavajú na osobné odporúčania a video recenzie.

zdroj: Pexels
Influencer Jonáš Čumrik prichádza do spoločnosti Notino na novo vytvorenú pozíciu Strategy & Idea Director. Zameria sa na inovácie v komunikácii so zákazníkmi a jeho úlohou bude osloviť generáciu Z a mileniálov. Tento krok súvisí s plánom značky Notino uspieť na sociálnej sieti TikTok.
Spoluzakladateľ Subway Peter Buck pokračuje vo filantropii aj po svojej smrti. Svoj podiel v spoločnosti venoval nadácii Peter and Lucia Buck Foundation, ktorú založili s manželkou Luciou v roku 1999. Teraz je Subway na predaj a nadácia môže za 50-percentný podiel zosnulého zakladateľa získať miliardy. Ako uviedla výkonná riaditeľka nadácie Carrie Schindelová, tento dar umožní nadácii značne rozšíriť jej filantropickú činnosť a pomôže ovplyvniť oveľa viac životov.
S Annou Sabolovou, Biznis Marketingovou Strategičkou zo spoločnosti Levosphere, sme sa v štúdiu Ecommerce Bridge rozprávali o tom, ako by ste mali pristupovať k marketingovej stratégii. Či už máte malý, stredný alebo väčší e-shop. Chcete vedieť, čo majitelia eshopov najčastejšie podceňujú a prečo dobré značky uspejú aj na pokazenom trhu? Určite vám odporúčam venovať pozornosť rozhovoru s názvom: Má mať eshop biznis stratégiu?

zdroj: Anna Sabolová, Levosphere
Spoločnosť Fokus Optik pri príležitosti osláv 75 rokov svojho pôsobenia spúšťa novú kampaň, v ktorej vystupujú skutoční zamestnanci spoločnosti. Cieľom kampane je priblížiť sa viac k zákazníkom, budovať dôveru v značku a predstaviť konkrétne tváre a príbeh spoločnosti. Najnovšia kampaň bude k videniu online, na predajných miestach a dočkáme sa aj outdoorovej reklamy.
Slovenský e-shop Dedoles má konečne dôvod vydýchnuť si. Veritelia spoločnosti schválili päťročný plán reštrukturalizácie a majiteľ firmy Jaroslav Chrapko zároveň oznámil, že pre firmu našiel investora. Jeho meno drží v tajnosti, ale uviedol, že nový investor vloží do firmy 10 miliónov eur formou konvertibilného úveru a získa väčšinový podiel vo firme Dedoles.

zdroj: Dedoles
Opačnú situáciu ako Dedoles zažíva škótsky maloobchodný odevný reťazec M&Co. Spoločnosti sa nepodarilo zaistiť financovanie od nového kupcu, preto musí zatvoriť všetky svoje kamenné prevádzky. Stane sa tak o pár týždňov v apríli. M&Co zatvorí 170 predajní a o prácu príde 2000 zamestnancov. Toto vyhlásenie prichádza z firmy len dva mesiace po tom, ako bola spoločnosť poslaná do konkurzu.
Najväčší poskytovateľ e-commerce riešení v Českej republike, Shoptet, ktorý v posledných rokoch expandoval aj na Slovensko a do Maďarska, ohlásil nové partnerstvo. Spolupracovať bude s prestížnou agentúrou MADE BY VACULIK, ktorá zastreší Shoptetu všetky komunikačné aktivity. Značka chce po rokoch výkonnostného marketingu investovať do budovania brandu.
Ďakujeme za vašu priazeň a ak nás chcete podporiť v ďalšej tvorbe, zdieľajte tieto novinky z ecommerce aj medzi svojich známych. Nezabúdajte odoberať náš newsletter, na ktorý vám každý deň posielame zaujímavé novinky z ecommerce.