5 min. čítanie

Týždenný sumár Ecommerce Bridge

V dnešnom súhrne 13. týždňa sa povenujeme reklame od Old Navy, ktorá spôsobila miernu hystériu a prinášame aj super tip na inšpiratívny rozhovor.

Týždenný sumár Ecommerce Bridge

Novinky posledného týždňa

Počas globálneho summitu Pinterest Present predstavilo vedenie spoločnosti Pinterest nové funkcie, ktoré majú posilniť obchodný zážitok užívateľov. Odteraz si budete môcť inšpiratívne produkty z fotiek kúpiť priamo na Pintereste. Služba Your shop využíva algoritmus, ktorý ponúkne každému Pinnerovi webový vizuál podľa jeho chuti a preferencií. Pinterest sa týmto transformuje na digitálnu nákupnú platformu.

Quick-commerce v Poľsku prichádza o ďalšieho hráča. Vedenie spoločnosti JOKR uviedlo, že spoločnosť sa rozhodla v Poľsku ukončiť svoju činnosť a sústrediť sa na optimalizáciu svojich činností v Južnej a Severnej Amerike. Začiatkom marca sa na sociálnych sieťach objavili príspevky, ktoré naznačovali problémy s dodávateľmi.Teraz spoločnosť oznámila “veľký výpredaj” a vyzýva zákazníkov, aby si svoje objednávky vyzdvihli osobne v dark stores – tzv. tieňových predajniach. 

zdroj: Jokr.it

Chcete vedieť, aké sú výhody spolupráce s mikro influencermi a prečo sa nie vždy oplatí pozerať po najväčších menách?  Jela Važánova z Hype (Hajpu) popisuje päť výhod spolupráce s influencermi, ktorí pracujú s menším publikom. Ak chcete efektívnym spôsobom osloviť svojich zákazníkov určite si prečítajte článok Influencer marketing – oplatí sa vždy pozerať po najväčších menách?

Holandskí mileniáli určujú trendy v m-commerce. Viac ako tretina holandských spotrebiteľov uprednostňuje pri nakupovaní mobilný telefón a to aj priamo počas nákupov vo fyzickom obchode. Môžu si tak porovnať jednotlivé produkty online a sledovať recenzie jednotlivých produktov, o ktoré majú záujem. Tento fenomén sa volá  Webrooming. Takmer 25 % holandských spotrebiteľov používa týždenne 6 až 10 nákupných aplikácií.

Aj tento týždeň zakladateľ Ecommerce Bridge Štefan Polgári vyspovedal ďalšieho hosťa. Je ním Milan Markovič, COO agentúry Effectix, ktorá obohatí trh analytickým nástrojom SEObot. V multimédiách si môžete rozhovor pozrieť a dozvedieť sa k čomu je tento nástroj dobrý, prečo by ste ho mali využiť a akú pridanú hodnotu Vám Effectix ponúka. 

Milan Markovič, COO Effectix

Ako vytvoriť úspešnú reklamnú kampaň v roku 2022? Spýtajte sa svojich fanúšikov, čo by chceli v reklame vidieť. Hystériu okolo novej reklamy spoločnosti Old Navy spustil stredoškolák Samuel Beasley so svojim príspevkom na TikToku. Tento príspevok vyvolal obrovské nadšenie fanúšikov a vygeneroval viac ako 120 000 lajkov a 1 300 komentárov, v ktorých sa ľudia podelili o nápady, čo by chceli vidieť v reklame Old Navy. Spoločnosťvypočula svojich fanúšikov a urobila z nich spolutvorcov. Vytvorili reklamu, ktorej scenár bol založený výlučne na ich komentároch.

Britskí spotrebitelia budú odteraz pri online nakupovaní prechádzať overovaním svojej totožnosti. Vláda chce obmedziť množiace sa podvody a spotrebiteľov podrobí dvojitej autorizácií. V rámci elektronických platieb kartou ide o najväčšiu zmenu za posledných 16 rokov. Tento krok sa stretol s vlnou nevôle spotrebiteľov, pretože približne 25 % nákupov si bude vyžadovať dodatočné overenie.Tieto opatrenia majú minimalizovať zneužitie platobných kariet a znížiť riziko krádeží ochranných údajov klientov. 

zdroj: depositphotos

Vedeli ste, že social commerce v Európe v porovnaní s Čínou ďaleko zaostáva? Fínska spoločnosť Blidz to chce zmeniť. Jej cieľom je transformovať západný e-commerce prostredníctvom sociálnych a herných mechanizmov. Inšpirujte svojich priateľov k nákupu rovnakého produktu a získajte zľavy až do 95 %. Tento motivačný model sa stretol s pozitívnou odozvou a od svojho spustenia v roku 2018 zaznamenala spoločnosť každoročný rast užívateľskej základne o 1500 %.  

Známy slovenský komentátor a moderátor Števo Eisele nám porozprával o tom, ako pristupuje k online komunite, ako si popri práci vybudoval solídnu vlastnú značku, prečo tvorí podcasty a ako odštartoval dráhu influencera športovej F1. V rozhovore sa tiež dozviete prečo na svojich profiloch blokuje hejterov a ako sa darí jeho merchandisingu.

Dnešný súhrn uzavrieme prípravou na Veľkú noc. V článku Päť tipov ako zvýšiť predaje počas sviatkov sa dočítate ako na svojom eshope vytvoriť tú správnu atmosféru. Zľavové akcie v správnom čase, či kreatívne súťaže vám pomôžu zvýšiť počet vašich sledovateľov. A pretože ľudia si život neradi komplikujú, skúste ponúknuť komplexné doplnkové služby. 

Na dnes je to všetko. Ak sa vám novinky z ecommerce páčili, zdieľajte ich medzi svojich známych a sledujte aj náš magazín na ecommercebridge.sk, kde nájdete desiatky noviniek, článkov, a tiež inšpiratívnych rozhovorov z biznisu. Rovnako tak budeme radi, keď sa prihláste sa na odber denného newslettera alebo nás sledujte na sociálnych sieťach.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy. marketérov a všetkých fanúšikov ecommerce. Prinášame novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta ecommerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články