
Novinky posledného týždňa
Počas globálneho summitu Pinterest Present predstavilo vedenie spoločnosti Pinterest nové funkcie, ktoré majú posilniť obchodný zážitok užívateľov. Odteraz si budete môcť inšpiratívne produkty z fotiek kúpiť priamo na Pintereste. Služba Your shop využíva algoritmus, ktorý ponúkne každému Pinnerovi webový vizuál podľa jeho chuti a preferencií. Pinterest sa týmto transformuje na digitálnu nákupnú platformu.
Quick-commerce v Poľsku prichádza o ďalšieho hráča. Vedenie spoločnosti JOKR uviedlo, že spoločnosť sa rozhodla v Poľsku ukončiť svoju činnosť a sústrediť sa na optimalizáciu svojich činností v Južnej a Severnej Amerike. Začiatkom marca sa na sociálnych sieťach objavili príspevky, ktoré naznačovali problémy s dodávateľmi.Teraz spoločnosť oznámila “veľký výpredaj” a vyzýva zákazníkov, aby si svoje objednávky vyzdvihli osobne v dark stores – tzv. tieňových predajniach.

zdroj: Jokr.it
Chcete vedieť, aké sú výhody spolupráce s mikro influencermi a prečo sa nie vždy oplatí pozerať po najväčších menách? Jela Važánova z Hype (Hajpu) popisuje päť výhod spolupráce s influencermi, ktorí pracujú s menším publikom. Ak chcete efektívnym spôsobom osloviť svojich zákazníkov určite si prečítajte článok Influencer marketing – oplatí sa vždy pozerať po najväčších menách?
Holandskí mileniáli určujú trendy v m-commerce. Viac ako tretina holandských spotrebiteľov uprednostňuje pri nakupovaní mobilný telefón a to aj priamo počas nákupov vo fyzickom obchode. Môžu si tak porovnať jednotlivé produkty online a sledovať recenzie jednotlivých produktov, o ktoré majú záujem. Tento fenomén sa volá Webrooming. Takmer 25 % holandských spotrebiteľov používa týždenne 6 až 10 nákupných aplikácií.
Aj tento týždeň zakladateľ Ecommerce Bridge Štefan Polgári vyspovedal ďalšieho hosťa. Je ním Milan Markovič, COO agentúry Effectix, ktorá obohatí trh analytickým nástrojom SEObot. V multimédiách si môžete rozhovor pozrieť a dozvedieť sa k čomu je tento nástroj dobrý, prečo by ste ho mali využiť a akú pridanú hodnotu Vám Effectix ponúka.

Milan Markovič, COO Effectix
Ako vytvoriť úspešnú reklamnú kampaň v roku 2022? Spýtajte sa svojich fanúšikov, čo by chceli v reklame vidieť. Hystériu okolo novej reklamy spoločnosti Old Navy spustil stredoškolák Samuel Beasley so svojim príspevkom na TikToku. Tento príspevok vyvolal obrovské nadšenie fanúšikov a vygeneroval viac ako 120 000 lajkov a 1 300 komentárov, v ktorých sa ľudia podelili o nápady, čo by chceli vidieť v reklame Old Navy. Spoločnosťvypočula svojich fanúšikov a urobila z nich spolutvorcov. Vytvorili reklamu, ktorej scenár bol založený výlučne na ich komentároch.
Britskí spotrebitelia budú odteraz pri online nakupovaní prechádzať overovaním svojej totožnosti. Vláda chce obmedziť množiace sa podvody a spotrebiteľov podrobí dvojitej autorizácií. V rámci elektronických platieb kartou ide o najväčšiu zmenu za posledných 16 rokov. Tento krok sa stretol s vlnou nevôle spotrebiteľov, pretože približne 25 % nákupov si bude vyžadovať dodatočné overenie.Tieto opatrenia majú minimalizovať zneužitie platobných kariet a znížiť riziko krádeží ochranných údajov klientov.

zdroj: depositphotos
Vedeli ste, že social commerce v Európe v porovnaní s Čínou ďaleko zaostáva? Fínska spoločnosť Blidz to chce zmeniť. Jej cieľom je transformovať západný e-commerce prostredníctvom sociálnych a herných mechanizmov. Inšpirujte svojich priateľov k nákupu rovnakého produktu a získajte zľavy až do 95 %. Tento motivačný model sa stretol s pozitívnou odozvou a od svojho spustenia v roku 2018 zaznamenala spoločnosť každoročný rast užívateľskej základne o 1500 %.
Známy slovenský komentátor a moderátor Števo Eisele nám porozprával o tom, ako pristupuje k online komunite, ako si popri práci vybudoval solídnu vlastnú značku, prečo tvorí podcasty a ako odštartoval dráhu influencera športovej F1. V rozhovore sa tiež dozviete prečo na svojich profiloch blokuje hejterov a ako sa darí jeho merchandisingu.
Dnešný súhrn uzavrieme prípravou na Veľkú noc. V článku Päť tipov ako zvýšiť predaje počas sviatkov sa dočítate ako na svojom eshope vytvoriť tú správnu atmosféru. Zľavové akcie v správnom čase, či kreatívne súťaže vám pomôžu zvýšiť počet vašich sledovateľov. A pretože ľudia si život neradi komplikujú, skúste ponúknuť komplexné doplnkové služby.
Na dnes je to všetko. Ak sa vám novinky z ecommerce páčili, zdieľajte ich medzi svojich známych a sledujte aj náš magazín na ecommercebridge.sk, kde nájdete desiatky noviniek, článkov, a tiež inšpiratívnych rozhovorov z biznisu. Rovnako tak budeme radi, keď sa prihláste sa na odber denného newslettera alebo nás sledujte na sociálnych sieťach.