
Prehľad noviniek
Najväčšia skupina predávajúca luxusný tovar LVMH (Louis Vuitton Moët Hennessy) hlási rekordné tržby a zisk, a to vďaka silnému dopytu v Európe, Spojených štátoch a Japonsku. Tržby skupiny vzrástli o 23 % na 79 miliárd eur a čistý zisk za rok 2022 vyskočil o 17 % na 14 miliárd eur, čo sú pre skupinu, ktorej značky zahŕňajú Bulgari, Givenchy, Louis Vuitton a TAG Heuer, nové rekordy.

Zdroj: Bernard Arnault, CNN
IKEA našla náhradu za drevo z Ruska a Bieloruska, ktoré prestala dovážať v roku 2022, a to po spustení vojenskej ofenzívy Moskvy na Ukrajine. IKEA potrebovala nahradiť 11 % z 20 tich miliónov metrov kubických, ktoré predstavujú je ročnú spotrebu. Švédska nábytkárska spoločnosť patrí medzi najväčších spotrebiteľov dreva na svete. Aktuálne tromi najväčšími dodávateľmi dreva sú Poľsko, Litva a Švédsko.
Sociálnej sieti TikTok po USA šliapu na päty aj v Európe. Európsky komisár Thierry Breton uviedol, že spoločnosť TikTok musí zosúladiť svoje podnikanie so zákonom EÚ o digitálnych službách (DSA) v dostatočnom predstihu pred termínom, ktorý je stanovený na 1. septembra. V opačnom prípade príjme proti čínskej sociálnej sieti sankcie v plnom rozsahu na ochranu obyvateľov. TikToku je vyčítaný prístup používateľov k nebezpečenému obsahu ohrozujúci ich život.

zdroj: Pexels.com
Daniela Chovancová po odchode z Alzy mieri do Kiwi. V Kiwi.com bude mať na starosti komunikáciu s médiami a koordináciu agentúr v CEE regióne. Tento krok je súčasťou zmeny brandovej identity spoločnosti po predstavení nového algoritmu Kiwi code. Spoločnosť chce v najbližšom období investovať od budovania povedomia o značke Kiwi.
V uplynulých dňoch boli odcudzené údaje miliónom zákazníkov britského predajcu športového oblečenia JD sports. Podľa spoločnosti mohli byť odcudzené mená, adresy, e-maily, telefónne čísla, údaje o objednávkach a posledné štyri číslice bankových kariet. Postihnutí zákazníci už boli informovaní. Spoločnosť odporúča zákazníkom, aby sa mali na pozore pred krádežou identity a zasielaním nevyžiadanej pošty. JD sports sa zákazníkom ospravedlnila.
V štúdiu nás navštívil šéf a zakladateľ agentúry PS:Digital, Peter Šebo. Hovorili sme o budúcnosti automatizácie a umelej inteligencie (AI) v digitálnom biznise a o tom, ako môže tento pokrok už čoskoro zmeniť prácu marketérov vo všeobecnosti. Môžu tieto trendy ohroziť živobytie copywriterov alebo grafikov? Pozrite si rozhovor na našom webe ecommercebridge.sk
Shopify prvýkrát za 12 rokov pristupuje k rozsiahlemu zvýšeniu cien. Nárast predstavuje 30 %. Noví zákazníci môžu stále využiť skúšobnú lehotu Shopify na 3 mesiace za 1 euro. Po uplynutí tejto doby im budú účtované nové ceny. Spoločnosť odporúča svojim zákazníkom, aby namiesto mesačných platieb teraz prešli na ročný plán. Ak si zákazníci obnovia ročný plán pred 23. aprílom, môžu ešte rok využívať staré sadzby. Zvyšovanie cien sa očakáva v dohľadnom čase aj Európe.
Internetové trhoviská, ako sú Amazon, eBay a Vinted, budú teraz musieť daňovému úradu nahlasovať predaj, ktorý na ich platformách uskutočnili koncoví používatelia. Ide o súčasť nového zákona EÚ, ktorý si chce posvietiť na nezodpovedných predajcov, ktorí sa obohacujú a neplatia dane. Ak vygenerujú obrat viac ako 2000 eur alebo ročne uskutočnia 30 a viac transakcií, ich pôsobenie na platforme bude vyhodnotené ako súkromné podnikanie. Marketplace má povinnosť nahlásiť ich príslušnému daňovému úradu.

zdroj: Pexels.com
Česká logistická spoločnosť DoDo dosiahla najvyšší obrat vo svojej histórií. Doručila viac ako 5,8 milióna objednávok a dosiahla tržby vo výške 44 miliónov eur. To je o 39 % viac ako v roku 2021. Napriek napätej hospodárskej situácii spoločnosť takmer zdvojnásobila počet vybavených objednávok. K tomuto výsledku výrazne dopomohla minuloročná dohoda o investícií vo výške 60 miliónov eur, ktorá spoločnosti pomáha rásť na zahraničných trhoch.