3 min. čítanie

Týždenný sumár Ecommerce Bridge

Pred nami sú novinky z ecommerce. Dnes bude reč o Tik Toku, o novinkách v spoločnosti IKEA a v našom štúdiu nás navštívil Peter Šebo z PS Digital.

Týždenný sumár Ecommerce Bridge

Prehľad noviniek

Najväčšia skupina predávajúca luxusný tovar LVMH (Louis Vuitton Moët Hennessy) hlási rekordné tržby a zisk, a to vďaka silnému dopytu v Európe, Spojených štátoch a Japonsku. Tržby skupiny vzrástli o 23 % na 79 miliárd eur a čistý zisk za rok 2022 vyskočil o 17 % na 14 miliárd eur, čo sú pre skupinu, ktorej značky zahŕňajú Bulgari, Givenchy, Louis Vuitton a TAG Heuer, nové rekordy.

Zdroj: Bernard Arnault, CNN

IKEA našla náhradu za drevo z Ruska a Bieloruska, ktoré prestala dovážať v roku 2022, a to po spustení vojenskej ofenzívy Moskvy na Ukrajine. IKEA potrebovala nahradiť 11 % z 20 tich miliónov metrov kubických, ktoré predstavujú je ročnú spotrebu. Švédska nábytkárska spoločnosť patrí medzi najväčších spotrebiteľov dreva na svete. Aktuálne tromi najväčšími dodávateľmi dreva sú Poľsko, Litva a Švédsko.

Sociálnej sieti TikTok po USA šliapu na päty aj v Európe. Európsky komisár Thierry Breton uviedol, že spoločnosť TikTok musí zosúladiť svoje podnikanie so zákonom EÚ o digitálnych službách (DSA) v dostatočnom predstihu pred termínom, ktorý je stanovený na 1. septembra. V opačnom prípade príjme proti čínskej sociálnej sieti sankcie v plnom rozsahu na ochranu obyvateľov. TikToku je vyčítaný prístup používateľov k nebezpečenému obsahu ohrozujúci ich život.

zdroj: Pexels.com

Daniela Chovancová po odchode z Alzy mieri do Kiwi. V Kiwi.com bude mať na starosti komunikáciu s médiami a koordináciu agentúr v CEE regióne. Tento krok je súčasťou zmeny brandovej identity spoločnosti po predstavení nového algoritmu Kiwi code. Spoločnosť chce v najbližšom období investovať od budovania povedomia o značke Kiwi. 

V uplynulých dňoch boli odcudzené údaje miliónom zákazníkov britského predajcu športového oblečenia JD sports. Podľa spoločnosti mohli byť odcudzené mená, adresy, e-maily, telefónne čísla, údaje o objednávkach a posledné štyri číslice bankových kariet. Postihnutí zákazníci už boli informovaní. Spoločnosť odporúča zákazníkom, aby sa mali na pozore pred krádežou identity a zasielaním nevyžiadanej pošty. JD sports sa zákazníkom ospravedlnila.

V štúdiu nás navštívil šéf a zakladateľ agentúry PS:Digital, Peter Šebo. Hovorili sme o budúcnosti automatizácie a umelej inteligencie (AI) v digitálnom biznise a o tom, ako môže tento pokrok už čoskoro zmeniť prácu marketérov vo všeobecnosti. Môžu tieto trendy ohroziť živobytie copywriterov alebo grafikov? Pozrite si rozhovor na našom webe ecommercebridge.sk

Shopify prvýkrát za 12 rokov pristupuje k rozsiahlemu zvýšeniu cien. Nárast predstavuje 30 %. Noví zákazníci môžu stále využiť skúšobnú lehotu Shopify na 3 mesiace za 1 euro. Po uplynutí tejto doby im budú účtované nové ceny. Spoločnosť odporúča svojim zákazníkom, aby namiesto mesačných platieb teraz prešli na ročný plán. Ak si zákazníci obnovia ročný plán pred 23. aprílom, môžu ešte rok využívať staré sadzby. Zvyšovanie cien sa očakáva v dohľadnom čase aj Európe.

Internetové trhoviská, ako sú Amazon, eBay a Vinted, budú teraz musieť daňovému úradu nahlasovať predaj, ktorý na ich platformách uskutočnili koncoví používatelia. Ide o súčasť nového zákona EÚ, ktorý si chce posvietiť na nezodpovedných predajcov, ktorí sa obohacujú a neplatia dane. Ak vygenerujú obrat viac ako 2000 eur alebo ročne uskutočnia 30 a viac transakcií, ich pôsobenie na platforme bude vyhodnotené ako súkromné podnikanie. Marketplace má povinnosť nahlásiť ich príslušnému daňovému úradu. 

zdroj: Pexels.com

Česká logistická spoločnosť DoDo dosiahla najvyšší obrat vo svojej histórií. Doručila viac ako 5,8 milióna objednávok a dosiahla tržby vo výške 44 miliónov eur. To je o 39 % viac ako v roku 2021. Napriek napätej hospodárskej situácii spoločnosť takmer zdvojnásobila počet vybavených objednávok. K tomuto výsledku výrazne dopomohla minuloročná dohoda o investícií vo výške 60 miliónov eur, ktorá spoločnosti pomáha rásť na zahraničných  trhoch. 

Novinky z Youtube kanála Ecommerce Bridge
Prihlásiť sa na odber
Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Streaming prekonáva tradičnú televíziu. Čo to znamená pre e-commerce a marketing?
4 min. čítanie

Streaming prekonáva tradičnú televíziu. Čo to znamená pre e-commerce a marketing?

Príjmy zo streamovacích služieb prvýkrát v histórii prekonali tradičnú televíziu. Podľa eMarketer Digital Video Forecast 2025 bude do roku 2028 podiel lineárnej TV na trhu predplatného v USA tvoriť už len tretinu. Spotrebitelia čoraz viac uprednostňujú flexibilné služby dostupné kedykoľvek a kdekoľvek. Ako sa tým môže inšpirovať e-commerce?

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Nemecký zákazník premýšľa, americký koná. Ako sa to odráža na predajoch v segmente módy?
3 min. čítanie

Nemecký zákazník premýšľa, americký koná. Ako sa to odráža na predajoch v segmente módy?

Nakupovanie módy v e-commerce sa vyvíja rôznymi smermi, čo odhaľujú aj údaje z platformy ECDB. Zatiaľ čo americkí spotrebitelia bez váhania pridávajú položky do svojich digitálnych košíkov, nemeckí a britskí kupujúci sú pri výbere opatrnejší. Napriek tomu všetky regióny dosahujú podobné miery konverzie, čo poukazuje na rozdielne nákupné návyky v globálnom meradle.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Prekvapivý trend na TikToku: Minútové videá získavajú takmer o polovicu väčší dosah
3 min. čítanie

Prekvapivý trend na TikToku: Minútové videá získavajú takmer o polovicu väčší dosah

Snažili ste sa strihať videá do 15 sekúnd? Máme pre vás nové dáta z TikToku, ktoré môžu zmeniť váš prístup. Platforma minulý týždeň zverejnila prekvapivé štatistiky z analýzy za prvý kvartál. Ukázalo sa, že videá dlhšie ako 60 sekúnd majú výrazne lepšie výsledky než krátke klipy. Áno, aj nás to prekvapilo. Je to úplne proti […]

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+