4 min. čítanie

Týždenný sumár Ecommerce Bridge

Dnes sa pozrieme na odhadované tržby počas Black Friday v Spojených štátoch amerických, povieme si, ktorý poľský eshop vstupuje na slovenský trh a pustíme vám krátku ukážku zaujímavého rozhovoru Štefana Polgáriho s Marekom Šulíkom, ktorý je head of digital marketingu cyklistickej značky Isadore. Celý rozhovor nájdete spolu s ostatnými témami ako vždy na ecommercebridge.sk

Týždenný sumár Ecommerce Bridge

Prehľad noviniek

Minulý týždeň sa niesol v znamení analýz nákupných sviatkov Black Friday a Cyber Week. Český Hlídač shopů tradične prináša analýzu toho, ako sa eshopy správajú k zákazníkom pri oznamovaní výšky zliav. Väčšina e-shopov už uviedla zľavy podľa nových legislatívnych pravidiel. Našli sa však aj také, ktoré využili to, že nový zákon ešte nie je v platnosti a umelo svoje zľavy navýšili. Pozrite si na českom hlídači eshopu celú analýzu aj tabuľku monitorovaných eshopov a zistite, kto ako postupoval.  

zdroj: Pexels.com

Pri Black Friday sa ešte chvíľu zdržíme. Spoločnosť Adobe Analytics monitorovala priebeh nákupných sviatkov v USA a odhaduje, že spotrebitelia minuli na internetové nákupy až 9,2 miliardy dolárov. Správa analyzuje údaje z miliardy návštev na najväčších weboch v krajine. Spoločnosť Salesforce však prináša odlišné údaje. Podľa nej Američania minuli na online nákupy 8 miliárd a celosvetovo 40 miliárd dolárov. Najviac zľavnených položiek sa objavilo v oblasti domácich spotrebičov, oblečenia, zdravia a krásy a luxusných kabeliek.

Najväčší poľský eshop s outdoorovým vybavením a oblečením 8a.pl vstupuje na slovenský trh. Po Českej republike a Rumunsku ide o tretiu expanziu tento rok. Súvisí to so zmenou majiteľa, pretože spoločnosť minulý rok odpredala 80 % podiel Enterprise Investors. V roku 2021 bol e-shop 8a.pl z hľadiska tržieb približne trikrát väčší ako konkurenčná dvojka. Tento rozdiel ďalej rastie a ku koncu tohto roka by sa mohol priblížiť k 4-násobku rozdielu. Sieti 8a sa darí aj v Česku. Len pol roka po vstupe na český trh jej patrí približne 10 % trhový podiel na online trhu s outdoorovým vybavením.

zdroj: Pexels.om

Nemecký diskontný predajca Aldi opäť rozširuje svoju divíziu elektronického obchodu. V Španielsku chystá online bazár. Aktuálnym trendom vychádzajúcim z dlhodobej stratégie udržateľnosti je predaj second handového tovaru a predajca oznámil prípravu na spustenie bazáru. Ten zákazníkom ponúkne nepotravinárske produkty. Diskontná sieť už minulý rok testovala online predaj a doručovanie potravín. Ponuka produktov bude zahŕňať kategórie pre domácich majstrov, záhradkárstvo, hračky, ale aj domácnosť, voľný čas, šport či malé spotrebiče.

Marek Šulík má už za sebou niekoľko zaujímavých pozícií v online marketingových agentúrach a vyskúšal si aj dráhu freelancera. V súčasnosti pôsobí ako Head of Digital Marketing cyklistickej značky Isadore. V  štúdiu Ecommerce Bridge nám prezradil viac o svojej práci, o brandingu, performance marketingu a priblížil aj niekoľko tipov pre e-shoperov. Štefan Polgári zisťoval, čo stojí za úspechom firmy na nemeckom trhu. Ako na úspešný brand building v zahraničí? Odporúčam Vám pozrieť a vypočuť si rozhovor s Marekom Šulíkom.

Spoločnosť Patagonia žaluje spoločnosť Gap a tvrdí, že konkurenčný maloobchodný predajca skopíroval dizajn jedného z najznámejších produktov spoločnosti Patagonia. Kameňom úrazu je flísový pulóver. Spoločnosť vo svojej žalobe uviedla, že spoločnosť Gap už predtým upozornila na porušovanie dizajnu a a požaduje, aby jej spoločnosť Gap odovzdala všetky zásoby inkriminovaného produktu, ako aj zisky z predaja tohto výrobku a náhradu škody. 

zdroj: Pexels.com

Aplikácia WhatsApp má medzi užívateľmi povesť mimoriadne bezpečnej služby. Podľa správy Cybernews však došlo k obrovskému úniku údajov, ktorý sa týkal až 500 miliónov užívateľov vrátane ich mobilných telefónnych čísel. Súbor údajne obsahuje údaje používateľov aplikácie WhatsApp z 84 krajín a telefónne čísla viac ako 32 miliónov užívateľov z USA, 11 miliónov zo Spojeného kráľovstva, či 10 miliónov z Ruska. Do zoznamu sa dostala aj Česká republika s počtom 1,3 milióna užívateľov. Spoločnosť WhatsApp, ktorú vlastní Meta, túto správu poprela.

Marketplace Vinted je vo vysokých červených číslach, a to 118 miliónov eur. Straty sú spôsobené najmä vysokými marketingovými výdavkami. V roku 2021 spoločnosť Vinted vynaložila na reklamu masívnych 193 miliónov eur. Spoločnosť však nie je znepokojená päťnásobným nárastom svojich strát oproti minulému roku. Výročná správa uvádza, že riaditelia “sa rozhodli vynaložiť časť zostávajúcej hotovosti na marketing s cieľom zvýšiť tempo rastu podniku”. Podľa dostupných údajov nie je na tom marketplace vôbec zle a peňazí ma stále nazvyš. Na konci roka 2021 spoločnosťou disponovala hotovosťou 239 miliónov eur a 50 miliónmi eur v podnikových dlhopisoch.  

Dnes sa lúčime novinkou z Indie. Amazon končí s doručovaním potravín na svojom najdôležitejšom zahraničnom trhu. Podľa nedávnej správy spoločnosti Sanford C. Bernstein Amazon zaostáva za spoločnosťou Walmart Flipkart a sťahuje sa z trhu. Trh by mal do troch rokov dosiahnuť hodnotu 20 miliárd dolárov. V priebehu dvoch týždňov spoločnosť oznámila zrušenie už troch služieb. Toto oznámenie je súčasťou širšej reštrukturalizácie spoločnosti v indickom regióne. Amazon tak zruší doručovanie potravín Amazon Food, edukačnú edtech Academy a vertikálnu distribúciu veľkoobchodných produktov, ktorá spájala veľkoobchody s maloobchodnými predajcami.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Zľavy už nestačia na to, aby ste si udržali vernosť zákazníkov
4 min. čítanie

Zľavy už nestačia na to, aby ste si udržali vernosť zákazníkov

Kupujúci dnes menia značky častejšie než kedykoľvek predtým. Vernosť zákazníkov sa rozpadá a tradičné taktiky – ako cenové akcie či zľavové kódy – prestávajú fungovať. Nové zistenia prieskumu EMARKETER a Bloomreach ukazujú, že ak chcú značky získať a udržať si verných zákazníkov, musia sa zamerať na to podstatné: budovať dôveru, pracovať s emóciami a dodať […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Meta predstavuje nové nástroje pre e-commerce: Omnichannel reklamy, AI a nové umiestnenia
2 min. čítanie

Meta predstavuje nové nástroje pre e-commerce: Omnichannel reklamy, AI a nové umiestnenia

Meta zavádza nové nástroje a vylepšenia reklamných nástrojov zamerané na podporu maloobchodných a internetových obchodov. Spoločnosť naďalej investuje do modelov umelej inteligencie a rozširuje možnosti pre inzerentov, aby maximalizovali predajné výsledky online aj v kamenných predajniach.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+