5 min. čítanie

Týždenný sumár Ecommerce Bridge

Opäť sme zmapovali najzaujímavejšie novinky z ecommerce za ostatných 7 dní. Tentokrát sme sa zamerali na nového drona v Amazone, povieme si o tom, ktorý medzinárodný odevný reťazec funguje už aj online a Blažena Ambróz Sedrovičová z PS: Digital nám povie o tom, prečo sú ženy v marketingu a biznise celkovo také dôležité.

Týždenný sumár Ecommerce Bridge

Prehľad noviniek

Dnes začíname v Singapure. Herná spoločnosť Razer spustila uhlíkovo neutrálne riešenie elektronického obchodu s názvom Restorify. Služba dokáže odhadnúť uhlíkovú stopu, ktorá vznikne pri konkrétnej transakcii a ponúknuť vysledovateľnú kompenzáciu uhlíka za daný nákup. Uhlíková stopa sa čoskoro stane kľúčovým ukazovateľom udržateľnosti firiem a Razer je jednou z prvých technologických spoločností, ktorá poskytuje riešenia na kompenzáciu emisií uhlíka.

Amazon predstavil svoj nový doručovací dron MK30. Najnovší model, ktorého premiéra je naplánovaná na rok 2024, je oproti predchádzajúcej verzii menší a ľahší. Je tichší, schopný odolávať vyšším teplotám a širšiemu spektru poveternostných podmienok. Hluk dronov je najčastejšou výhradou pri využívaní tejto technológie v obytných štvrtiach. Na palube sú aj nové bezpečnostné systémy navrhnuté tak, aby sa vyhli širokej škále prekážok, od iných dronov cez stromy až po ľudí a domáce zvieratá.

zdroj: Amazon

Nemecká spoločnosť ECOMMERCE ONE oznámila spoluprácu s fintech spoločnosťou Banxware. Internetoví predajcovia, ktorí používajú platformu ECOMMERCE ONE, tak majú prístup k riešeniu okamžitého digitálneho financovania. Cieľom spoločnosti Banxware je zjednodušiť prístup ku kapitálu pomocou podnikateľských úverov. Vďaka digitálnemu procesu podávania žiadostí je Banxware schopný spracovať žiadosti o financovanie do 15 minút. Spoločnosti majú spravidla prístup k schváleným prostriedkom do 24 hodín.

Blažena Ambróz Sedrovičová je Managing Directorkou vo fullservisovej marketingovej agentúre PS:Digital. Ako žena na významnej pozícii v marketingu nám v našom štúdiu porozprávala o dôležitosti a význame žien v celej e-commerce sfére. Prečo rovnosť medzi mužmi a ženami v zamestnaní prinesie osoh celej spoločnosti? Ako sa postaviť k ženám v marketingu v rámci firmy? Alebo ako sa vie zamestnávateľ pripraviť na odchod ženy na materskú dovolenku? O tom všetkom sa dozviete v celom rozhovore na ecommercebridge.sk

Blažena-Ambróz-Sedrovičová

Kým na Slovensku a v Česku sme si 17. novembra pripomenuli Nežnú revolúciu, v Latinskej Amerike sa v ten deň uskutočnilo najväčšie online podujatie pod názvom Trends ecommerce Summit 2023. Na výstave sa objavili aj také mená, ako Amazon, e-Bay či Google. Najočakávanejšie online podujatie roka privítalo 23 rečníkov. Diskutovalo sa o nových trendoch v elektronickom obchode. Pozornosť patrila témam ako umelá inteligencia v elektronickom obchode, fullcommerce, ale aj livecommerce či vzostup trhovísk. 

Primark je konečne online! Jeho web pod náporom záujemcov hneď v prvý deň padol, čo je dobrým znamením. Primark spustil avizovanú službu click&collect, čiže klikni a vyzdvihni. Niektorí kritici uvádzajú, že nejde o plnohodnotný online nákup, pretože objednaný tovar sa dá vyzdvihnúť len na predajni. Testovacia fáza sa zatiaľ týka detského sortimentu, ktoré sú k dispozícii v 22 obchodoch v severozápadnom Anglicku a v troch predajniach v severnom Walese. Zákazníci si môžu svoju online objednávku vyzdvihnúť do dvoch dní a minimálna hodnota objednávky je vo výške 15 libier. Spoločnosť Primark sa dlho bránila presunu na internet a opakovane zdôrazňovala svoj záväzok k fyzickému maloobchodu. Nová služba má prilákať viac zákazníkov do kamenných predajní spoločnosti.

zdroj: Primark

YouTube začal testovať nové nákupné funkcie, ktoré umožnia používateľom nakupovať produkty počas sledovania YouTube Shorts. Okrem nákupných funkcií, YouTube v Spojených štátoch experimentuje s affiliate programom, ktorý umožňuje tvorcom získavať provízie z nákupov odporúčaných produktov v ich videách. Tvorcovia budú od budúceho roka získavať 45 % podiel z príjmov z reklamy, čo je naozaj motivujúce. Nákup cez Youtube shorts je momentálne sprístupnený zákazníkom v Spojených štátoch, Indii, Brazílii, Kanade a Austrálii. YouTube tvrdí, že v budúcnosti plánuje rozšíriť službu aj pre ďalšie krajiny.

Minulý týždeň boli vyhlásení víťazi Adriatic Web Retailer Award 2022, najväčšej súťaže pre online predajcov v jadranskom regióne. Do súťaže sa prihlásilo celkovo 361 internetových obchodov zo Srbska, Slovinska a Chorvátska. Absolútnym víťazom sa stal slovinský Bigbang. Súťažiaci boli hodnotení na základe dvoch kritérií, z hľadiska spokojnosti zákazníkov a technického súladu s európskymi normami. Do užšieho výberu finalistov boli zaradené vždy tri internetové obchody s najvyšším počtom bodov v každej kategórii. Ocenenie pre najlepší cezhraničný obchod sa ušlo slovenskému GymBeam. Blahoželáme!

OnlyFans pomôže tvorcom predávať vlastný merch. Platforma s explicitným obsahom pre dospelých spolupracuje so spoločnosťou Spring. Táto spolupráca umožní tvorcom predávať vlastné produkty. Generálna riaditeľka Ami Gan uviedla, že platforma má už viac ako 3 milióny tvorcov obsahu a tieto malé podniky majú prístup k novému nástroju na monetizáciu. Tvorcovia si môžu zvoliť vlastné ceny za svoj tovar a môžu si tiež vybrať, aké druhy tovaru chcú predávať. Na výber majú z viac ako 120 produktov vrátane tričiek, hrnčekov, vankúšov, puzdier na iPhone a puzzle.

Dámy a páni, to je pre dnešok všetko. Nezabudnite odoberať náš newsletter, kde vám každý pracovný deň posielame zaujímosti zo sveta ecommerce. Určite si vypočujte aj náš posledný podcast, budeme radi, keď mu pomôžete rásť a prezdieľate ho aj svojim známym. 

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Český e-commerce sa vracia k dlhodobo udržateľnému rastu. Najväčšiu šancu preraziť majú predajcovia vlastných výrobkov
3 min. čítanie

Český e-commerce sa vracia k dlhodobo udržateľnému rastu. Najväčšiu šancu preraziť majú predajcovia vlastných výrobkov

Český e-commerce, ktorý v posledných dvoch rokoch zaznamenal výrazný pokles, čaká tento rok oživenie a návrat k udržateľnému rastu. Najväčší podiel na tržbách pochopiteľne vykazuje drahší tovar z kategórií ako elektronika, náradie či stavebné materiály, ako vyplynulo z analýzy spoločnosti Upgates.

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+