
Prehľad noviniek
Mesiace november a december patria v ecommerce k najexponovanejším mesiacom. Martina Hanusová prináša 5 tipov ako pripraviť e-shop na celosvetový fenomén Black Friday a Cyber Monday. Vedeli ste, že jedným z najväčších negatív pre váš eshop, je pomalý loading speed. Ide o rýchlosť načítania, ktorá vie byť kvôli zvýšenej návštevnosti vášho webu výrazne spomalená. Vaši zákazníci tak môžu prísť o zážitok z nakupovania a vy o počet dokončených objednávok. Rozšírte svoju ponuku na sociálnych sieťach, aby ľudia na vaše zľavy mysleli a očakávali ich. Nezabudnite mať premyslený marketingový plán a vopred si skontrolujte úspešnosť vašej platobnej brány.

Zdroj: Pexels
Prinášame rýchly prehľad ecommerce v Latinskej Amerike. Covid-19 mal obrovský vplyv na nákupné zvyklosti spotrebiteľov, možno viac ako v ktoromkoľvek inom regióne sveta. Online nákupy sa stali úplnou nevyhnutnosťou. Tieto návyky pretrvávajú a Latinská Amerika sa stáva jedným z najrýchlejšie rastúcich trhov elektronického obchodu. Medzi najvýznamnejšie online trhy patrí Argentína, Brazília, Čile, Kolumbia, Kostarika, Mexiko, Panama a Peru. Podľa prieskumov spoločnosti RetailX má prístup k internetu 79 % obyvateľov a možnosť online nákupu využilo minulý rok 50 % z nich. Zatiaľ čo Kostarika, Panama a Peru majú kvôli nízkemu počtu obyvateľov obmedzené príjmy z elektronického obchodu, Brazília, Mexiko, Argentína, Čile a Kolumbia vykazujú pôsobivý nárast.
Kvôli nedokončeným nákupom stoja v opustených košíkoch milióny eur. Podľa štatistík až dve tretiny zákazníkov nedotiahne nákup do konca a e-shop opustí tesne pred zaplatením. Aké faktory ovplyvňujú naše nákupné správanie a dá sa nedokončeným nákupom predchádzať? Vysoké dodatočné poplatky, povinná registrácia či komplikovaný platobný proces sú prekážkami pre zákazníkov, ktoré potrebujete odstrániť. Viac sa dozviete v článku “ako eliminovať nedokončené nákupy”.
Startup E-liza Dolls so sídlom v Berkeley sa snaží vyrovnať s rodovou priepasťou tým, že pomáha mladým dievčatám učiť sa programovať pomocou bábik. Elisa Kosoy prišla s nápadom na bábiky v roku 2017, keď pracovala na MIT v laboratóriu umelej inteligencie. Osadenstvo laboratória tvorili prevažne muži. Bábiky E-liza sa ovládajú pomocou zabudovaného hardvéru v každej bábike. Zariadenie má obrazovku a je vybavené technológiou Bluetooth na prijímanie kódov prostredníctvom sprievodnej aplikácie. Spoločnosť E-liza Dolls v súčasnosti rokuje s výrobcami a začiatkom roka 2023 plánuje spustiť predaj na Kickstarteri.

Zdroj: Newsfoto
Aký je rozdiel medzi odoslaním e-mailu a newsletterovým nástrojom? V druhej časti rozhovoru s freelancerom Andrejom Pekárikom, e-mail marketingovým špecialistom, sme sa rozprávali o newsletteroch ako takých a práci s e-mailingovými nástrojmi. Dozviete sa aj to, či by ste práve vy mali vo svojom e-shope túto oblasť hrotiť alebo nie. Chcete vedieť ako správne vybrať dodávateľa na e-mailingový nástroj? Pozrite si rozhovor Štefana Polgáriho a Andreja Pekárika v multimédiach na ecommercebridge.sk
Fintech startupy už nejaký čas narúšajú inak konzervatívny bankový sektor. Jedným z týchto startupov je aj české Lemonero, ktoré svoje služby najnovšie ponúkne v Holandsku. Lemonero zároveň oznámila svoje budúcoročné plany expandovať v Nemecku a Rakúsku. Lemonero poskytuje finančné prostriedky malým a stredným ecommerce podnikom. Spoločnosti môžu požiadať o úver až do výšky 40 000 eur. Zákazníci môžu prostredníctvom platformy nahrať svoje dokumenty a podpísať zmluvu online. Žiadosť trvá celkovo 10 minút.
Internetový obchod Zalando prekonal ďalší významný míľnik. Počet aktívnych zákazníkov sa medziročne zvýšil o 8 % a prvýkrát prekročil hranicu 50 miliónov. Vernostný program Plus oproti minulému roku takmer strojnásobil počet svojich členov. V kvartálnej správe sa uvádza, že spoločnosť prijala účinné opatrenia na zvýšenie ziskovosti, ktoré pomohli zlepšiť výsledky a zmierniť súčasné nepriaznivé nálady spotrebiteľov. Jedným z opatrení je zavedenie minimálnej hodnoty objednávky. Ďalšími opatreniami bolo zvyšovanie efektívnosti marketingu, európskej logistickej siete a znížila zásoby. Rozšírenie partnerstva s Nike a spoločnosťou Sephora.

Zdroj: Zalando
Dnešný ecommerce bridge update uzatvára rozhovor s Radkom Kloudom, CEO BaseLinker pre Českú republiku a Slovensko. Preteky zamerané na rast tržieb sa mierne upokojili a eshopy sa zaujímajú o úsporu nákladov a optimalizáciu ich e-commerce projektov. V rozhovore sa dozviete 5 tipov na zlepšenie fungovania e-shopu, kam sa e-shopy ešte môžu posunúť pri optimalizácií a o ktoré služby bude vyšší záujem.
Svet ecommerce sledujeme pravidelne za vás. Ak sa vám tento krátky súhrn noviniek páčil, budeme radi, ak ho budete zdieľať na vašich sociálnych sieťach.