5 min. čítanie

Týždenný sumár Ecommerce Bridge

Tentokrát sa v rámci noviniek z ecommerce pozrieme aj do Latinskej Ameriky, povieme si o tom, že programovať sa dá naučiť aj pomocou obyčajných bábik a opäť raz vám dáme tip aj na inšpiratívny rozhovor. 

Týždenný sumár Ecommerce Bridge

Prehľad noviniek

Mesiace november a december patria v ecommerce k najexponovanejším mesiacom. Martina Hanusová prináša 5 tipov ako pripraviť e-shop na celosvetový fenomén Black Friday a Cyber Monday. Vedeli ste, že jedným z najväčších negatív pre váš eshop, je pomalý loading speed. Ide o rýchlosť načítania, ktorá vie byť kvôli zvýšenej návštevnosti vášho webu výrazne spomalená. Vaši zákazníci tak môžu prísť o zážitok z nakupovania a vy o počet dokončených objednávok. Rozšírte svoju ponuku na sociálnych sieťach, aby ľudia na vaše zľavy mysleli a očakávali ich. Nezabudnite mať premyslený marketingový plán a vopred si skontrolujte úspešnosť vašej platobnej brány. 

Zdroj: Pexels

Prinášame rýchly prehľad ecommerce v Latinskej Amerike. Covid-19 mal obrovský vplyv na nákupné zvyklosti spotrebiteľov, možno viac ako v ktoromkoľvek inom regióne sveta. Online nákupy sa stali úplnou nevyhnutnosťou. Tieto návyky pretrvávajú a Latinská Amerika sa stáva jedným z najrýchlejšie rastúcich trhov elektronického obchodu. Medzi najvýznamnejšie online trhy patrí Argentína, Brazília, Čile, Kolumbia, Kostarika, Mexiko, Panama a Peru. Podľa prieskumov spoločnosti RetailX má prístup k internetu 79 % obyvateľov a možnosť online nákupu využilo minulý rok 50 % z nich. Zatiaľ čo Kostarika, Panama a Peru majú kvôli nízkemu počtu obyvateľov obmedzené príjmy z elektronického obchodu, Brazília, Mexiko, Argentína, Čile a Kolumbia vykazujú pôsobivý nárast.

Kvôli nedokončeným nákupom stoja v opustených košíkoch milióny eur. Podľa štatistík až dve tretiny zákazníkov nedotiahne nákup do konca a e-shop opustí tesne pred zaplatením. Aké faktory ovplyvňujú naše nákupné správanie a dá sa nedokončeným nákupom predchádzať? Vysoké dodatočné poplatky, povinná registrácia či komplikovaný platobný proces sú prekážkami pre zákazníkov, ktoré potrebujete odstrániť.  Viac sa dozviete v článku “ako eliminovať nedokončené nákupy”.

Startup E-liza Dolls so sídlom v Berkeley sa snaží vyrovnať s rodovou priepasťou tým, že pomáha mladým dievčatám učiť sa programovať pomocou bábik. Elisa Kosoy prišla s nápadom na bábiky v roku 2017, keď pracovala na MIT v laboratóriu umelej inteligencie. Osadenstvo laboratória tvorili prevažne muži. Bábiky E-liza sa ovládajú pomocou zabudovaného hardvéru v každej bábike. Zariadenie má obrazovku a je vybavené technológiou Bluetooth na prijímanie kódov prostredníctvom sprievodnej aplikácie. Spoločnosť E-liza Dolls v súčasnosti rokuje s výrobcami a začiatkom roka 2023 plánuje spustiť predaj na Kickstarteri. 

 Zdroj: Newsfoto

Aký je rozdiel medzi odoslaním e-mailu a newsletterovým nástrojom? V druhej časti rozhovoru s freelancerom Andrejom Pekárikom, e-mail marketingovým špecialistom, sme sa rozprávali o newsletteroch ako takých a práci s e-mailingovými nástrojmi. Dozviete sa aj to, či by ste práve vy mali vo svojom e-shope túto oblasť hrotiť alebo nie. Chcete vedieť ako správne vybrať dodávateľa na e-mailingový nástroj? Pozrite si rozhovor Štefana Polgáriho a Andreja Pekárika v multimédiach na ecommercebridge.sk

Fintech startupy už nejaký čas narúšajú inak konzervatívny bankový sektor. Jedným z týchto startupov je aj české Lemonero, ktoré svoje služby najnovšie ponúkne v Holandsku. Lemonero zároveň oznámila svoje budúcoročné plany expandovať v Nemecku a Rakúsku. Lemonero poskytuje finančné prostriedky malým a stredným ecommerce podnikom. Spoločnosti môžu požiadať o úver až do výšky 40 000 eur. Zákazníci môžu prostredníctvom platformy nahrať svoje dokumenty a podpísať zmluvu online. Žiadosť trvá celkovo 10 minút.

Internetový obchod Zalando prekonal ďalší významný míľnik. Počet aktívnych zákazníkov sa medziročne zvýšil o 8 % a prvýkrát prekročil hranicu 50 miliónov.  Vernostný program Plus oproti minulému roku takmer strojnásobil počet svojich členov. V kvartálnej správe sa uvádza, že spoločnosť prijala účinné opatrenia na zvýšenie ziskovosti, ktoré pomohli zlepšiť výsledky a zmierniť súčasné nepriaznivé nálady spotrebiteľov. Jedným z opatrení je zavedenie minimálnej hodnoty objednávky. Ďalšími opatreniami bolo zvyšovanie efektívnosti marketingu, európskej logistickej siete a znížila zásoby. Rozšírenie partnerstva s Nike  a spoločnosťou Sephora.

Zdroj: Zalando

Dnešný ecommerce bridge update uzatvára rozhovor s Radkom Kloudom, CEO BaseLinker pre Českú republiku a Slovensko. Preteky zamerané na rast tržieb sa mierne upokojili a eshopy sa zaujímajú o úsporu nákladov a optimalizáciu ich e-commerce projektov. V rozhovore sa dozviete 5 tipov na zlepšenie fungovania e-shopu, kam sa e-shopy ešte môžu posunúť pri optimalizácií a o ktoré služby bude vyšší záujem.

Svet ecommerce sledujeme pravidelne za vás. Ak sa vám tento krátky súhrn noviniek páčil, budeme radi, ak ho budete zdieľať na vašich sociálnych sieťach.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy. marketérov a všetkých fanúšikov ecommerce. Prinášame novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta ecommerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
2 min. čítanie

Virtuálny obchod Lacoste chce meniť e-commerce

Lacoste považuje svoj virtuálny projekt za ambiciózny a ponúka pohlcujúcu interaktívnu cestu, ktorá podľa značky znamená “znovuobjavenie elektronického obchodu”. Nech to už znamená čokoľvek, Lacoste nastúpila do vlaku, v ktorom sa vezú už Gucci, Adidas a ďalší. 

Redakcia Redakcia
Prečítať článok