Banská Bystrica
24. Október udalosť už prebehla
Poprad
7. November udalosť už prebehla
Bratislava
3. December udalosť už prebehla
Žilina
13. Február už čoskoro
Prešov
6. Marec už čoskoro
Trnava
27. Marec už čoskoro
Liptovský Mikuláš
24. Apríl už čoskoro
Bardejov
15. Máj už čoskoro
Nitra
5. Jún už čoskoro
Košice
18. September už čoskoro
Banská Bystrica
2. Október už čoskoro
Trenčín
23. Október už čoskoro
Poprad
13. November už čoskoro
Bratislava
4. December už čoskoro
4 min. čítanie

Týždenný sumár Ecommerce Bridge

V dnešnom súhrne noviniek z ecommerce sa pozrieme na problémy dvoch firiem, ktoré čelia obvineniu z greenwashingu, venovať sa budeme novinkám v spoločnosti Meta a ponúkneme Vám ukážku z rozhovoru s majiteľom eshopu TimeStore Andrejom Chudým. Celý rozhovor, ako aj viac info o všetkých témach nájdete na webe ecommercebridge.sk

Týždenný sumár Ecommerce Bridge

Prehľad noviniek

Obľúbená nemecká drogéria Drogerie Markt oznámila, že vo svojich predajniach inštaluje automatické skrinky, tzv. pick-up station na vyzdvihnutie tovaru. Zákazníci si v nich môžu jednoducho vyzdvihnúť svoje online objednávky. Drogéria tak prepojí online nakupovanie s nakupovaním v kamenných predajniach. Marketingový riaditeľ DM, Sebastian Bayer uviedol, že na základe pozitívnej odozvy, sa spoločnosť rozhodla do polovice budúceho roka nainštalovať 700 pick-up staníc a očakávajú nárast online nákupov. Vďaka novému konceptu si môžu zákazníci vyzdvihnúť svoje objednávky bezkontaktne a bez čakania.

Jozef Kováč zo SisAdmin prináša výživný článok na tému “Monitoring získavania údajov”. Monitorovací systém už dávno neslúži len na zistenie stavu serverov a siete, ktorá ich prepája s užívateľmi. Stal sa nevyhnutným nástrojom pre budúce plánovanie, optimalizácie, ako aj zdroj informácií, ktoré priamo neslúžia iba DevOps tímom, ale dajú sa použiť aj pre business a marketingové účely. Výpadok alebo zhoršenie kvality služieb sa dá často predvídať na základe dát z monitoringu, čo nám pomôže zabrániť výpadku skôr, než to ovplyvní koncových užívateľov, potenciálne tržby či klientsku skúsenosť. Preto by sme mali venovať dostatočnú pozornosť monitorovaciemu systému už od začiatku vývoja web stránky alebo e-shopu.

zdroj: Pexels.com

Holandský Bol.com dosiahol ďalší míľnik a konkuruje Amazonu ešte výraznejšie. Popredný marketplace zastrešuje už 50 000 partnerských predajcov a tí v druhom štvrťroku vygenerovali celej platforme 60 % tržieb. Amazon to bude mať v krajinách Beneluxu ťažké, pretože takmer všetci obchodníci na Bol.com pochádzajú z Holandska a Belgicka až na niekoľko výnimiek. Zároveň tento marketplace registruje 13 miliónov užívateľov, ktorým na svojej platforme ponúka vyše 40 miliónov produktov.    

Britský úrad pre hospodársku súťaž a trhy vyšetruje módne platformy Asos a Boohoo v súvislosti s greenwashingom. Ich tvrdenia o udržateľnosti môžu podľa úradu zavádzať verejnosť. Táto iniciatíva prichádza s novým dočasným vedením úradu pre hospodársku súťaž a trhy. Ten konštatuje, že v prípade pochybenia nebude váhať podniknúť voči značkám právne kroky. Spoločnosti Boohoo a Asos uviedli, že s úradom spolupracujú a sú odhodlané poskytovať jasné a presné informácie. Pred niekoľkými mesiacmi sa ocitol v rovnakej situácií aj holandský predajca spodnej bielizne Hunkemöller, ktorý nakoniec za greenwashing čelil žalobe zo strany Nemeckého úradu pre ochranu spotrebiteľov.

zdroj: Pexels.com

Spoločnosť Meta oznámila, že od 1. októbra 2022 už nebudete môcť na platforme Facebook využívať funkciu Live Shopping. Používateľom stále budú k dispozícií live akcie, avšak možnosť vytvárať zoznamy produktov alebo označovať produkty už nebude existovať. Dôvodom má byť zrejme uprednostnenie krátkych obsahov v snahe viac konkurovať platformám ako TikTok, ktorá sa stala jednotkou pre generáciu Z. TikTok nedávno oznámil ústup z amerického a európskeho trhu live shopping s odôvodnením, že trh tu zatiaľ nie je. Tento krok prichádza v čase, keď Amazon, eBay a Alibaba sa čoraz vážnejšie zaoberajú svojimi live shopping platformami.

Štefan Polgári tentokrát vyspovedal Andreja Chudého z eshopu Timestore, ktorý sa predovšetkým venuje predaju hodiniek a doplnkov v stredoeurópskom regióne. V rozhovore sa dozviete koľko objednávok Timestore urobí, aká je jeho najväčšia achillova päta a aké má eshop do budúcna plány. Ak chcete vedieť ako biznis s hodinkami reálne funguje, investujte 30 minút a pozrite si rozhovor “Hodinkový biznis s obratom 12 miliónov eur v 5 krajinách strednej Európy”.

zdroj: Andrej Chudý archív

Spoločnosť Go Sport  končí v Poľsku po dlhých 24 rokoch. Varšavský súd vyhlásil konkurz na spoločnosť a správcom konkurznej podstaty sa stane spoločnosť Zimmerman Filipiak Restrukturyzacja. Po troch týždňoch od vypuknutia vojny na Ukrajine sa majitelia rozhodli spoločnosť predať, ale predaj bol prerušený z dôvodu sankcií. Vzhľadom na zoznam subjektov podliehajúcich sankciám, ktorý oznámilo poľské Ministerstvo vnútra a správy, spoločnosť stratila svoju likviditu. Pohľadávky spoločnosti presahujú viac ako 11 miliónov eur a o prácu príde 300 zamestnancov spoločnosti.

Sme na konci, ak sa Vám tento súhrn noviniek z ecommerce páčil, budeme veľmi vďační, keď ho budete zdieľať aj medzi svojich známych. A ak chcete byť vždy informovaní o novinkách z ecommerce, nechajte nám mail, na ktorý Vám každý deň budeme posielať to najpodstatnejšie. 

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Vývoj európskeho online trhu pod tlakom čínskych gigantov
3 min. čítanie

Vývoj európskeho online trhu pod tlakom čínskych gigantov

Európska e-commerce scéna sa dramaticky mení a čínske platformy získavajú čoraz väčší podiel na trhu. Zatiaľ čo sa v roku 2023 domáci e-commerce rast v Číne spomalil na slabých 3,5 % – čo je menej než rast väčšiny TOP 10 globálnych trhov – čínski giganti hľadajú príležitosti na expanziu smerom na západ.

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Nová definícia maskulinity: Ako môžu značky autenticky osloviť moderných mužov?
3 min. čítanie

Nová definícia maskulinity: Ako môžu značky autenticky osloviť moderných mužov?

Značky stoja pred dôležitou výzvou, ako zmeniť spôsob zobrazovania mužov vo svojich kampaniach. Podľa nedávnej správy spoločnosti Kantar sa moderné publikum nevie stotožniť so zaužívanými stereotypmi o silných a nezdolných mužoch. Naopak, inkluzívna maskulinita v marketingu s rôznymi odlišnosťami je kľúčom k budovaniu spojení so spotrebiteľmi a k rastu značky. Pozrime sa na závery, z […]

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+