Prehľad noviniek
Začneme skvelou správou. Amazon absolvoval najúspešnejší Prime Day vo svojej histórií. Členovia Prime Day tento rok nakúpili viac ako 300 miliónov produktov a ušetrili niečo cez 1,7 miliardy dolárov. Najväčšia predajná akcia roka potešila predovšetkým malých a stredných podnikateľov, ktorí objemom predaja prvýkrát predbehli maloobchod Amazonu. Predajcovia museli zvládnuť neuveriteľný nápor, pretože každú minútu sa predalo viac ako 100 000 produktov.
Holandský e-supermarket Picnic prichádza s novou stratégiou. Po malých mestách sa dostanú na rad hlavné európske metropoly a Picnic plánuje rozšíriť svoju pôsobnosť v Berlíne a v Paríži. Stať sa ma tak v marci budúceho roka. V súčasnosti je služba dostupná v 125 holandských mestách s flotilou viac ako 1 000 vozidiel. Vďaka stovkám tisíc zákazníkov a každomesačnej expanzii do nových miest bola spoločnosť Picnic v roku 2019 vyhlásená za najrýchlejšie rastúcu spoločnosť v Holandsku.
Prečo inkluzívny marketing dosahuje lepšie výsledky a prináša viac opakovaných nákupov? S touto otázkou sa popasoval Mattey Myko z Chianna way a prináša zaujímavý článok “ Na ceste k inkluzívnemu marketingu na Slovensku”. Mattey opisuje , čo je to ageizmus, ako sa mu vyhnúť a ako správne komunikovať vek bez zaužívaných fráz a stereotypov. Viac sa dozviete na ecommercebridge.sk
eBay Ventures investuje do nórskej resellinovej platformy Tise. Spolu s investičným fondom spravovaným nórskym ministerstvom obchodu a priemyslu sa Ebay rozhodlo investovať takmer 20 miliónov na rozvoj aplikácie, ktorá predáva použitú módu, interiérové doplnky a nábytok. Stratégiou spoločnosti je znižovať množstvo odpadu nielen v módnom priemysle a eBay ventures je touto myšlienkou nadšená. Nie je vylúčené, že by eBay mohla spoločnosť Tise v budúcnosti jednoducho odkúpiť a prevádzkovať ju samostatne alebo využiť jej technológiu a začleniť ju do svojho ekosystému.
Za nákupy v Reserved alebo Sinsay bude možné zaplatiť aj neskôr. Spoločnosť Klarna oznámila partnerstvo s najväčšou poľskou odevnou skupinou, spoločnosťou LPP, a prichádza s bezúročnou službou “Zaplať do 30 dní”. Nová služba bude dostupná vo všetkých internetových obchodoch pre všetky značky celej skupiny a v ďalšej fáze bude služba dostupná aj v kamenných prevádzkach. Program “Zaplať do 30 dní” je vlajkovou loďou švédskeho startupu Klarna, ktorý umožňuje zákazníkom zadať objednávku, vyzdvihnúť si ju, skontrolovať a následne ju zaplatiť do 30 dní.
Shopify a YouTube spúšťajú službu YouTube Shopping. Táto funkcia ponúkne viacero možností live nakupovania pre partnerov Shopify a umožní zákazníkom nakupovať produkty priamo na webe YouTube. V prípade záujmu predajcov o túto službu, bude musieť mať ich účet minimálne 1000 odberateľov. Hoci sa live nakupovanie v Ázii teší veľkej obľube, v Európe si stále hľadá svoje miesto. Podľa holandského prieskumu si live shopping v minulom roku vyskúšalo len 13 % spotrebiteľov.
Miroslava Ižová nás oboznámila s jednotlivými fázami webového projektu. Dozviete sa, koľko trvá ich realizácia a aké nástroje používame pri manažovaní v Seduco. Prečo je chybou zadať jeden konečný deadline alebo schvaľovať veci po telefóne. Prečítajte si článok “Ako pracujeme pri manažovaní webového projektu” a dostane praktický návod krok za krokom ako postupovať pri tvorbe vášho projektu.
Dnes sa rozlúčime novinkou od našich českých susedov. Spoločnosť Dáme jídlo, jednotka na českom trhu rýchleho doručovania tzv. Q-commerce, oznamuje spustenie novej platformy s názvom Dáme rozvoz. A jej cieľ je naozaj ambiciózny. Dokázať doručiť zákazníkom takmer akýkoľvek tovar do 30 minút a to v stovke českých miest. Zákazníci si budú môcť vybrať z dvoch verzií spolupráce a platforma Dáme rozvoz bude k dispozícií už v priebehu tohto leta.