Banská Bytrica
2. Október udalosť už prebehla
Trenčín
23. Október udalosť už prebehla
Poprad
6. November udalosť už prebehla
Bratislava ⭐
3. December Streda 17:00
Žilina
22. Január už čoskoro
Prešov
12. Február už čoskoro
Nitra
5. Marec už čoskoro
Michalovce
26. Marec už čoskoro
Zvolen
16. Apríl už čoskoro
Trnava
7. Máj už čoskoro
Bardejov
11. Jún už čoskoro
Košice
24. September už čoskoro
Trenčín
8. Október už čoskoro
Poprad
22. Október už čoskoro
Banská Bystrica
12. November už čoskoro
⭐ Bratislava
3. December už čoskoro
4 min. čítanie

Týždenný sumár Ecommerce Bridge

Prajeme pohodový letný deň. V tomto súhrne noviniek z ecommerce sa pozrieme na problémy prepravnej spoločnosti Uber a reč bude aj o českom vyhľadávači módy Glami. O každej novinke sa dočítate na webe ecommercebridge.sk

Týždenný sumár Ecommerce Bridge

Prehľad noviniek

Maďarská agentúra Publicis Groupe si objednala regionálny prieskum vrátane Slovenska, aby zistila, ako sa menia nákupné zvyky ľudí v súvislosti s rastúcou infláciou. Z výsledkov prieskumu vyplýva, že najcitlivejší na zmenu cien sú Maďari. Správanie Slovákov a Poliakov viac menej kopíruje nákupné správanie našich južných susedov. Spotrebitelia sa najčastejšie vzdávajú výdavkov na reštaurácie a zábavu či alkohol. Naopak najstabilnejší nakupujúci sú Česi, ktorí napriek inflácii naďalej míňajú. 

Uber čaká náročné obdobie. Podľa dokumentov, ktoré zverejnil britský denník The Guardian, mal Uber pri svojej celosvetovej expanzii porušovať zákony. Táto spoločnosť údajne používala násilie voči vodičom a tajne lobovala u politikov. Noviny odhalili 124 000 uniknutých dokumentov tzv. Uber files. Ide predovšetkým o elektronickú komunikáciu z rokov 2013-17. Medzi uniknutými dokumentami je aj výmena správ medzi zakladateľom Travisom Kalanickom a súčasným francúzskym prezidentom Emmanuelom Macronom. Macron mal ešte ako minister hospodárstva tajne pomáhať Uberu.

zdroj: Uber

Zamýšľate sa pri tvorbe contentu na svojich sociálnych sieťach nad tým, aké hashtagy používate? Robíte to intuitívne alebo sa riadite manuálom? Martina Gáherová vám prezradí, prečo je najlepšia kombinácia oboch spôsobov a prečo sú vlastne hashtagy hotovou online alchýmiou. Prečítajte si na webe ecommercebridge.sk článok – Prečo sú #hashtagy dobrý sluha, ale zlý pán? Dozviete sa tipy na ich efektívne využívanie.

Drvivá väčšina firiem sa obáva potenciálnej recesie. Poukazuje na to najnovšia správa International Business Barometer od spoločnosti Sapio Research. Podľa konkrétnych čísel až 95 % firiem čelí obávam z hospodárskej krízy. Najviac firiem pochádza z USA a najmenej z Nemecka. Takmer polovica spoločností chce znížiť  v nadchádzajúcom roku svoje výdavky na reklamu a merketing a len približne tretina firiem vidí recesiu ako príležitosť. Podľa Sapio Research sa mnohé spoločnosti z minulosti nepoučili a iracionálne budú znižovať rozpočty na predaj a marketing. Sapio Research dodáva, že takto uvažujúce firmy budú mať problém udržať si existujúcich zákazníkov a získať nových pri obnovení hospodárskeho rastu.

zdroj: Pexels.com

Spoločnosť DHL eCommerce Solutions pred týždňom oznámila investície vo výške 560 miliónov EUR do rozvoja e-commerce operácií v Spojenom kráľovstve. Fin. prostriedky poskytnú jej britskej pobočke potrebnú infraštruktúru a majú ju dostať na čelo udržateľnej a digitálnej logistiky. Takmer polovica investície bude smerovať do úplne nového logistického centra južne od letiska Coventry. Nové centrum dokáže spracovať 500 tisíc zásielok denne a očakáva sa, že prinesie viac ako 600 nových pracovných miest. DHL ecommerce solutions zároveň investuje viac ako 220 miliónov eur do vytvorenia 10 úplne nových zberných a doručovacích skladov, ktoré svojou strategickou polohou pomôžu obslúžiť zákazníkov v čo najkratšom čase.

Glami kupuje platformu Stileo. Českému vyhľadávaču módy tak k existujúcim 40 miliónom návštevníkom pribudne ďalších 7 miliónov v rámci talianskeho trhu. Tieto vyhľadávače generujú svojim online partnerom viac ako 500 tisíc objednávok mesačne. Ich novým spoločným cieľom je dosiahnuť každý mesiac 1 milión objednávok.

Senior marketing manager Lukáš Valek sa s nami podelil o 5 tipov, ako zvýšiť zisk, resp. prečo je dôležité pozerať sa na zisk a nie obrat? Máte prehľad o marži vašich produktov, poznáte svoju konkurenciu a svojho typického zákazníka? Prečítajte si na webe inšpiratívne tipy od Lukáša Valeka, ktorý vysvetľuje okrem iného základné rozdiely medzi obratom a ziskom.

zdroj: Pexels.com

Netflix po výraznom odlive svojich predplatiteľov prichádza s víziou nového príjmu. Ponúkne lacnejšie predplatné, ale s reklamami. Netflix si pre spoluprácu vybral Microsoft, ktorý bude zodpovedný za návrh a správu platformy pre inzerentov. Oznámenie o partnerstve prichádza krátko pred správou o hospodárskych výsledkoch spoločnosti Netflix za druhý kvartál. Spoločnosť varovala investorov, že by v tomto období mohla prísť až o dva milióny predplatiteľov, a to aj napriek návratu populárnych seriálov, ako napríklad Stranger Things, ktoré lámu rekordy sledovanosti.

Z noviniek z ecommerce je to všetko. Aktuality z ebiznisu posielame denne newsletterom, preto ak chcete byť vždy informovaní, čo je nové, prihláste sa na jeho odber. 

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Sociálne siete ovládli objavovanie produktov. YouTube, TikTok a Instagram tvoria 60 % všetkých hľadaní
2 min. čítanie

Sociálne siete ovládli objavovanie produktov. YouTube, TikTok a Instagram tvoria 60 % všetkých hľadaní

Firmy investujú 90 % svojich SEO rozpočtov do Googlu, no zákazníci hľadajú inde. Analýza 1,5 miliardy vyhľadávaní od agentúry Rise at Seven ukazuje, že Google má už len 34,5 % z celkového objemu vyhľadávania. Zvyšok je zásluha YouTubu, TikToku a Instagramu.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge Europe
Chcete uspieť na severskom trhu? Zistite, čo je pre škandinávcov najdôležitejšie pri nákupe zo zahraničia
3 min. čítanie

Chcete uspieť na severskom trhu? Zistite, čo je pre škandinávcov najdôležitejšie pri nákupe zo zahraničia

Až 78 % zákazníkov v severských krajinách za posledný rok urobilo nákup v zahraničí. Počet oproti minulému roku vzrástol o štyri percentuálne body. Výsledky priniesla jesenná správa PostNord E-commerce in the Nordics 2025. Najobľúbenejšou destináciou zostáva Čína s 30 % podielom. Hlavným dôvodom je jednoznačne cena – uvádza ju viac než polovica nakupujúcich.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge Europe