5 min. čítanie

Týždenný sumár Ecommerce Bridge

V dnešnej časti si povieme o novinkách na TikToku, ale aj o problémoch Klarny, najhodnotnejšieho startupu v Európe. 

Týždenný sumár Ecommerce Bridge

Prehľad noviniek

United Colors of Benetton spojí nakupovanie s hraním hier v Metaverse. Otvára svoj nový obchod PlayChange, ktorý je prispôsobený najmä mladým zákazníkom. Pomocou hrania virtuálnych hier môžu zákazníci získať zľavy, ktoré následne využijú v kamenných predajniach. Módna značka tak prostredníctvom platformy Roblox spája reálny a virtuálny svet.

zdroj: Benetton

Amazon oznámil otvorenie svojho prvého centra mikromobility, ktoré by malo vzniknúť v londýnskom Hackney. Flotila elektronických nákladných bicyklov a tím peších doručovateľov nahradia tisíce dodávok s kapacitou 5 miliónov zásielok ročne. Zodpovednosť za prevádzku bicyklov nebude na pleciach Amazonu, ale partnerských spoločností. Tento krok prichádza v čase, keď sa naprieč Londýnom šíri iniciatíva za znižovanie uhlíkovej stopy.

Jarmila Gaľová z Row & Slide opisuje ako vytvoriť biznis model a prečo je v podnikaní taký dôležitý.  Stiahnite si free template Business Model Canvas. Ide o jednoduchý koncept rozdelený do 9 blokov pokrývajúcich hlavné oblasti podnikania, ktoré vám v závere zodpovedajú najdôležitejšie podnikateľské otázky. Ak je Business Model vyplnený správne, jeho výstupom bude prehľadný, relevantný a intuitívne zrozumiteľný dokument. Prečítajte si jej podrobný návod a zvýšte šance ako uspieť v dnešnej rýchlej a vysokokonkurenčnej dobe.

Najhodnotnejší startup v Európe má problémy. Švédska Klarna stráca svoju hodnotu a v priebehu jedného roka zaznamenala prepad o neuveriteľných 40 miliárd dolárov. V minulom roku vykázala stratu v stovkách miliónoch eur a tento rok bude strata ešte výraznejšia. Poskytovateľ úverov typu buy-now, pay-later má viac ako 147 miliónov aktívnych užívateľov a 400 000 maloobchodných partnerov vrátane takých mien ako je Nike, Ikea, Sephora a Expedia Group. Podľa viacerých zdrojov Klarna rokuje s investormi o novom kole financovania.

zdroj: Klarna.com

Ruský e-commerce sektor sa úspešne vyhýba sankciám pomocou mechanizmu tzv. paralelného dovozu. Tunajšia vláda povolila spoločnostiam dovážať produkty zahraničných značiek aj bez súhlasu majiteľov ochranných známok. Inými slovami, spotrebitelia sa tak či tak dostanú k produktom značiek, ktoré opustili ruský trh. Najväčšie e-commerce spoločnosti v krajine rozhodnutie vlády uvítali a vyhlásili, že nezverejnia názvy spoločností, ktoré pre nich tovar nakupujú. Tvrdí sa, že ide o spoločnosti z krajín Eurázijskej hospodárskej únie.

TikTok sa vzdáva e-commerce expanzie v Európe a USA. Nakupovanie cez TikTok sa v Ázii teší veľkej obľube, ale po katastrofálnych skúsenostiach v Spojenom kráľovstve sa nateraz upustilo od plánov rozšíriť TikTok Shop na starý kontinent. Obchodný model založený na live predaji s pomocou influencerov sa po necelom roku rozpadol, keď polovica zamestnancov odišla a vedúci pracovník bol prepustený. Joshua Ma okrem iného odmietol podporovať právo žien na materskú dovolenku. Aj napriek tomuto nezdaru, považujú sociálne siete obchodovanie prostredníctvom streamovania za budúcnosť nakupovania. 

zdroj: Pexels.com

Štefan Polgári, podnikateľ, kurátor múzea a zakladateľ Ecommerce Bridge nám predstavil svoj nový formát s názvom “Mudrovačka”. Štefan vám poradí ako sa v silnej konkurencii skutočne odlíšiť a ako zviditeľniť svoj projekt. Keďže dnes už nestačí iba kráčať vyšľapanými chodníkmi,  musíte robiť niečo, čo nerobí nikto iný. Chcete vedieť čo? Vypočujte si pilotný diel Mudrovačky s názvom “Ako „vypredať“ svoj e-shop a získať výhodu oproti konkurencii?” 

Spoločnosť Twitter oznámila nové partnerstvo so spoločnosťou Shopify. Na základe tejto dohody Twitter spustí aplikáciu, ktorá bude dostupná všetkým americkým partnerom spoločnosti Shopify. Aplikácia umožní integrovať nový ovládací panel, Shopping Manager Twitter, ktorý predajcom pomôže získať ďalšie nákupné funkcie pre svoje profily. Používatelia, ktorí službu už vyskúšali, sa zhodujú, že nové nástroje sú výrazným zlepšením. Možnosť predávať priamo na Twitteri uľahčuje oslovenie zákazníkov a výrazne zjednodušuje proces obchodnej interakcie.

IKEA znovu sprístupnila online predaj v Rusku. Od 5. júla môžu ruskí zákazníci spoločnosti IKEA využiť možnosť nakúpiť tovar výhradne online a podľa vyhlásenia spoločnosti “tovar bude v predaji dovtedy, kým bude na sklade”. 17 obchodných centier švédskej nábytkárskej siete však ostáva zatvorených. IKEA zároveň oznámila, že do konca augusta vyplatí mzdy takmer 15 000 zamestnancom spoločnosti.

Pre dnešok je to všetko. Sledujte náš magazín na ecommercebridge.sk alebo si vypočujte posledný podcast Ecommerce Bridge UPDATE.  

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy. marketérov a všetkých fanúšikov ecommerce. Prinášame novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta ecommerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
2 min. čítanie

Virtuálny obchod Lacoste chce meniť e-commerce

Lacoste považuje svoj virtuálny projekt za ambiciózny a ponúka pohlcujúcu interaktívnu cestu, ktorá podľa značky znamená “znovuobjavenie elektronického obchodu”. Nech to už znamená čokoľvek, Lacoste nastúpila do vlaku, v ktorom sa vezú už Gucci, Adidas a ďalší. 

Redakcia Redakcia
Prečítať článok