4 min. čítanie

Týždenný sumár Ecommerce Bridge

V tomto týždennom súhrne noviniek z ecommerce biznisu si povieme o novinkách v Amazone, prečo Lidl žaluje Tesco a zaujal nás aj rozhovor s Róbertom Potomom, generálnym riaditeľom internetového obchodu Kachličkovo.sk

Týždenný sumár Ecommerce Bridge

Prehľad noviniek

Amazon otvorí v 5 krajinách Európy Fashion Luxury Stores. Európski zákazníci sa môžu tešiť na prístup k 8 značkám, ako napríklad Christopher Kane či Mira Mikati. Predaj kolekcií majú na starosti samotné značky, zatiaľ čo Amazon sa postará o distribúciu a dopravu. Čaká ho však tvrdá konkurencia. V Európe sa stretne s takými hráčmi, ako sú Zaalando alebo Net-a-porter, ktorí sú v segmente luxusnej módy ako doma.

Radek Klouda, CEO spoločnosti BaseLinker pre Českú republiku a Slovensko nám vysvetľuje prečo je vhodná doba uvažovať o predaji cez marketplace. Tempo rastu malých e-shopov je na marketplace rýchlejšie ako u veľkých e-shopov alebo resellerov. Baselinker umožní eshopom napojenie na stovku marketplaceov a kompletnú správu objednávok zo všetkých predajných kanálov na jednom mieste. Predaj na marketplaces rastie medziročne v priemere o 6 % rýchlejšie ako celá ecommerce. 

Spoločnosť SoftServe pracuje na neurokognitívnych modeloch vnímania dotyku vo virtuálnom prostredí. Tie umožnia interakciu s inými ľuďmi a predmetmi v online priestore. Znamená to, že v blízkej budúcnosti budeme virtuálne dotyky cítiť. Riešenie spoločnosti s názvom TouchlessAI (ej áj) sa vyvíja s využitím najnovších technológií – umelej inteligencie, strojového učenia a algoritmov digitálneho spracovania signálov. Úlohou spoločnosti SoftServe je vytvoriť softvér, vďaka ktorému bude môcť používateľ vo virtuálnom svete cítiť dotyk inej osoby, napríklad pri podávaní ruky. Umožní to špeciálna pracovná plocha, ktorú skonštruovala spoločnosť Ultraleap. Prototyp zariadenia sa nachádza v testovacej fáze.

zdroj: Softserve.com

Dave Clark, globálny riaditeľ divízie Consumer business, odchádza po 23 rokoch zo spoločnosti Amazon. Zatiaľ nie je známe, kto bude jeho nástupcom, ale od 1. júla Clark už nebude súčasťou spoločnosti. Je to už druhá výpoveď v priebehu niekoľkých dní medzi vrcholovými manažérmi spoločnosti Big Tech. Minulý týždeň odstúpila z funkcie prevádzkovej riaditeľky Facebooku Sheryl Sandbergová, jedna z prvých spolupracovníčok Marka Zuckerberga. Dave Clark o svojom odchode informoval cez Twitter.

Cieľom funkčného produktového popisu je nielen informovať o vlastnostiach a výhodách produktu, ale aj presvedčiť potenciálneho zákazníka o kúpe tovaru. Lucia Čakyová zrozumiteľne prináša tipy ako “Ako napísať predajný produktový popis?“ V článku sa dozviete prečo je správna štruktúra základ a prečo je dôležité udržať svoju kreativitu na uzde. Oceníte jej 6 účinných tipov na záver ako sa vyhnúť otrepaným superlatívom, ako hovoriť k zákazníkovi priamo a osobne, alebo prečo nepoužívať terminológiu, ktorej rozumiete iba vy.

Spoločnosť Berlin Brands Group, ktorá je najväčším európskym agregátorom, musela prepustiť 10 % svojich zamestnancov. Celkovo ide o sto zamestnancov nemeckej spoločnosti. V uplynulých rokoch získala Berlin Brands Group takmer miliardu dolárov na akvizície ecommerce značiek, ktoré sa zameriavajú na predaj cez Amazon.  Obchodný model sa často zameriava na zabezpečenie ďalšieho rastu získaných značiek. No realita je oproti očakávaniam iná a spoločnosti musia znižovať náklady.

zdroj: Facebook.com

V našom štúdiu sme sa tentokrát zhovárali s Róbertom Potomom, CEO internetového obchodu kachlickovo.sk, s ktorým sa mu mimoriadne darí napriek tomu, že predávať takýto tovar online je poriadne komplikované. Akým spôsobom pomohol na začiatku dobrý marketing a kedy sa chystá e-shop expandovať do zahraničia? Ak chcete vedieť, aký je jeho recept na úspech a čo všetko to obnáša pozrite si rozhovor “Ako predávať kachličky cez internet s ročným obratom viac ako 2,6 milióna eur.”

Google Maps spočíta nielen vaše kilometre, ale aj cenu mýta na vašej trase. Vďaka novej funkcii môžete lepšie plánovať svoje cesty, a preto si môžete vybrať trasu, ktorá je lacnejšia alebo bez mýta. Najnovšia funkcia je dostupná pre používateľov v USA, Indii, Japonsku a Indonézii, pričom podpora ďalších krajín je na ceste. Firma zozbierala ceny mýta od miestnych orgánov pre takmer 2 000 ciest v týchto krajinách. Vzhľadom na rozsiahlu sieť ciest v týchto regiónoch to nie je veľa, ale je to aspoň začiatok.

zdroj: Pexels.com

Lidl a Tesco budú bojovať na súde. Nemecký diskontný predajca tvrdí, že spoločnosť Tesco použila na propagáciu cien Clubcard pozadie ochrannej známky Lidlu, ktoré tvorí modrý štvorec so žltým kruhom s tenkým červeným okrajom. Lidl sa domnieva, že tým Tesco porušilo ochrannú známku. Na predbežnom pojednávaní sudkyňa vysvetlila postoj Lidlu. Ten tvrdí, že Tesco sa zámerne snaží využiť povesť spoločnosti Lidl ako supermarketu “diskontného typu”, ktorý je známy poskytovaním výhodných cien. Odhaduje sa, že súdny spor bude stáť obe spoločnosti milióny libier. Dátum súdneho pojednávania zatiaľ nebol stanovený.

Sme na konci. Ak sa vám tento krátky súhrn z ecommerce páčil, zdieľajte ho aj medzi svojich známych. A budeme radi aj za vašu priazeň na sociálnych sieťach. Všetko dôležité nájdete v magazíne ecommercebridge.sk

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Vrátenie tovaru v Nemecku sa drží na 11 %
2 min. čítanie

Vrátenie tovaru v Nemecku sa drží na 11 %

Pre e-commerce hráčov je výzva nájsť balanc medzi ústretovosťou voči zákazníkom a udaržaním vratiek v rozumnej hladine. Online nakupujúci v Nemecku vracajú 11 % svojich nákupov, ako ukázal prieskum, nemeckého digitálneho združenia Bitkom.

Prečítať článok
Český zákazník začína byť opäť lojálny, o to zložitejšie však je si jeho dôveru získať
4 min. čítanie

Český zákazník začína byť opäť lojálny, o to zložitejšie však je si jeho dôveru získať

Česká e-commerce sa po dvoch rokoch červených čísel opäť nadychuje. Zákazníci však boli nútení prispôsobiť inflácii svoje rozpočty a nákupné zvyklosti – a mnoho nových návykov si uchovajú aj tento rok, keď očakávajú reálny rast miezd. Skip Pay v rámci svojho panelu pravidelne nakupujúcich zákazníkov analyzoval spotrebiteľské správanie – zákazníci sú pripravení byť opäť lojálni, […]

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+