
Prehľad noviniek
Rohlík Group valcuje nemecký trh s dodávkou potravín. Jej start-up Knuspr rastie každý mesiac o 30 % a za prvých deväť mesiacov doručil už viac ako 320 000 objednávok. Spoločnosť investovala 45 miliónov eur do automatizácie distribučných centier a je pripravená na prudký rast. Len v okolí Mníchova doručí 4000 objednávok denne pričom priemerná hodnota objednávky je 80 eur. Zdá sa, že značka, ktorú založil Tomáš Čupr z Českej republiky, má našliapnuté dobrým smerom.

zdroj: Knuspr.de
Pozrite si rýchly prehľad e-commerce centrálnej Európy. Počet obyvateľov Českej republiky, Slovenska, Maďarska a Poľska presahuje 60 miliónov a viac ako polovica z nich pravidelne nakupuje online. Ak chcete získať českých zákazníkov, musíte byť starostliví a profesionálni, pretože zákazníci sú zvyknutí na vysoký štandard internetových obchodov. Na slovenskom trhu sú obzvlášť dôležité konkurenčné ceny, maďarský e-commerce má najnižší počet e-shopov a preto čoraz viac Maďarov sa rozhoduje nakupovať online na susedných trhoch. Poliaci uprednostňujú nakupovanie cez mobil a preto nezabudnite na kvalitný responzívny vzhľad.
Zákazníci Carrefour Polska budú nakupovať prostredníctvom aplikácie InPost Fresh. V testovacej fáze bude služba dostupná obyvateľom Varšavy a Krakova. Stačí si stiahnuť aplikáciu, objednať z dostupných 3500 položiek a objednávku v minimálnej hodnote 100 zlotých očakávať na druhý deň. Toto partnerstvo so spoločnosťou InPost rozšíri nielen ponuku služieb reťazca Carrefour, ale pomôže aj výrazne zrýchliť čas doručenia tovaru koncovému zákazníkovi.
Dušan Paulovič prináša článok Prečo je marketingová stratégia dôležitá a prečo nerobiť prvoplánový marketing. Opisuje 4 najväčšie výhody marketingovej stratégie ako sú konzistentnosť, rozpoznateľnosť, odlíšiteľnosť a zjednodušenie kampaní. Marketingová stratégia založená na dátach z prieskumu prináša dlhodobé výsledky. Na druhej strane, intuícia, domnienky, názory a pocity nikdy nebudú v marketingu fungovať dlhodobo, ak ich nemáte podložené faktami.

zdroj: Pexels.com
Americká donášková spoločnosť DoorDash získala fínsku spoločnosť Wolt za 8 miliárd USD a čím sa populárna donášková služba rozšíri do 27 krajín. Aplikácia Wolt však bude naďalej fungovať samostatne a zachová si prevádzku na všetkých existujúcich trhoch.
Dvesto e-shopov v Saudskej Arábii čaká pokuta za porušovanie noriem. Saudskoarabské ministerstvo obchodu postúpilo 200 internetových obchodov Výboru pre porušovanie pravidiel elektronického obchodu v krajine, aby uložil právne sankcie za porušovanie noriem. Výška pokuty môže v prepočte predstavovať takmer štvrť milióna eur a čo je horšie, úrad môže e-shop úplne vypnúť. Prečítajte si, ktorých 13 noriem má zabezpečiť spoľahlivosť internetového obchodu v Saudskej Arábií.
Najlepšie Google Chrome rozšírenia pre SEO špecialistu. Toto je téma, ktorú priniesol Filip Škultéty, CEO spoločnosti Glidy. Webový prehliadač Google Chrome patrí vo svete k tým najpoužívanejším. Podľa prieskumu oberlo.com tento prehliadač používa až 62,78 % používateľov. Jedným z hlavných dôvodov je určite silná podpora praktických rozšírení do Google Chrome a to, že sú úplne zadarmo. Rozšírení do Google Chrome je neúrekom a na každý problém existuje niekoľko riešení. Má to však jednu veľkú nevýhodu. Google Chrome je známy tým, že si rád ukusne z vašej RAM pamäte celkom významný podiel. Čím viac Google Chrome rozšírení budete mať nainštalovaných, tým viac RAM pamäte si vypýta každá jedna otvorená karta.AK chcete vedieť ako na to, pozrite si Filipov popis on-page a off-page SEO rozšírení.
Nadácia Women in e-Business Foundation uskutočnila prieskum medzi seniormi s názvom “Silver generation in e-commerce”. Jej cieľom bolo zistiť viac o skúsenostiach zrelej generácie s nakupovaním cez internet. Až 86 % opýtaných seniorov využíva internet denne, ba čo viac – 65 % nakupuje online aspoň raz mesačne. Ak chcete získať pomerne veľkú časť nových zákazníkov a ekonomicky stabilnejšiu skupinu ako je generácia Z, je dôležité dbať na pomoc seniorom aj praktickým spôsobom. Zrozumiteľný a prehľadný web, či dôraz na bezpečnosť zaiste pomôžu.

zdroj: Depositphotos.com
Holandský predajca produktov Apple posúva hybridné nakupovanie na ďalšiu úroveň. Spoločnosť Amac teraz umožňuje návštevníkom svojho online obchodu uskutočňovať videohovory so zamestnancami predajne. Od minulého týždňa sa pri jednotlivých produktoch zobrazuje tlačidlo “Obráťte sa na odborníka”, ktoré ich prepojí so zamestnancom v obchode. Zákazníci tak môžu získať radu alebo si prezrieť ďalšie produkty, bez potreby zapnúť kameru, vďaka čomu ostanú v anonymite. Služba videohovorov je k dispozícii každý deň do 21.00 h v dvadsiatich z päťdesiatich predajní Amac. V ďalšej fáze plánuje spoločnosť Amac touto službou vybaviť všetky svoje prevádzky a zároveň ju využiť ako nástroj pre zákaznícky servis a reklamácie.