6 min. čítanie

Týždenný sumár Ecommerce Bridge

Dnes si povieme o najotravnejšom reklamnom spote v Poľsku a reč bude aj o dvoch veľkých konkurentoch, Amazone a Walmarte. Štefan Polgári sa rozprával s Jozefom Kozákom z eshopu NEOZON a opäť sa dozviete množstvo  cenných informácií. 

Týždenný sumár Ecommerce Bridge

Prehľad noviniek

Spoločnosť Google v Rusku vyhlásila bankrot a ukončila v krajine svoju činnosť. Ruské úrady zhabali technologickej spoločnosti majetok, čo Googlu znemožnilo vyplácať mzdy zamestnancom a dodávateľom. Kameňom sváru mal byť obsah služby Google News. Tú v marci Rusko zakázalo za propagáciu “neautentických informácií” o invázii na Ukrajinu. Zároveň spoločnosť Google koncom februára pozastavila všetku reklamu pre ruské médiá financované štátom. Pracovníci Googlu, ktorí sa rozhodli zostať v Rusku, boli prepustení. 

zdroj: Google.com

Spoločnosť Walmart pred rokom rozhodla sprístupniť svoj marketplace medzinárodným predajcom. Po roku je trhovisko plné predajcov z číny a ich produkty tvoria takmer polovicu tovaru celého marketplace. Opakuje sa teda rovnaký scenár ako pri Amazone, ktorý je najväčším konkurentom Walmartu. Amazon je však so 40% podielom stále lídrom trhu, zatiaľ, čo podiel Walmartu je len niečo cez 7 %.

Ivana Hornáčková Cibulková z Etargetu prináša pohľad na zaujímavú tému sociálnych sietí. Článok Postačia nám na oslovovanie zákazníkov sociálne siete? poukazuje na niektoré klasické fámy okolo marketingu socials media. Na jednej strane máte tvoriť obsah, ale ten sa nie vždy dostane k vašej cieľovke. Prečítajte si, ako pomocou automatizovaného nástroja Social Display  viete váš obsah zobraziť na všetkých najčítanejších slovenských médiách.

Coworkingové priestory priamo na predajni? Tesco bude testovať nový projekt s názvom Spaces. Priestory uprostred predajnej plochy, konkrétne tie pre spotrebnú elektroniku, spoločnosť nahradí tzv. “hybridnou plochou”. Po novom budú tieto priestory slúžiť na pracovné stretnutia a spoločný coworking. Ľudia, ktorí doteraz pracovali z domu, budú môcť pracovať a nakupovať na jednom mieste. Skúšobná fáza projektu prebieha na juhu Londýna v štvrti New Maldene. A lokálne Tesco extra na svojej ploche pripravilo 12 súkromných stolov, 30 pracovných miest a zasadaciu miestnosť.

zdroj: Depositphotos.com

Reklama Shopee bola v Poľsku označená za “najotravnejší reklamný spot roku 2022”. Marketingoví pracovníci však dosiahli svoj cieľ. Značka sa dostala do povedomia Poliakov. V priebehu niekoľkých mesiacov sa povedomie o značke Shopee zvýšilo z 20 % na viac ako 50 %. Reklama na motívy známej detskej odrhovačky Baby Shark sa však nevyhla odbornej diskusii. Marketéri si kladnú večnú otázku: Robiť marketing efektívne alebo sofistikovane?

Ako funguje e-shop, ktorý vybaví 12 tisíc objednávok mesačne a to iba v rámci slovenského trhu? Prečo Jozef Kozák, zakladateľ eshopu NEOZON, nikdy neexpadoval do zahraničia a čo je tajomstvom jeho úspechu? Pozrite a vypočujte si rozhovor, v ktorom Štefan Polgári zisťuje ako môže niekto prevádzkovať úspešný ecommerce projekt bez toho, aby bol odborníkom na produkty, ktoré predáva.   

Najväčší poľský predajca odevov LPP buduje svoju logistickú sieť a otvoril nové distribučné centrum. To je schopné uskladniť 40 miliónov položiek a dokáže obslúžiť naraz až 1000 predajní. Väčšina procesov je plne automatizovaná, no napriek tomu v centre, ktoré dokáže týždenne spracovať 8 miliónov kusov oblečenia, pracuje 700 ľudí a firma potrebuje ďalších. Poľský odevný gigant chce získať certifikát udržateľnej výstavby BREEAM a preto je celý komplex napojený napríklad na rekuperáciu či fotovoltaické panely o rozlohe 7000 m2. Distribučné centrum má dokonca vlastné autobusové depo.

Na trhu ecommerce sa objavuje nový pojem tzv. V-commerce, odvodený od slova vehicle čiže vozidlo. Budúcnosťou automotive priemyslu majú byť autonómne inteligentné vozidlá, v ktorých sa budeme môcť zabávať alebo nakupovať. S týmto konceptom prichádza startup Zync a ostatné automobilky sa postupne pridávajú. Hlavným partnerom tohto projektu je značka Porsche. 

zdroj: Zync.com   

Módna platforma About You zvýšila v roku 2021 tržby na 1,7 miliardy eur no zároveň zdvojnásobila svoje straty. Spoločnosť tvrdí, že je to z dôvodu investícií do rastu spoločnosti. V roku 2021 značka začala pôsobiť v Grécku, Portugalsku a Nórsku. V Poľsku a Francúzsku boli otvorené nové logistické centrá a spoločnosť predstavila svoju Global Shipping Platform, ktorá dodáva tovar do 100 krajín sveta. Dobrou správou je, že platforma About You sa na zahraničných trhoch začína doťahovať na tri domáce trhy DACH – čiže Nemecko, Rakúsko, Švajčiarsko. Na ostatných 23 trhoch zaznamenala minulý rok 65% nárast tržieb v porovnaní s domácimi, kde rástla 27% tempom.   

Zoom získava platformu zákazníckej podpory Solvvy. Spoločnosť Zoom uzavrela definitívnu dohodu o prevzatí spoločnosti Solvvy, automatizačnej platformy pre zákaznícku podporu. Nová technológia bude integrovaná do platformy kontaktného centra spoločnosti Zoom s cieľom poskytovať škálovateľnú samoobsluhu a konverzačnú AI. Tento doplnok ponúkne zákazníkom automatizované integrované kontaktné centrum, ktoré pomôže rýchlejšie odpovedať na otázky koncových zákazníkov a riešiť ich problémy. Celý koncept je v podstate postavený na diferencovanej technológií umelej inteligencie a strojového učenia.

Z dnešného prehľadu je to naozaj všetko. Sledujte náš magazín, na ecommercebridge.sk, kde pre vás pripravujeme hodnotné články, inšpiratívne rozhovory alebo si vypočujte posledný podcast Ecommerce Bridge UPDATE.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy. marketérov a všetkých fanúšikov ecommerce. Prinášame novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta ecommerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články