
Prehľad noviniek
Španielska maloobchodná skupina Inditex si odteraz účtuje fixný poplatok za vrátenie tovaru online. Spoločnosť, ktorá vlastní osem známych značiek ako napríklad Zara, Pull & Bear a Bershka, zavádza poplatok 1,95 € v 30 krajinách. Chce tým motivovať zákazníkov, aby proces vrátenia tovaru prebiehal v kamenných predajniach. Analytici tvrdia, že ostatní maloobchodní predajcovia budú pravdepodobne nasledovať rozhodnutie Inditex a taktiež spoplatnia vrátenie tovaru.
Francúzsky internetový predajca módy Spartoo uzavrel dohodu s módnou značkou ALDO. Podľa podmienok dohody bude spoločnosť Spartoo spravovať fyzický a online predaj kanadskej spoločnosti vo Francúzsku. Toto partnerstvo znamená návrat spoločnosti ALDO na francúzsky trh obnovením celej siete predajní a jej aktivít v oblasti elektronického obchodu. Spartoo vďaka tejto spolupráci rozšíri svoj sortiment vrátane obuvi, kabeliek a doplnkov.

zdroj: Aldo.com
Popredná platforma Shopify ukončuje prevádzku svojho dropshippingového rozšírenia Oberlo. Predajcovia, ktorí chcú túto aplikáciu používať na realizáciu svojich dropshippingových obchodov prostredníctvom AliExpress, ju už v App Store nenájdu. Aplikácia bola k 12. máju odlistovaná, no registrovaní užívatelia ju môžu ešte používať do 15. júna. Po tomto dátume bude aplikácia vypnutá a historické údaje sa stratia. Spoločnosť Shopify prechádza na iné dropshippingové riešenie vyvinuté spoločnosťou DSers.
S Máriom Babejom, šéfom agentúry WAME, sme sa porozprávali o e-commerce platforme Magento, ktorá je vo svete veľmi populárna. Predstavil nám najväčšie výhody tohto open-source systému, ktorý môže byť ideálnym riešením aj pre váš e-shop. V rozhovore sa dozviete, aké sú najväčšie rozdiely medzi obľúbeným WordPressom, PrestaShopom a Magentom, prečo sa spoločnosť rozhodla pre prejsť z vlastného systému na open-source a, samozrejme, aj mnoho ďalšieho… Rozhovor nájdete na ecommerce bridge.sk
Značka Answear.com sa vracia na Ukrajinu. Po vyše dvojmesačnej pauze obnovuje svoju činnosť v celej krajine s výnimkou juhovýchodnej časti Ukrajiny, kde stále prebiehajú nepriateľské akcie. Západná časť krajiny sa postupne vracia do normálu, ľudia sa začínajú vracať k svojim každodenným povinnostiam a život sa pomaly rozbieha do stavu ako pred vojnou. Answear však v súčasnosti z bezpečnostných dôvodov vybavuje len vopred zaplatené objednávky.

zdroj. Answear.com
Používatelia siete LinkedIn sú stále častejšie terčom phishingových kampaní. Sociálna sieť pre profesionálov bola v prvom štvrťroku 2022 v hľadáčiku hackerov do takej miery, že až 52 % všetkých phishingových podvodov na celom svete malo súvisieť s touto sieťou. Ide o prvý prípad, keď hackeri využívali LinkedIn častejšie ako niektorú z gigantických technologických značiek, ako sú Apple, Google a Microsoft. Oliver Tavakoli, technický riaditeľ spoločnosti Vectra AI (ej aj), v skratke vysvetľuje, ako sa chrániť voči týmto podvodným praktikám.
Martin Kroupa, zakladateľ webovej agentúry UI42, opisuje svoj pohľad na využitie umelej inteligencie v e-shope. Prečítajte si, ako veľkí hráči pochopili využitie umelej inteligencie s cieľom umocniť dôležitosť personalizovaného obsahu. Vďaka týmto výstupom dokážu každému zákazníkovi zobrazovať úvodnú stránku podľa jeho osobných preferencií. A to tak, aby čo najlepšie zodpovedala jeho vyhľadávacím dopytom. Prečo je množstvo dát dôležitejším faktorom ako vaše údaje sa dozviete v článku Umelá inteligencia na e-shope.
Spoločnosť Packeta vstupuje na trhy pobaltských krajín. E-shopy z Litvy, Lotyšska, či Estónska tak budú môcť ponúknuť zákazníkom nové služby. Packeta optimalizuje nielen náklady na prepravu, ale aj čas prostredníctvom jedného integrovaného rozhrania API a umožní e-shopom posielať svoje zásielky do všetkých z 33.krajín, ktoré skupina obsluhuje. Packete sa v roku 2021 zadarilo a doručila viac ako 73 miliónov balíkov a dosiahla obrat viac ako 200 miliónov eur.

zdroj: Packeta Poland
Dnes sa rozlúčime pozitívnou správou, ktorú priniesla digitálna platforma Booking.com. Na základe nedávneho prieskumu, ktorý spoločnosť realizovala medzi cestujúcimi, sa rozhodla akceptovať ich návrhy a rozširuje úroveň svojho vernostného programu Genius. Nová úroveň Genius level 3 prinesie cestovateľom zvýšenie zľavy z 15 na 20 %. Spoločnosť zároveň sľubuje bezplatný upgrade izieb, raňajky zdarma a okamžitú zákaznícku podporu. Tá má byť jedným z rozhodujúcich faktorov pri výbere cesty.
Sledujte náš magazín na ecommercebridge.sk alebo si vypočujte podcast Ecommerce Bridge UPDATE. Na našom webe nájdete desiatky noviniek, článkov a inšpiratívnych rozhovorov z biznisu. Rovnako sa potešíme, keď sa prihláste na odber denného newslettera.