4 min. čítanie

Týždenný sumár Ecommerce Bridge

Dnes sme pre vás vybrali zaujímavý a podnetný rozhovor s Máriom Babejom, šéfom agentúry WAME a povieme si aj o nadnárodnej značke Answer a jej návrate na ukrajinský trh. 

Týždenný sumár Ecommerce Bridge

Prehľad noviniek

Španielska maloobchodná skupina Inditex si odteraz účtuje fixný poplatok za vrátenie tovaru online. Spoločnosť, ktorá vlastní osem známych značiek ako napríklad Zara, Pull & Bear a Bershka, zavádza poplatok 1,95 € v 30 krajinách. Chce tým motivovať zákazníkov, aby proces vrátenia tovaru prebiehal v kamenných predajniach. Analytici tvrdia, že ostatní maloobchodní predajcovia budú pravdepodobne nasledovať rozhodnutie Inditex a taktiež spoplatnia vrátenie tovaru. 

Francúzsky internetový predajca módy Spartoo uzavrel dohodu s módnou značkou ALDO. Podľa podmienok dohody bude spoločnosť Spartoo spravovať fyzický a online predaj kanadskej spoločnosti vo Francúzsku. Toto partnerstvo znamená návrat spoločnosti ALDO na francúzsky trh obnovením celej siete predajní a jej aktivít v oblasti elektronického obchodu. Spartoo vďaka tejto spolupráci rozšíri svoj sortiment vrátane obuvi, kabeliek a doplnkov.

zdroj: Aldo.com

Popredná platforma Shopify ukončuje prevádzku svojho dropshippingového rozšírenia Oberlo. Predajcovia, ktorí chcú túto aplikáciu používať na realizáciu svojich dropshippingových obchodov prostredníctvom AliExpress, ju už v App Store nenájdu. Aplikácia bola k 12. máju odlistovaná, no registrovaní užívatelia ju môžu ešte používať do 15. júna. Po tomto dátume bude aplikácia vypnutá a historické údaje sa stratia. Spoločnosť Shopify prechádza na iné dropshippingové riešenie vyvinuté spoločnosťou DSers.

S Máriom Babejom, šéfom agentúry WAME, sme sa porozprávali o e-commerce platforme Magento, ktorá je vo svete veľmi populárna. Predstavil nám najväčšie výhody tohto open-source systému, ktorý môže byť ideálnym riešením aj pre váš e-shop. V rozhovore sa dozviete, aké sú najväčšie rozdiely medzi obľúbeným WordPressom, PrestaShopom a Magentom, prečo sa spoločnosť rozhodla pre prejsť z vlastného systému na open-source a, samozrejme, aj mnoho ďalšieho… Rozhovor nájdete na ecommerce bridge.sk

Značka Answear.com sa vracia na Ukrajinu. Po vyše dvojmesačnej pauze obnovuje svoju činnosť v celej krajine s výnimkou juhovýchodnej časti Ukrajiny, kde stále prebiehajú nepriateľské akcie.  Západná časť krajiny sa postupne vracia do normálu, ľudia sa začínajú vracať k svojim každodenným povinnostiam a život sa pomaly rozbieha do stavu ako pred vojnou. Answear však v súčasnosti z bezpečnostných dôvodov vybavuje len vopred zaplatené objednávky.

zdroj. Answear.com

Používatelia siete LinkedIn sú stále častejšie terčom phishingových kampaní. Sociálna sieť pre profesionálov bola v prvom štvrťroku 2022 v hľadáčiku hackerov do takej miery, že až 52 % všetkých phishingových podvodov na celom svete malo súvisieť s touto sieťou. Ide o prvý prípad, keď hackeri využívali LinkedIn častejšie ako niektorú z gigantických technologických značiek, ako sú Apple, Google a Microsoft. Oliver Tavakoli, technický riaditeľ spoločnosti Vectra AI (ej aj), v skratke vysvetľuje, ako sa chrániť voči týmto podvodným praktikám.

Martin Kroupa, zakladateľ webovej agentúry UI42, opisuje svoj pohľad na využitie umelej inteligencie v e-shope. Prečítajte si, ako veľkí hráči pochopili využitie umelej inteligencie s cieľom umocniť dôležitosť personalizovaného obsahu. Vďaka týmto výstupom dokážu každému zákazníkovi zobrazovať úvodnú stránku podľa jeho osobných preferencií. A to tak, aby čo najlepšie zodpovedala jeho vyhľadávacím dopytom. Prečo je množstvo dát dôležitejším faktorom ako vaše údaje sa dozviete v článku Umelá inteligencia na e-shope.

Spoločnosť Packeta vstupuje na trhy pobaltských krajín. E-shopy z Litvy, Lotyšska, či Estónska tak budú môcť ponúknuť zákazníkom nové služby. Packeta optimalizuje nielen náklady na prepravu, ale aj čas prostredníctvom jedného integrovaného rozhrania API a umožní e-shopom posielať svoje zásielky do všetkých z 33.krajín, ktoré skupina obsluhuje. Packete sa v roku 2021 zadarilo a doručila viac ako 73 miliónov balíkov a dosiahla obrat viac ako 200 miliónov eur.

zdroj: Packeta Poland

Dnes sa rozlúčime pozitívnou správou, ktorú priniesla digitálna platforma Booking.com. Na základe nedávneho prieskumu, ktorý spoločnosť realizovala medzi cestujúcimi,  sa rozhodla akceptovať ich návrhy a rozširuje úroveň svojho vernostného programu Genius. Nová úroveň Genius level 3 prinesie cestovateľom zvýšenie zľavy z 15 na 20 %. Spoločnosť zároveň sľubuje bezplatný upgrade izieb, raňajky zdarma a okamžitú zákaznícku podporu. Tá má byť jedným z rozhodujúcich faktorov pri výbere cesty. 

Sledujte náš magazín na ecommercebridge.sk alebo si vypočujte podcast Ecommerce Bridge UPDATE.  Na našom webe nájdete desiatky noviniek, článkov a inšpiratívnych rozhovorov z biznisu. Rovnako sa potešíme, keď sa prihláste na odber denného newslettera.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Český zákazník začína byť opäť lojálny, o to zložitejšie však je si jeho dôveru získať
4 min. čítanie

Český zákazník začína byť opäť lojálny, o to zložitejšie však je si jeho dôveru získať

Česká e-commerce sa po dvoch rokoch červených čísel opäť nadychuje. Zákazníci však boli nútení prispôsobiť inflácii svoje rozpočty a nákupné zvyklosti – a mnoho nových návykov si uchovajú aj tento rok, keď očakávajú reálny rast miezd. Skip Pay v rámci svojho panelu pravidelne nakupujúcich zákazníkov analyzoval spotrebiteľské správanie – zákazníci sú pripravení byť opäť lojálni, […]

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+