6 min. čítanie

Týždenný sumár Ecommerce Bridge

V dnešnom súhrne minulého týždňa prinášame novinky od spoločnosti Shopify a dáme vám aj dva inšpiratívne tipy. Jeden na článok od skúsenej marketérky Nadi Kacera a druhý na dobrú knihu od spoločnosti Dognet. Viac o všetkých témach píšeme v našom magazíne na Ecommerce Bridge.

Týždenný sumár Ecommerce Bridge

Prehľad noviniek

Francúzsky L´usine digitale informoval o významnej akvizícií vo svete digitálneho marketingu. Publicis Groupe získala spoločnosť Profitero, ktorá vyvinula riešenie SaaS na analýzu výkonnosti predaja a marketingu. Týmto nástrojom pomáha značkám optimalizovať ich výdavky na reklamu. Profitero v súčasnosti poskytuje každý deň prehľad o 4 000 značkách a 70 miliónoch produktov vo viac ako 50 krajinách. Značkám to umožňuje predvídať a automatizovať ich globálne obchodné úsilie.

Prinášame vám zaujímavý príbeh e-shopu Pink Lily a jeho majiteľky Tori Gerbig. Tá začala s predajom detského oblečenia na platforme ebay a postupne vybudovala obľúbený americký eshop s cenovo dostupnou módou, ktorý v priemere vybaví 11 000 objednávok denne. V dvoch článkov opisujeme jej podnikateľský plán, pričom jeho vytvorenie Tori považuje za najdôležitejší krok v jej podnikaní. Nemusí byť dokonalý a určite sa časom bude meniť, ale pomôže vám zodpovedať si tie najdôležitejšie otázky. Prečítajte si viac na ecommerce bridge: Odišla z práce, aby sa venovala eshopu.

zdroj: Pink Lily

Dá sa vybudovať značka aj bez drahých TV spotov? Áno, dá. Naďa Kacera predstavuje dva druhy marketingového zacielenia a jej pohľad je povzbudením pre menšie eshopy a značky. Dozviete sa, ako využiť target marketing a ako diferencovať trh. Naďa opisuje 3 možnosti, ako ho môžeme ďalej segmentovať. Vzťah so zákazníkom je komplexná záležitosť. Rozhodnúť sa investovať do masmédií bez toho, aby ste mali správnu marketingovú stratégiu, môže byť samovražedné, pretože podľa Nadi Kacera sú najhoršie riešenia tie, ktoré sú izolované a neberú do úvahy celú škálu vášho biznisu.

Marketplace Wish zažíva ťažké časy. Na rozdiel od mnohých e-commerce predajcov, ktorí využili pandemickú situáciu vo svoj prospech, sa spoločnosti Wish dlhodobo nedarí a už od druhého štvrťroku 2019 nedokázala vykázať čistý zisk. Spoločnosť zápasí s problémami s kvalitou a spokojnosťou zákazníkov. Predstavte si, že už jedenástykrát za sebou zverejnil Wish svoju štvrťročnú stratu. Tá za prvý štvrťrok predstavuje 60 miliónov USD.

A teraz zbystrite pozornosť. Affiliate sieť Dognet vydáva novú knihu 55 tipov a návodov pre úspešný e-shop. Spolupracovala na nej s 50-timi autormi. Venuje sa komplexnému pohľadu na internetový predaj a je určená začiatočníkom aj pokročilým. Určite by ju nemal vynechať žiaden majiteľ e-shopu alebo e-commerce marketér. Je to v poradí už o 7. knižný titul vydaný sieťou Dognet. Túto knihu nájdete vo všetkých kníhkupectvách a na www.dognet.store.

zdroj: Dognet

Nemecké spolkového združenie pre elektronický obchod Bevh zverejnilo nové štvrťročné údaje. Hoci celkovo online predaj v Nemecku medziročne vzrástol o viac ako 8 percent, rôzne segmenty zaznamenali stagnáciu. Medzníkom má byť 24. február, čiže začiatok rusko-ukrajinskej vojny. Od januára do konca februára sa predaj oblečenia a obuvi zvýšil o 10 % v porovnaní s rovnakým štvrťrokom minulého roka. Po začiatku vojny však predaj módy klesol až o 8,6 percenta. Podobný pokles možno pozorovať aj v segmente domácností a interiérov. Naopak rástol predaj liekov a záujem o podujatia.

Spoločnosť Shopify posilňuje logistický front akvizíciou spoločnosti Deliver. Ide o doposiaľ najväčšiu transakciu v histórií spoločnosti. Shopify za Deliverr zaplatí približne 1,68 miliardy USD v hotovosti a 420 miliónov USD vo forme akcií. Týmto krokom zefektívni riadenie skladových zásob pre svojich predajcov. Deliverr využíva prediktívnu analýzu a strojové učenie na optimalizáciu svojich dodávok. Prenajíma sklady na rôznych miestach a s vysokou presnosťou predpovedá dopyt po konkrétnych produktoch v danom geografickom regióne. Na základe týchto údajov potom vopred dodá zásoby na očakávané predajné miesta, kde v prípade objednávky automaticky vyberie optimálny spôsob dodania výrobkov z triediacich centier a skladov.

Situácia v online biznise sa začala prejavovať prepadom akcií. Celková strata predstavuje viac ako bilión eur. Okrem poklesu akcií najväčších technologických gigantov ako je Meta, Google či Apple, sa situácia dotkla ďalších veľkých e-commerce hráčov. Akcie spoločnosti Wayfair klesli o 26 %, pričom internetový predajca nábytku klesol na nové 52-týždňové minimum. Akcie Shopify klesli o takmer 15 % a akcie spoločnosti Amazon ukončili obchodovanie poklesom o 8 %. Mastercard SpendingPulse uviedli, že celkové maloobchodné tržby v kamenných prevádzkach rastú, no transakcie elektronického obchodu klesli v Spojených štátoch o 1,8 %.

 zdroj: depositphotos

Spoločnosť Disney musela kvôli covidu zatvoriť svoje Disneyland parky  v Hongkongu a Šanghaji. V porovnaní s predchádzajúcim štvrťrokom takmer zdvojnásobila svoje tržby v segmente zábavných parkov na 6,7 miliardy USD. Zároveň oznámila zvýšenie počtu predplatiteľov na všetkých svojich mediálnych platformách. Celkový počet predplatiteľov služby Disney+ vzrástol v druhom fiškálnom štvrťroku na 137,7 milióna, čo je viac, ako predpokladali analytici (135 miliónov). V kontraste so spoločnosťou Netflix, ktorá momentálne prežíva náročné obdobie, sa Disney doťahuje na svojho najväčšieho konkurenta a čoskoro sa môže stať jednotkou na trhu streamovacích platforiem.

Budeme radi, ak sa prihlásite aj na odber denného newslettera, v ktorom vám každý deň prinášame to najdôležitejšie zo sveta ecommerce. 

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy. marketérov a všetkých fanúšikov ecommerce. Prinášame novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta ecommerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
2 min. čítanie

Virtuálny obchod Lacoste chce meniť e-commerce

Lacoste považuje svoj virtuálny projekt za ambiciózny a ponúka pohlcujúcu interaktívnu cestu, ktorá podľa značky znamená “znovuobjavenie elektronického obchodu”. Nech to už znamená čokoľvek, Lacoste nastúpila do vlaku, v ktorom sa vezú už Gucci, Adidas a ďalší. 

Redakcia Redakcia
Prečítať článok