Banská Bystrica
24. Október udalosť už prebehla
Poprad
7. November udalosť už prebehla
Bratislava
3. December udalosť už prebehla
Prešov
6. Marec už čoskoro
Trnava
27. Marec už čoskoro
Liptovský Mikuláš
24. Apríl už čoskoro
Bardejov
15. Máj už čoskoro
Nitra
5. Jún už čoskoro
Košice
18. September už čoskoro
Banská Bystrica
2. Október už čoskoro
Trenčín
23. Október už čoskoro
Poprad
13. November už čoskoro
Bratislava
4. December už čoskoro
4 min. čítanie

Týždenný sumár: Bevy.city expanduje v Mníchove, Ulabox končí po 12 rokoch a česká Billa bude doručovať potraviny

Aj tento týždeň sme pre vás zmapovali novinky zo sveta ecommerce. Dnes bude reč o novom formáte reklám na Instagrame, povieme si, že Billa sa v Česku plánuje pustiť do rozvozu potravín a Dušan Vereš z agentúry ui42 nám povie niečo o AB testovaní.

Týždenný sumár: Bevy.city expanduje v Mníchove, Ulabox končí po 12 rokoch a česká Billa bude doručovať potraviny

Prehľad noviniek

Instagram testuje nové formáty reklám. Vo výsledkoch vyhľadávania začne zobrazovať reklamy súvisiace s vyhľadávaným produktom alebo značkou. Sociálna sieť tiež spúšťa Reminder Ads tzv. reklamy s pripomenutím, ktoré sú navrhnuté tak, aby firmám uľahčili upozorňovať používateľov na blížiace sa udalosti. Ak napríklad používateľa zaujme reklama na premiéru seriálu, rozhovor s celebritou alebo športový prenos, stačí kliknúť na tlačidlo “Pripomeňte mi” a pred blížiacou sa udalosťou dostane tri notifikácie. 

Údaje spoločnosti Home Credit ukazujú, že Slováci čoraz častejšie nakupujú v e-shopoch cez kreditku. Objem takto zrealizovaných obchodov vzrástol v uplynulých rokoch dvojnásobne. Slováci obľubujú nákupy na splátky a najčastejšie nakupujú telefóny, televízory, počítače a bielu techniku. Kým za priemerný nákup v kamennej predajni ľudia zaplatia 23 eur, na internete ľudia utratia v priemere dvojnásobok, teda 46 eur.

zdroj: Pexels

Týždenný podcast UPdate

Donáška čerstvých potravín Ulabox končí po 12 rokoch. Česká skupina Rohlik, ktorá španielsku spoločnosť kúpila minulý rok, chce expandovať na pyrenejskom polostrove. Skupina avizovala investíciu vo výške 50 miliónov eur na rozšírenie novej služby pod názvom Sezame. To, o čom sa posledný rok hovorilo, sa dnes, zdá sa, stáva realitou. 

Billa chce v českých mestách doručovať potraviny. Zatiaľ službu testuje len pre Prahu a Brno. V týchto mestách sľubuje doručenie do troch hodín od objednania. Billa totiž dodáva tovar priamo zo skladov v Prahe a Brne, ktoré si na tento účel prenajala. E-shop má ponúkať viac ako sedemtisíc produktov. Zatiaľ nie je možné nakupovať v aplikácii, preto reťazec odkazuje svojich zákazníkov na web.

Po uvedení na český trh prináša Alza na Slovensku program AlzaPlus+. Len za 1 € mesačne poskytuje bezplatné doručenie na viac ako 5-tisíc odberných miest. V rámci programu si budete môcť bezplatne doručiť všetky svoje objednávky do AlzaBoxov, na predajne Alza  alebo aj do partnerských odberných miest Packety a Slovenskej pošty. To platí pre celý sortiment, teda viac ako 350 tisíc výrobkov a to vrátane veľkých domácich spotrebičov.

zdroj: Alza

Zalando vyraďuje nerentabilné značky zo svojej platformy. Niektoré značky predávajúce na platforme Zalando zažili nepríjemné prekvapenie. Marketplace prostredníctvom emailu informoval o procese zefektívnenia svojej ponuky. V rámci tohto zefektívnenia odstráni ich produkty a vymaže všetky ich údaje z platformy. Udiať sa tak má do 30. júna.

Dušan Vereš sa v agentúre ui42 venuje najmä UX a pôsobí aj na pozícii Research manažéra. V našom štúdiu sa so Števom Polgárim rozprával o tom, ako dokáže užívateľský a zákaznícky zážitok na e-shope navýšiť zisky a zároveň upratať rôzne náklady, ktoré online podnikanie obnáša. Zistite, na ktoré vylepšenia sa v e-shopoch často zabúda, aj to, aké problémy zažívajú eshopy v súvislosti s UX a CX v zahraničí. 

IKEA prináša nový formát automatizovaných predajní. V novom obchode zaviedla bezkontaktný platobný systém. Ten umožňuje  zákazníkom skenovať produkty pomocou mobilného telefónu a platiť pomocou platobnej aplikácie. Tým sa eliminuje potreba ísť k pokladni a čakať na vykonanie platby. Okrem bezkontaktného platobného systému sa v obchode používajú aj interaktívne kiosky, ktoré pomáhajú zákazníkom orientovať sa v produktoch. 

zdroj: Pexels

Red Bull mal poškodiť konkurenčnú spoločnosť Monster. Americký výrobca energetických nápojov Monster obviňuje rakúskeho konkurenta Red Bull z praktík narúšajúcich hospodársku súťaž. Firma to oznámila agentúre Reuters po tom, čo protimonopolné regulátory Európskej únie vykonali neohlásené kontroly v Red Bulle. Európska komisia o neohlásených kontrolách informovala minulý týždeň. Komisia sa obáva, že firma možno porušila protimonopolné pravidlá EÚ, ktoré zakazujú kartely a obmedzujúce obchodné praktiky.

Novinky z Youtube kanála Ecommerce Bridge
Prihlásiť sa na odber

Rýchlovky:

Coop prichádza s novým formátom predajní. V nových automatizovaných predajniach budú zákazníci monitorovaní a pomocou pokročilej technológie si firma posvieti na zlodejov. 

Technologický konglomerát Alibaba sa plánuje rozdeliť na 6 menších spoločností. V budúcnosti by sa mali okrem iného osamostatniť segmenty ecommerce, maloobchod, médiá a cloudové služby.

Na slovenský trh vstúpil nový hráč s elektronikou. Smarty prináša nový koncept predajní, integruje značku Brloh a postupne plánuje expandovať na celé Slovensko. 

Francúzska značka pánskej módy Celio spúšťa v metaverse svoje vlastné mesto. Virtuálne mesto Celio City je prístupné prostredníctvom mobilnej aplikácie a umožňuje používateľom prechádzať rôznymi priestormi, objavovať produkty značky a komunikovať s ostatnými používateľmi.

Ovečkáreň mení majiteľa. Fond Andreja Babiša zvýšil v Ovečkárni podiel na 90 %. Bernátek v Ovečkárni ostáva ako poradca a ambasádor značky.

Český logistický startup Bevy.city expanduje do zahraničia. Po viac ako ročnom pôsobení v Prahe začne logistický startup doručovať balíky pre zákazníkov v nemeckom Mníchove.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Aukcie unikátnych .sk domén pokračujú od 15. januára
1 min. čítanie

Aukcie unikátnych .sk domén pokračujú od 15. januára

Dňa 15. januára spúšťa spoločnosť SK-NIC druhé kolo aukcií 1- a 2-znakových .sk domén! Domény ako a.sk, 1.sk alebo bb.sk už majú majiteľa po prvom kole. 0.sk, x.sk, at.sk a ďalšie však ešte zostávajú v hre do ďalších aukcií. Pozrite si zoznam domén, z ktorých budeme vyberať v najbližšom kole.  Nezmeškajte príležitosť byť majiteľom unikátnej […]

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Slovenský e-commerce konečne v zelených číslach. Rok 2024 narástol o 6 %
3 min. čítanie

Slovenský e-commerce konečne v zelených číslach. Rok 2024 narástol o 6 %

Internetové nákupy na Slovensku po dvoch rokoch korekcie znovu narástli, a to o výrazných +6 %. Kľúčový posledný kvartál dosiahol dokonca rast až +7 %, čo potvrdilo predvianočné dohady, že Slováci nebudú na Vianociach šetriť. Prekvapivým skokanom roka sú solárne zostavy, ktoré medziročne narástli o neuveriteľných +1137 %. Kam sa uberal slovenský e-commerce  v roku […]

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+