Prehľad noviniek
Instagram testuje nové formáty reklám. Vo výsledkoch vyhľadávania začne zobrazovať reklamy súvisiace s vyhľadávaným produktom alebo značkou. Sociálna sieť tiež spúšťa Reminder Ads tzv. reklamy s pripomenutím, ktoré sú navrhnuté tak, aby firmám uľahčili upozorňovať používateľov na blížiace sa udalosti. Ak napríklad používateľa zaujme reklama na premiéru seriálu, rozhovor s celebritou alebo športový prenos, stačí kliknúť na tlačidlo “Pripomeňte mi” a pred blížiacou sa udalosťou dostane tri notifikácie.
Údaje spoločnosti Home Credit ukazujú, že Slováci čoraz častejšie nakupujú v e-shopoch cez kreditku. Objem takto zrealizovaných obchodov vzrástol v uplynulých rokoch dvojnásobne. Slováci obľubujú nákupy na splátky a najčastejšie nakupujú telefóny, televízory, počítače a bielu techniku. Kým za priemerný nákup v kamennej predajni ľudia zaplatia 23 eur, na internete ľudia utratia v priemere dvojnásobok, teda 46 eur.
Donáška čerstvých potravín Ulabox končí po 12 rokoch. Česká skupina Rohlik, ktorá španielsku spoločnosť kúpila minulý rok, chce expandovať na pyrenejskom polostrove. Skupina avizovala investíciu vo výške 50 miliónov eur na rozšírenie novej služby pod názvom Sezame. To, o čom sa posledný rok hovorilo, sa dnes, zdá sa, stáva realitou.
Billa chce v českých mestách doručovať potraviny. Zatiaľ službu testuje len pre Prahu a Brno. V týchto mestách sľubuje doručenie do troch hodín od objednania. Billa totiž dodáva tovar priamo zo skladov v Prahe a Brne, ktoré si na tento účel prenajala. E-shop má ponúkať viac ako sedemtisíc produktov. Zatiaľ nie je možné nakupovať v aplikácii, preto reťazec odkazuje svojich zákazníkov na web.
Po uvedení na český trh prináša Alza na Slovensku program AlzaPlus+. Len za 1 € mesačne poskytuje bezplatné doručenie na viac ako 5-tisíc odberných miest. V rámci programu si budete môcť bezplatne doručiť všetky svoje objednávky do AlzaBoxov, na predajne Alza alebo aj do partnerských odberných miest Packety a Slovenskej pošty. To platí pre celý sortiment, teda viac ako 350 tisíc výrobkov a to vrátane veľkých domácich spotrebičov.
Zalando vyraďuje nerentabilné značky zo svojej platformy. Niektoré značky predávajúce na platforme Zalando zažili nepríjemné prekvapenie. Marketplace prostredníctvom emailu informoval o procese zefektívnenia svojej ponuky. V rámci tohto zefektívnenia odstráni ich produkty a vymaže všetky ich údaje z platformy. Udiať sa tak má do 30. júna.
Dušan Vereš sa v agentúre ui42 venuje najmä UX a pôsobí aj na pozícii Research manažéra. V našom štúdiu sa so Števom Polgárim rozprával o tom, ako dokáže užívateľský a zákaznícky zážitok na e-shope navýšiť zisky a zároveň upratať rôzne náklady, ktoré online podnikanie obnáša. Zistite, na ktoré vylepšenia sa v e-shopoch často zabúda, aj to, aké problémy zažívajú eshopy v súvislosti s UX a CX v zahraničí.
IKEA prináša nový formát automatizovaných predajní. V novom obchode zaviedla bezkontaktný platobný systém. Ten umožňuje zákazníkom skenovať produkty pomocou mobilného telefónu a platiť pomocou platobnej aplikácie. Tým sa eliminuje potreba ísť k pokladni a čakať na vykonanie platby. Okrem bezkontaktného platobného systému sa v obchode používajú aj interaktívne kiosky, ktoré pomáhajú zákazníkom orientovať sa v produktoch.
Red Bull mal poškodiť konkurenčnú spoločnosť Monster. Americký výrobca energetických nápojov Monster obviňuje rakúskeho konkurenta Red Bull z praktík narúšajúcich hospodársku súťaž. Firma to oznámila agentúre Reuters po tom, čo protimonopolné regulátory Európskej únie vykonali neohlásené kontroly v Red Bulle. Európska komisia o neohlásených kontrolách informovala minulý týždeň. Komisia sa obáva, že firma možno porušila protimonopolné pravidlá EÚ, ktoré zakazujú kartely a obmedzujúce obchodné praktiky.
Rýchlovky:
Coop prichádza s novým formátom predajní. V nových automatizovaných predajniach budú zákazníci monitorovaní a pomocou pokročilej technológie si firma posvieti na zlodejov.
Technologický konglomerát Alibaba sa plánuje rozdeliť na 6 menších spoločností. V budúcnosti by sa mali okrem iného osamostatniť segmenty ecommerce, maloobchod, médiá a cloudové služby.
Na slovenský trh vstúpil nový hráč s elektronikou. Smarty prináša nový koncept predajní, integruje značku Brloh a postupne plánuje expandovať na celé Slovensko.
Francúzska značka pánskej módy Celio spúšťa v metaverse svoje vlastné mesto. Virtuálne mesto Celio City je prístupné prostredníctvom mobilnej aplikácie a umožňuje používateľom prechádzať rôznymi priestormi, objavovať produkty značky a komunikovať s ostatnými používateľmi.
Ovečkáreň mení majiteľa. Fond Andreja Babiša zvýšil v Ovečkárni podiel na 90 %. Bernátek v Ovečkárni ostáva ako poradca a ambasádor značky.
Český logistický startup Bevy.city expanduje do zahraničia. Po viac ako ročnom pôsobení v Prahe začne logistický startup doručovať balíky pre zákazníkov v nemeckom Mníchove.