Prehľad noviniek
Startup Virgio informoval o ukončení svojej činnosti necelý rok po získaní miliónov od investorov. Tento startup ešte pred rokom ocenili na viac ako 160 miliónov dolárov a mal byť popredným inovátorom v oblasti online fast fashion. Spoločnosť však nedokázala zaujať širokú verejnosť a podľa konkurencie mala platforma menej ako 30 000 aktívnych užívateľov denne.
Alza nedávno spustila kontroverznú kampaň, v ktorej ponúkla zákazníkom možnosť reklamovať tovar zakúpený v konkurenčných e-shopoch, konkrétne v Mall.cz a CZC. Mestský súd v Prahe však predbežným opatrením rozhodol, že táto kampaň spoločnosti Alza nesmie pokračovať. Alza bola preto nútená pozastaviť túto ponuku a zároveň jej bolo nariadené zdržať sa verejného informovania o tejto kampani. Alza sa pripravuje brániť právnymi prostriedkami.
V ostravskom obchodnom parku Futurum práve otvorila svoje brány nová pobočka siete lekární Dr.Max, ktorá predstavuje zaujímavú inováciu. Kombinuje tradičnú lekáreň a e-shop. Na ploche 250 m2 sa nachádzajú štyri lekárenské pulty, sekcia na výdaj zásielok z e-shopu, predajné kiosky s dotykovou obrazovkou, samoobslužné pokladnice, oddychová zóna či konzultačná časť na rôzne skríningové služby. Táto pobočka bude zároveň slúžiť ako výdajné miesto pre kuriérov.
Po dvoch rokoch Mango prestane predávať iné značky na svojom vlastnom trhovisku. Španielsky maloobchodný predajca sa rozhodol uprednostniť vlastné produkty a predajné kanály v reakcii na rýchly rast online predaja. V roku 2022 dosiahla spoločnosť Mango celkový obrat vo výške 2,7 miliardy eur, čo predstavovalo nárast o 20,3 %. Zvlášť významný bol rast online predaja, ktorý predstavoval takmer 10-percentný nárast.
Jedna z najväčších komerčných televízií v Česku bude zdražovať reklamný priestor. Toto rozhodnutie bolo zdôvodnené rastúcim dopytom po reklamnom priestore a zvýšenými nákladmi spojenými s výrobou televíznych programov. Televízia Nova zvýšila cenu za reklamný priestor o 12 %, rovnako ako vlani.
Ako vyťažiť z nákupu na inom eshope? Systém Děkovačka prichádza s možnosťou umiestnenia banneru na poďakovaciu stránku na e-shope, na ktorom zákazník zakúpil tovar. Človek sa následne dostane na landing page s kupónmi a môže výhodne nakúpiť aj niečo ďalšie. Prečo je to win-win situácia pre všetky zainteresované strany a ako to vlastne celé funguje nám do štúdia Ecommerce Bridge prišiel porozprávať zakladateľ portálu Jaroslav Janíček. Nenechajte si ujsť tento rozhovor.
Rýchlovky:
Super Zoo pridáva ďalšie bezobslužné predajne. Po úspechu pilotnej predajne v Týne nad Vltavou, ktorá bola otvorená minulý rok, je teraz možné nakupovať 24 hodín denne, sedem dní v týždni aj v Pardubiciach. Čoskoro bude podobná predajňa k dispozícii aj v Brne.
Spoločnosť Tchibo má za sebou ťažký rok a v minulom roku zaznamenal najväčšiu stratu v histórii. Tento rok sa chce vrátiť do čiernych čísel.
Dedoles sa podarilo stabilizovať. Ponožkovej firme sa vlani prepadli tržby o viac ako 30 miliónov eur a pokračovala v strate, ktorá bola vyššia než rok predtým, presiahla desať miliónov eur.
Spoločnosť ČMIS dodala spoločnosti Rohlik server optimalizovaný pre AI. Ten pomôže s kontrolou kvality zákaziek alebo s inteligentnou asistentkou Wiki. Pomôže aj pri internom vyhľadávaní informácií alebo pri tvorbe inteligentných reportov.
Klarna spustila nástroj na vyhľadávanie obrázkov pomocou umelej inteligencie. Shopping lens umožňuje používateľom odfotiť tovar, s cieľom rýchlo zistiť, kde ho možno kúpiť. Funkcia dokáže vizuálne identifikovať viac ako 10 miliónov položiek a porovnať ich s viac ako 50 miliónmi ponúk.
Ponožkový lovebrand Fusakle sú v strate a zatvorili väčšinu obchodov. Firma musela prejsť optimalizáciou a znížila tiež počet zamestnancov.