Prehľad noviniek
Európska komisia sa chystá začať protimonopolné konanie proti spoločnosti Amazon. Deje sa tak v súvislosti s jej plánovanou akvizíciou výrobcu Roomba iRobot za 1,7 miliardy dolárov. V súvislosti s transakciou vyvstali obavy ohľadom ochrany súkromia. Vysávač Roomba je totiž okrem upratovania schopný tiež zaznamenávať údaje o priestore v domácnosti.
Švédsky odevný reťazec H&M a nemecká recyklačná skupina Remondis založili spoločný podnik. Ich Looper Textile Company sa má zameriavať na zber, triedenie a predaj použitých a nechcených odevov. Cieľom spoločnosti Looper je v priebehu roku 2023 predĺžiť životný cyklus približne 40 miliónov kusov oblečenia.
Slovenský AeroMobil končí. Zdá sa, že investorom došla trpezlivosť a neuvoľnili ďalšie prostriedky na výskum prvého lietajúceho auta. Firma získala za 12 rokov investície vo výške približne 25 miliónov eur. Prototyp finálneho vozidla dokonca absolvoval letové skúšky, ale spoločnosť bola nútená vyhlásiť konkurz. Podľa vedenia je však projekt AeroMobilu naďalej dosiahnuteľný, pretože interný vývoj nebol ničím obmedzený, okrem dostupnosti kapitálu.
Zakladatelia bezobalového online supermarketu Pieter Pot predali svoju spoločnosť kvôli finančným problémom. Noví majitelia varujú veriteľov pred hroziacim bankrotom. Buď umožnia novým majiteľom splatiť jedno percento zo súčasných pohľadávok a spolupráca bude pokračovať, alebo v dôsledku bankrotu neuvidia zo svojich pohľadávok nič. Majitelia dúfajú, že sa im podarí nájsť dohodu s veriteľmi už koncom mesiaca, po ktorej je sú pripravení vložiť do Pieter Pot čerstvý kapitál.
Jedna z najväčších kuriérskych spoločností v Poľsku InPost spustila vlastný e-shop. Eshop s príznačným názvom OutoftheBox funguje zatiaľ pár dní. V súčasnosti je v ponuke 48 produktov rozdelených do šiestich kategórií. Všetky sú inšpirované aktivitami kuriérskej spoločnosti a veľmi vkusne prepája budovanie značky a vlastného biznisu. InPost prevádzkuje najväčšiu sieť balíkomatov v Poľsku.
Je šéfom spoločnosti Strossle, oficiálne je považovaný za otca content marketingu na Slovensku a v posledných mesiacoch sa veľmi intenzívne venuje verejnému vzdelávaniu zábavnou formou. Filip Kuna nám v rozhovore prezradil, ako pomôcť predajom vďaka dobrému obsahu. Pozrite si, ktorý slovenský e–shop robí content marketing naozaj dobre, aj to ako sa dá dobrý obsahový marketing delegovať.
Estónska spoločnosť Bolt získala obriu investíciu vo výške 709 miliónov eur, z toho viac ako 500 miliónov eur investuje do expanzie v Afrike. Spoločnosť vytvorí státisíce pracovných miest a novonadobudnutý kapitál chce využiť na zlepšenie trhu zdieľaných jázd, rozšírenie možnosti 15-minútového doručenia potravín Bolt Market a vybudovanie nových tieňových predajní, tzv. dark stores.
Predaj cez Zalando bude od 1. júla drahší. Módna platforma zavedie paušálne poplatky formou predplatného. Obchodníci zapojení do programu Connected Retail zaplatia 480 eur ročne. Ten bude mať podobu mesačného poplatku 40 eur. Nemecké trhovisko si doteraz účtovalo províziu len v prípade uskutočneného predaja.
Rýchlovky:
Fitness e-shop GymBeam vstupuje so svojou značkou XBeam do sveta virtuálnych športov. Predstavuje nový produktový rad doplnkov na podporu herného výkonu.
Meta začne testovať platenú službu, ktorá užívateľom umožní overiť ich totožnosť. Cena služby, ktorej súčasťou bude aj zvláštna ochrana proti tomu, aby sa za užívateľov vydával niekto iný, bude stáť necelých 12 dolárov mesačne a takmer 15 dolárov na zariadeniach s operačným systémom od Applu.
Výrobca tenisiek Botas smeruje do likvidácie. Kultová spoločnosť, ktorá premenila tenisky na “botasky”, nedokázala riešiť rastúce náklady na energie a nedostatok kvalifikovaných pracovníkov.
Susan Wojcicki končí vo vedení Youtube. Stála pri počiatkoch spoločnosti Google a Youtube viedla od roku 2014. V čase, keď spoločnosť prechádza náročným obdobím, ju nahradí jej kolega Neal Mohan. Ten bol jej pravou rukou a v spoločnosti pôsobil ako produktový riaditeľ.
E-shop Trenýrkárna.cz sa spojil s fintechom startupom Skip Pay, aby mohol zákazníkom ponúknuť nákupy s odloženou platbou. Kreatívu zabezpečila spoločnosť BlueGlue a kampaň bude uvedená v televízii, rozhlase a online. Kampaň bude prebiehať do konca februára chce osloviť milióny ľudí.
Prevádzkovatelia e-shopov využívajúci platformu Shoptet získajú novú možnosť doručovania balíkov. Pôjde o službu s názvom Dáme rozvoz, ktorá vo vybraných mestách doručí zásielky do niekoľkých desiatok minút od objednania. Služba je aktuálne dostupná v 40 mestách a pre 31 000 e–shopov.
Novinky z ecommerce sledujeme každý deň a posielame vám ich tak v dennom, ako aj týždennom newsletteri. Prihlásiť sa na ich odber môžete na webe ecommercebridge.sk alebo priamo pod týmto článkom.