Košice
19. Október udalosť už prebehla
Poprad
9. November udalosť už prebehla
Bratislava
5. December udalosť už prebehla
Bardejov
25. Január udalosť už prebehla
Žilina
15. Február udalosť už prebehla
Trnava
26. Marec už čoskoro
Zvolen
18. Apríl už čoskoro
Liptovský Mikuláš
9. Máj už čoskoro
Nitra
30. Máj už čoskoro
Košice
3. Október už čoskoro
Banská Bystrica
24. Október už čoskoro
Poprad
7. November už čoskoro
Bratislava
28. November už čoskoro
6 min. čítanie

Týždenný sumár 50: Threads je už v Európe, Google je krok bližšie k odstráneniu cookies, západná Európa sa môže tešiť na oživenie e-commerce

Používatelia TikToku minuli v aplikácii 3,8 miliardy dolárov. Spotrebitelia pri nákupe potravín aktívne zohľadňujú životné prostredie, ako aj svoje zdravie. Aký bol Ecommerce Bridge LIVE v Bratislave?

Týždenný sumár 50: Threads je už v Európe, Google je krok bližšie k odstráneniu cookies, západná Európa sa môže tešiť na oživenie e-commerce

Prehľad noviniek:

Google zahajuje novú etapu v procese odstraňovania súborov cookies určených na sledovanie používateľov webových stránok. Už 4. januára spustí Google testovanie novej funkcie ochrany sledovania v prehliadači Chrome, ktorá automaticky obmedzí prístup webových stránok k súborom cookie tretích strán. Táto funkcia je súčasťou iniciatívy Privacy Sandbox. Cieľom je postupné odstránenie súborov cookies tretích strán do druhej polovice roku 2024. Účastníci programu Tracking Protection budú vybraní náhodne a dostanú upozornenie na Chrome alebo Android zariadení.

Rok 2024 by mal oživiť e-commerce v západnej Európe. Najväčšie európske krajiny sa zrejme budú môcť tešiť z rastu elektronického obchodu. Americká výskumná spoločnosť Forrester to uviedla v nedávnej správe a očakáva priemerný ročný rast 9,2 %. Vďaka pandémii a karanténe zaznamenali online obchody v rokoch 2020 a 2021 výnimočný rast. Rok 2022 predaje vrátil do reálnejších rozmerov. V súčasnosti výdavky opäť rastú, no nie tak výrazne, ako predtým. Spoločnosť Forrester očakáva, že rast maloobchodného predaja online by sa v roku 2024 a neskôr mohol vrátiť na úroveň pred pandémiou.

V minulom roku spotrebitelia celosvetovo minuli na online trhoviskách 4,1 bilióna dolárov, čo predstavuje impozantný nárast o viac ako 70 % za posledné tri roky. Tento trend podporuje cezhraničný obchod a otvára nové príležitosti pre e-commerce platformy. Lepšie z toho vychádzajú špecializované Marketplaces, ktoré v porovnaní so všeobecnými trhmi dosahujú 1,6-krát rýchlejší rast.

Okienko sociálnych sietí otvoríme novou sociálnou sieťou pre európsky trh. O sieti Threads sme vám priniesli už niekoľko noviniek. Teraz je oficiálne dostupná aj u nás a prichádza aj s príjemnou správou – do boja proti dezinformáciám povolá fact-checkerov. Platforma týmto chce zakročiť a využiť svoju spoločenskú zodpovednosť voči šíreniu neoverených informácií.

Ďalej prinášame 3 instagramové novinky:

Instagram sa zaviazal k zlepšeniu automatickej detekcie spamu a botov v celej platforme. Tieto zmeny majú eliminovať manuálne čistenie spamových komentárov a žiadostí, aby tvorcovia mohli efektívnejšie spravovať svoje účty.

Ako druhá novinka prichádza zjednodušenie procesu živých vysielaní. Tvorcovia môžu získať streamovací kľúč v počítačovej verzii aplikácie a následne môžu vidieť náhľad toho, ako bude ich video vyzerať po spustení živého vysielania.

Posledné vylepšenie je zamerané na mladých – do Notes pribudne možnosť pridať 2-sekundové video. Okrem toho  je možné na Notes reagovať zvukom, fotkou, videom, GIFom a či nálepkou. 

SLEDUJTE TENTO OBSAH Ako podcast

Podľa údajov spoločnosti data.ai používatelia TikToku minuli v aplikácii v priebehu roka 2023 3,8 miliardy dolárov. Pre porovnanie, je to o 15 % vyššia suma ako v roku 2022. Keďže aplikácia neponúka predplatné, hlavným zdrojom príjmu sú TikTok Coins. Tie umožňujú používateľom nakupovať v aplikácii virtuálne darčeky – takzvané Gifts.

Gifts sú virtuálne predmety, ktoré môžete poslať svojim obľúbeným tvorcom na TikToku a vyjadriť im tak svoje uznanie. Tvorcovia ich potom môžu vymeniť za virtuálne diamanty a premeniť ich na fiat peniaze. TikTok si z vyplatenej sumy ponecháva 50 %.

Produkty vyrábané v Ázii sú už akýmsi štandardom na našom trhu. Je to lacnejšie aj efektívnejšie, a preto túto možnosť využíva čoraz viac predajcov. Ako celý proces prebieha, prečo je dôležité mať na všetko certifikácie a ako fungujú ázijské veľtrhy nám do štúdia Ecommerce Bridge prišla porozprávať Michaela Královičová, CEO Infinity Standard.

Michaela Královičová z Infinity Standard

Dajú sa obleky predávať cez internet? Tradičná pánska móda sa nezvykne predávať online. Hľadanie správnej veľkosti a skúšanie pred nákupom sú len niektoré z problémov, ktoré bránia lepším online číslam. Odpoveď na to, ako sa predávajú slovenské saká a košele Alain Delon cez internet, nám v štúdiu ozrejmila Lenka Káčerová, Marketing Communications Manager v spoločnosti Alain Delon.

Lenka Káčerová z Alain Delon

Dve tretiny spotrebiteľov v Spojenom kráľovstve dennodenne prichádzajú do kontaktu so značkami online. Až 88 % z nich uvádza, že len polovica alebo menej obsahu, ktorý dostávajú, je pre nich relevantná. Tieto údaje sú výsledkom prieskumu od platformy Treasure Data, ktorý poukázal na významný nedostatok presného cielenia zo strany značiek. Ukázala sa aj citlivosť osobných údajov. 54 % opýtaných uviedlo, že po prevalení úniku dát by prešli k inej značke.

Prieskume si posvietil aj na druhú stranu. Ukázalo sa, že až 40 % vrcholových manažérov predpovedá problémy s dôverou spotrebiteľov v nasledujúcich 12 mesiacoch ako jednu z najväčších prekážok pri komunikácii so zákazníkmi. Obavy o bezpečnosť údajov ešte prehĺbia tento problém – takmer dve tretiny vedúcich pracovníkov uviedlo, že ich organizácia zažila únik údajov.

Z najnovšieho prieskumu Tetra Pak Index 2023 vyplýva, že súčasní spotrebitelia pri nákupe potravín aktívne zohľadňujú životné prostredie, ako aj svoje zdravie. Až 54 % spotrebiteľov pri výbere potravín berie do úvahy budúcnosť planéty. Títo ekologicky uvedomelí spotrebitelia sú ochotní zmeniť svoje stravovacie návyky, aby chránili planétu. Z prieskumu vyplýva, že celosvetovým trendom a fenoménom je znižovanie spotreby mäsa.

Vianočné obdobie sa tradične spája s hľadaním dokonalých darčekov pre našich blízkych. Hoci ekonomické výkyvy môžu ovplyvniť správanie spotrebiteľov, Česi zostávajú verní tradičným vianočným darčekom. E-shop Bezvasport.cz odhaľuje, že tento rok zákazníci minú na vianočné darčeky o 15 % viac ako v minulosti. Ukazuje sa, že dôraz kladú na kvalitu a neboja sa zájsť aj do vyššej cenovej kategórie.

Novinky z Youtube kanála Ecommerce Bridge
Prihlásiť sa na odber

Kto nás sleduje pravidelne, určite pozná náš koncept Ecommerce Bridge LIVE. Ide o e-commerce road-show live prednášok po celom Slovensku. Séria podujatí v roku 2023 začala v Trnave, ďalej navštívila Prešov, Žilinu, Banskú Bystricu, Spišskú Novú Ves, Trenčín, Nitru, Košice, Poprad a celú šnúru ukončila decembrovým eventom v Bratislave.

Plán na ďalší rok je jasný – vytvoriť ešte lepšie akcie, navštíviť nové mestá a budovať komunity po celom Slovensku. Na aké zmeny sa môžete tešiť?

  • Pôvodný koncept 4 prednášok navyšujeme na 5.
  • Na každom evente sa objavia 2 veľké slovenské aj české značky.
  • Navyše pribudne panelová diskusia s možnosťou klásť spíkrom otázky.

 Najbližšie sa uvidíme v Bardejove, lístky na vás v obmedzenom množstve čakajú na ecommercebridge.sk.

Bleskovky z Bridge NOW:

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Počet e-shopov v Česku rastie. Od januára ich pribudlo o tretinu viac ako vlani
3 min. čítanie

Počet e-shopov v Česku rastie. Od januára ich pribudlo o tretinu viac ako vlani

V januári zaznamenala česká e-commerce scéna výrazný nárast počtu nových internetových obchodov, pričom ich počet medziročne vzrástol o 30 %. Segment hobby sa tento rok dostal na prvé miesto s 18 % podielom nových e-shopov. Za ním nasledujú dlhodobo obľúbené kategórie oblečenia a potravín. Odborníci v poslednom období zaznamenali aj zvýšený záujem majiteľov kamenných obchodov […]

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Ako sme na tom so sledovaním televízie?
2 min. čítanie

Ako sme na tom so sledovaním televízie?

S novým obsahom sa možnosti trávenia času pred televíznymi obrazovkami rozširujú. YouTube je najsledovanejšia streamovacia služba v USA, ukazuje správa spoločnosti Nielsen. Táto platforma zároveň kraľuje sledovaniu na televíznych obrazovkách s 8,6 % a druhé miesto zastáva Netflix.

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+