Košice
19. Október udalosť už prebehla
Poprad
9. November udalosť už prebehla
Bratislava
5. December udalosť už prebehla
Bardejov
25. Január udalosť už prebehla
Žilina
15. Február udalosť už prebehla
Trnava
26. Marec už čoskoro
Zvolen
18. Apríl už čoskoro
Liptovský Mikuláš
9. Máj už čoskoro
Nitra
30. Máj už čoskoro
Košice
3. Október už čoskoro
Banská Bystrica
24. Október už čoskoro
Poprad
7. November už čoskoro
Bratislava
28. November už čoskoro
5 min. čítanie

Týždenný sumár 49: Zhodnotenie Black Friday, second hand predaj vyšvihol Amazon, vylepšená reklama na Reddite

Meta uzatvára rok s novými AI funkciami. Ročenka MARKETING & DIGITAL AGENCIES 2023 je vonku. Spotrebiteľský barometer pre nemecký trh ukázal pozitívne správy.

Týždenný sumár 49: Zhodnotenie Black Friday, second hand predaj vyšvihol Amazon, vylepšená reklama na Reddite

Prehľad noviniek:

Hoci sme už v predvianočnom období, ohliadneme sa ešte raz za nedávnym Black Friday.

Koniec novembra zaplnil nákupné košíky v e-shopoch vďaka zľavovej akcii Black Friday. Technologická spoločnosť Luigi’s Box si posvietila na 3 500 e-shopov vo svojom portfóliu a poskytuje niekoľko zaujímavých poznatkov o meniacom sa nákupnom správaní.

Podľa údajov spoločnosti narástol objem vyhľadávania v e-shopoch o 10 až 30 %. Najviac zákazníkov sa zaujímalo o zdravotnícke pomôcky a lieky. Tento segment zaznamenal nárast vyhľadávania o 121,6 %, s 93 % nasledujú knihy a v tesnom závese s 92,5 % sú hračky a iný detský tovar.

Black Friday a Cyber Monday sú dva kľúčové dni pre americké e-commerce. Tento rok v USA online nákupy vzrástli o takmer 8 % na 38 miliárd dolárov. Podľa National Retail Federation (NRF) navštívilo obchody a webové stránky maloobchodníkov rekordných 200,4 milióna zákazníkov. Môžu za to predovšetkým 3 faktory:

  1. Ľudia hľadajú výrobky online, kde sa im lepšie porovnávajú ceny.
  2. Zákazníci cítia zdražovanie a vyhľadávajú akcie, ktoré im pomôžu ušetriť.
  3. K nárastu tržieb prispel aj fakt, že do niektorých častí USA prišlo chladnejšie počasie. Po teplej jeseni zákazníci nakupovali zimné oblečenie a vybavenie.
Týždenný podcast UPdate

Ako vysoké ceny ovplyvnili vianočné nákupy Čechov? Prieskum spoločnosti Klarna ukazuje, že ľudia plánujú využívať odložené platby alebo predávať použitý tovar. Takmer tretina opýtaných uviedla, že tento rok chce na darčeky minúť maximálne 10 000 Kč.

Slovenské e-shopy na platforme Shoptet len v priebehu novembra vybavili vyše pol milióna objednávok. Slováci pritom míňajú rekordné sumy. Obraty 5 600 slovenských e-shopov z databázy Shoptetu len za november dosiahli viac ako 46 miliónov eur.

Najväčší český veľtrh e-commerce a online podnikania Czech On-line Expo mení majiteľa. Odkúpila ho spoločnosť SmartEmailing a zároveň ubezpečuje, že veľtrh si naďalej zachová svoju objektivitu a nezávislosť. Bude aj naďalej nezávislým podujatím pre všetkých, vrátane ich konkurentov. Prvý ročník pod novou záštitou bude už na konci februára v Prahe.

Poznáte náš formát Mudrovačka? Na začiatku každého mesiaca Michal a Štefanom zhrnú zaujímavé novinky v e-commerce a marketingu a pripoja k tomu svoj pohľad. Nebolo tomu inak ani teraz a nahrávku nájdete na YouTube a všetkých podcastových platformách.

Meta uzatvára rok s novými AI funkciami. Nástroj Imagine umožňuje prevádzať text na obraz priamo v aplikácii a sprístupnili ho všetkým používateľom na stránke imagine.meta.com.

Funkcia Reimagine umožňuje upravovať obrázky pomocou umelej inteligencie a vytvárať nové varianty.

Meta rozširuje prístup k svojim AI chatbotom s možnosťou vyhľadávania v reálnom čase cez službu Bing a integráciou dlhodobej pamäti do konverzácií. Ďalšie inovácie zahŕňajú generatívne odpovede, návrhy textov pre zoznamovací profil na Facebooku a nástroje pre skupiny. Vylepšenia obsahujú navrhované odpovede v súkromných správach, možnosti úpravy vlastných textov a ďalšie drobné zlepšenia.

Reklama na Reddite sa rozrástla o dva nové prvky. Diskusné fórum aktualizovalo Conversation Ads a prináša nové možnosti ako komunikovať s používateľmi v komentároch pod príspevkami s priamou propagáciou produktov, vrátane nového zobrazenia pomocou carouselu. 

Spoločnosť Snap oznámila, že na Amazone môžete kúpiť predplatné Snapchat+ ako darček. Aktuálne si prémiové účty platí viac ako päť miliónov užívateľov. Za mesačné predplatné používatelia získajú prístup k vlastným ikonám, odznakom v aplikácii, možnosti prispôsobenia farieb či pripínanie najlepších priateľov.

Okrem toho sa Snapchat posúva vpred vo virtuálnej móde. V spolupráci so spoločnosťou e.l.f. Cosmetics plánuje pridať prvý make-up pre Bitmoji, čo umožní používateľom ozdobiť svoje postavičky najnovším rúžom značky e.l.f..

Novinky z Youtube kanála Ecommerce Bridge
Prihlásiť sa na odber

Spoločnosť Amazon nedávno otvorila dočasný obchod s použitým tovarom v Londýne. Ide o prvý fyzický obchod svojho druhu v Spojenom kráľovstve a zákazníkom poskytuje viac ako 4 000 vrátených, renovovaných, zánovných či rozbalených položiek. Zákazníci môžu ušetriť až 50 % v porovnaní s odporúčanými maloobchodnými cenami. Teraz prvýkrát zverejnila údaje o rastúcom predaji použitého tovaru na svojich európskych webových stránkach. Predaj výrobkov z druhej ruky priniesol Amazonu miliardový obrat. Kamenná predajňa bude prístupná len do 12. 12. 2023, no online koncept sa bude držať aj naďalej.

Nemecká spoločnosť HDE vydala spotrebiteľský barometer, kde prináša pozitívne správy pre nemecký trh. Po poklese v minulom mesiaci sa spotrebiteľská nálada na konci roka výrazne zlepšila. Ľudia chcú míňať viac, oživenie trhu však ohrozuje rozpočtová kríza.

Exkluzívna ročenka MARKETING & DIGITAL AGENCIES 2023 je vonku. Dozviete sa z nej, že marketingové digitálne agentúry na Slovensku v roku 2022 narástli o 8 % a že rast síce bude ešte pokračovať. Pozeráme sa aj do roku 2024 – budeme musieť rešpektovať trendy ako nástup AI, význam krátkych videí či digitálnych audio formátov. Využite odkaz na stiahnutie zadarmo. 

Rýchlovky z Bridge NOW:

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Počet e-shopov v Česku rastie. Od januára ich pribudlo o tretinu viac ako vlani
3 min. čítanie

Počet e-shopov v Česku rastie. Od januára ich pribudlo o tretinu viac ako vlani

V januári zaznamenala česká e-commerce scéna výrazný nárast počtu nových internetových obchodov, pričom ich počet medziročne vzrástol o 30 %. Segment hobby sa tento rok dostal na prvé miesto s 18 % podielom nových e-shopov. Za ním nasledujú dlhodobo obľúbené kategórie oblečenia a potravín. Odborníci v poslednom období zaznamenali aj zvýšený záujem majiteľov kamenných obchodov […]

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Ako sme na tom so sledovaním televízie?
2 min. čítanie

Ako sme na tom so sledovaním televízie?

S novým obsahom sa možnosti trávenia času pred televíznymi obrazovkami rozširujú. YouTube je najsledovanejšia streamovacia služba v USA, ukazuje správa spoločnosti Nielsen. Táto platforma zároveň kraľuje sledovaniu na televíznych obrazovkách s 8,6 % a druhé miesto zastáva Netflix.

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+