
Prehľad noviniek
Boli sme na najväčšej slovenskej konferencii Marketing Rulezz. Užili sme si skvelú atmosféru, inšpirujúce myšlienky a parádny networking. Populárne podujatie so spíkrami svetového formátu aj lokálnymi hviezdami vypredalo Starú tržnicu v Bratislave a prinieslo užitočné informácie. Zhrnuli sme pre vás najzásadnejšie body, aj keď najlepšie je, samozrejme, užiť si to naživo.
Deň zasvätený marketingu odštartoval Les Binet s prednáškou Marketing v čase krízy. Ďalej na tému nadviazala Magda Nenycz-Thiel, ktorá priblížila riadenie značiek v turbulentných časoch. Trojicu zahraničných kľúčových spíkrov zavŕšila Rita Harnett s príspevkom “Návrat k základom – ohrozenie zážitku z online nakupovania?”. Hlavný stage na konci dňa uzavrel slovenský marketingový guru Michal Pastier, kde ukázal “4 princípy značky, z ktorej zákazníci padnú na zadok”.
Medzitým sa na pódiu vystriedali napríklad slovenský obsahový kráľ Filip Kuna, zakladateľ GymBeamu Dalibor Cicman či organizátor eventu Peter Šebo z agentúry PS:Digital a ďalší skvelí rečníci. Ak ste sa tam tento rok nevybrali, nabudúce si to určite nenechajte ujsť.
Zákazníci sa na platforme GLAMI môžu pri nákupe módy poradiť s chatbotom poháňaným umelou inteligenciou. Spoločnosť predstavila prvú nákupnú asistentku s umelou inteligenciou v Česku. Opýtať jej môžete na čokoľvek – napríklad aj to, ako si vybrať bežeckú obuv alebo či je vhodné si na pohovor obliecť džínsy.
Spoločnosť Amazon sa riadi pravidlami Európskej komisie, ktoré e-shopy nútia používať ekologické a opakovane použiteľné krabice. Cieľom je zabezpečiť recyklovateľnosť všetkých obalov do roku 2030.
Amazon teraz oznámil, že do prepravy prináša 100 % recyklovateľné obaly. Zákazníci teraz svoje objednávky dostávajú vo flexibilných papierových vreckách, kartónových obálkach a krabiciach z vlnitej lepenky, ktoré sú ľahko recyklovateľné. Novinka sa však týka iba európskych zásielok.
Ekológia a udržateľnosť je veľká téma aj pre módny priemysel. Na trh prichádzajú kúsky z udržateľných materiálov a hľadajú sa šetrné zdroje. Ukazuje sa však, že vrátenie tovaru tieto snahy kazí. Riešením môžu byť tzv. virtuálne zrkadlá, bohaté informácie a realistické fotky. Podľa Fashion Network nedávne štúdie ukázali, že vďaka virtuálnemu skúšaniu sa spotrebitelia môžu cítiť istejšie a spokojnejšie pri hodnotení výrobkov. Značky využívajúce túto funkciu môžu znížiť mieru návratnosti až o 64 %.
V štúdiu sme privítali Romanu Ljubasovú z Inca Collagen. V portfóliu im stačil jeden produkt na to, aby sa stali výrazným menom v beauty segmente. V rozhovore síce nenájdete zľavový kódik na kolagén, ale pozreli sme sa napríklad na to, aké retenčné nástroje v biznise využívajú a aký je pomer predaja cez vlastný e-shop a ostatné kanály.

Romana Ljubasová z Inca Collagen
Zamysleli ste sa nad úpravou stratégie SEO? Janko Januška z firmy Spotibo v rozhovore vysvetlil, ako správne ju správne nastaviť. Pozreli sme sa aj na to, či má zmysel konzultovať prácu s treťou stranou a aké sú vyhliadky v tejto oblasti pre rok 2024.

Janko Januška zo Spotibo
Česká spoločnosť Dotidot prechádza zmenami. Spoluzakladateľ firmy Pavel Vachek odišiel z predstavenstva a nahradí ho Petra Pacáková, ktorá viedla spoločnosť z pozície Chief Growth Officer niekoľko posledných rokov.
O tom, že YouTube sprísňuje hru v boji proti blokovačom reklám, sme informovali už začiatkom mesiaca. Platforma teraz potvrdila, že spomaľuje načítavanie videí používateľom, ktorých prichytí pri používaní adblockerov. Firma tvrdí, že týmito krokmi chce podporili rozmanitý ekosystém tvorcov. Ako riešenie otravných reklám ponúka platenú službu Premium.
V snahe stať sa silným e-commerce hráčom na americkom trhu sa Temu stretáva s výzvami, ktoré je ťažké pokoriť. Čínsky gigant čelí niekoľkým problémom: bojuje s kapacitou skladu, keďže sa snaží plniť objednávky a spracovávať vrátené tovary. Navyše, spoločnosť stále stráca veľa peňazí. Odhaduje sa, že na každej objednávke v USA firma prichádza o približne 30 – 35 % a v priemere 40 % z objednávok celosvetovo.
Mnohé spoločnosti, ktoré zvažujú odchod zo sociálnej siete X, hľadajú náhradu. Ako prvá možnosť sa ponúka textová aplikácia Threads z dielne Instagramu. Spoločnosť Meta, pod ktorú Threads spadá, si chce dať pozor na algoritmy.
V aplikáciách je najpopulárnejší obsah, ktorý vyvoláva emócie. Algoritmus rozhodne, že daný príspevok je zaujímavý a mali by ho vidieť viacerí ľudia, aby sa zvýšila celková pozornosť. Rôzne štúdie naznačujú, že najlepší ohlas majú príspevky, ktoré vyvolávajú silné emócie, ako sú hnev, strach alebo šťastie. Tieto príspevky potom majú potenciál šíriť sa veľmi rýchlo a prerásť do virálu. Meta sa snaží podporovať pozitívnu interakciu, čo dáva Threads osobitný charakter.
V Threads nie sú zdieľané príspevky také silné ako v iných aplikáciách. To môže podnecovať ľudí k priamej interakcii namiesto jednoduchého zdieľania príspevku, čo môže byť pre Threads plusovým bodom.
V spolupráci so spoločnosťou Datacop sme priniesli článok ohľadom marketingového techstacku väčších e-commerce spoločností. Techstack je v jednoduchosti súbor nástrojov na e-mailing, SMS marketing, webovú personalizáciu, A/B testing, reporting, prípadne ďalších nástrojov, ktoré marketingový tím pravidelne využíva na výkon svojej práce.
Úlohu dizajnu a používateľského rozhrania platobnej brány sme si predstavili v nedávnom článku. Teraz sme sa pozreli na to, ako si vybrať platobnú bránu pre e-shop. Ktoré funkcie by vás mali zaujímať a prečo môžu byť dôležité pre vaše podnikanie? Aké funkcie môžete využívať? A ako to je s ukladaním karty na budúce nákupy? Na to sa pozrieme vďaka spolupráci s GoPay.
Aké je prevádzkovať na Slovensku online sexshop? To, že biznis v e-commerce sa dá robiť zmysluplne dokonca aj v tabu segmente, priblížila Martina Melíšková, brand manažérka iSEXshop.sk. V rozhovore priblížila napríklad aj to, ako stratégia od Levosphere pomohla značke zmeniť produktové portfólio.
Bleskovky z Bridge NOW
- EÚ podporí ochranu inovácií či patentov formou špeciálnych voucherov. Podnikatelia tak majú možnosť dostať finančnú podporu vo výške tisícov eur.
- Ako zo Slovenska preraziť vo svete: Toto je rebríček najzaujímavejších technologických firiem.
- (EN) Chaos v OpenAI by mohol prospieť projektom AI na sociálnych platformách. Zdá sa, že sa blíži významný posun vo vývoji umelej inteligencie, ktorý sa priamo týka niekoľkých platforiem sociálnych médií a mohol by ovplyvniť ich ďalší vývoj v tejto oblasti.
- EFFIE Awards Slovakia 2023 spustila registráciu do súťaže. Tento rok súťaž prináša viaceré zmeny.
- Slováci konzumujú spravodajstvo častejšie z televízie ako z mobilu. Prieskum vychádza zo vzorky 500 respondentov z internetovej populácie Slovenského národného panela starších ako 15 rokov.