E-commerce novinky uplynulého týždňa
Záujem Generácie Z o udržateľnosť núti firmy v sektore FMCG prehodnotiť svoje postoje a stratégie. Až 82 % Gen Z zohľadňuje udržateľnosť pri nákupoch a 75 % uprednostňuje ekologické produkty pred značkami. Maloobchodníci experimentujú s ekologickými riešeniami, no pre trvalý úspech budú potrebné dlhodobé investície a inovácie, ktoré splnia očakávania tejto environmentálne uvedomelej generácie.
Americké e-shopy sa pripravujú na vianočnú sezónu a rovnako aj zákazníci. Prieskum ukázal, že až 32 % spotrebiteľov plánuje skoré nákupy, čo ponúka e-commerce sektoru príležitosť zapojiť akcie už v predstihu. Nákupné správanie však ovplyvňuje inflácia – väčšina chce udržať svoje výdavky na rovnakej úrovni. V Spojených štátoch online nákupy rastú na popularite a spolu s nimi aj hybridné služby ako napríklad kúpiť online, vyzdvihnúť v obchode (BOPIS), curbside pickup, doručenie v ten istý deň alebo urýchlené doručenie. Aby boli firmy pre nakupujúcich zaujímavé, mali by zvážiť aj predĺžené lehoty na vrátenie tovaru. V každom prípade, plánovať vianočné kampane s predstihom sa určite oplatí.
Rast objednávok v e-shope môže podnikateľovi spôsobiť problémy, ak nemá od začiatku dobre nastavené procesy. Kľúčové je efektívne spracovanie objednávok, faktúr a automatizácia účtovníctva. Riešenia ako Premium APITB od Tatra banky umožňujú prepojenie bankových účtov s účtovnými systémami, čo zlepšuje cash flow, šetrí čas a zvyšuje konkurencieschopnosť. Článok od Tatra banky ukáže, že automatizované párovanie platieb a rýchla informácia o úhrade môže pomôcť aj vášmu podnikaniu.
Marián Štúrik zo spoločnosti MRS Sklady v rozhovore vysvetľuje, ako fulfillmentové služby môžu e-shopom ušetriť čas a náklady tým, že sa starajú o logistiku. A to od balenia až po etiketovanie. Fulfillment centrá umožňujú e-shopom efektívnejšie fungovať a zameriavať sa na rozvoj podnikania. Dozviete sa, pre koho sú tieto služby vhodné, s akým nákladom počítať a aké výhody prinášajú.
Analýza kľúčových slov je základom úspešnej SEO stratégie. Ako určite dobre viete, správny výber kľúčových slov zvyšuje viditeľnosť webu vo výsledkoch Google. Spísali sme pre vás článok o tom, ako nájsť tie správne kľúčové slová. Ak sa chystáte pustiť sa do analýzy, sledujte relevanciu, objem vyhľadávania a vyhľadávací zámer. Odporúčame pravidelne aktualizovať obsah a sledovať zmeny algoritmov. Úspešná SEO stratégia vyžaduje čas a konzistenciu, no prináša dlhodobú organickú návštevnosť.
Piatkové zľavy sa v USA ukázali ako najúčinnejšie pre zvýšenie predaja. Najlepšie výsledky zaznamenali kategórie ako dámske oblečenie či starostlivosť o pleť. Štúdia z amerického trhu ukázala, že piatok je optimálny deň na ponúkanie zliav, čo zrejme súvisí s výplatami. V USA sa vyplácajú väčšinou na dvojtýždňovej báze. S touto správou však prichádza aj istá forma zodpovednosti. E-shopy by totiž mali dbať na zodpovedné míňanie zákazníkov, aby sa predišlo nadmernému míňaniu (tzv. “spaving”). Ide o to, že nadmerné zľavy môžu viesť k zadlženiu zákazníkov alebo k zníženiu lojality voči značke. A to má dopad na ďalšie míňanie. Riešením môžu byť personalizované zľavy a podpora rozumného nákupu.
V štúdiu sme privítali aj Henrietu Martinkovú, CEO spoločnosti Annemarie Börlind SK/CZ. Z rozhovoru sa dozviete, prečo sa rozhodla postaviť svoju firmu na cudzej značke a prečo jej to dáva zmysel aj po 15 rokoch. Diskutuje o výhodách a rizikách spojených so zastupovaním cudzej značky či o možnosti vyjednávania cien. Tiež prezrádza, či bola v pláne aj vlastná značka a poradí, ako si nájsť vhodnú značku na zastupovanie.
Henrieta Martinková bude našou hostkou na konferencii Ecommerce Bridge LIVE v Banskej Bystrici. Uvidíme sa tam 24. októbra v Centre nezávislej kultúry Záhrada. Henrieta bližšie rozoberie fakt, prečo prečo influencer marketing stráca silu. Predstaví aj svoju alternatívu pre trvalý rast značky. Na pódiu sa ďalej predstaví Albert Bundala, spolumajiteľ značky Panakeia. Bude sa venovať sile príbehu a jeho schopnosti predávať. Michal Lichner zo spoločnosti Dexfinity ukáže, ako minimalizovať finančné riziko a maximalizovať potenciálny úspech pri expanzii. Ako umelá inteligencia ovplyvní budúcnosť digitálneho marketingu? Na to sa pozrie Daniel Halaburka z RTB House. Petrovi Szabóovi sa podarilo vo svojej detskej izbe vybudovať najväčší e-shop s kávou na Slovensku. Značku Coffeein asi netreba predstavovať, ale odhaliť to, čo stojí za jej úspechom, bude určite stáť za to.
Už tento štvrtok sa môžeme vidieť v Košiciach! Je to pravidelná zastávka našich konferencií Ecommerce Bridge LIVE. V priestoroch Platz Catering & Kantína uvítame zástupcov ostrieľaných firiem ako Möbelix, WAME, dabl., ABRA či SOS electronic. Lístky na obe konferencie nájdete na ecommercebridge.sk.