Google aktualizoval Demand Gen kampane, ktoré teraz umožňujú presnejšie cielenie na základe veku a pohlavia. Zmeny prinášajú lepšiu kontrolu nad tým, kto vidí reklamy, čo pomáha dosiahnuť efektívnejšie cielenie na špecifické demografické skupiny. Inzerenti však musia zvážiť riziko príliš úzkeho cielenia, ktoré môže znížiť návštevnosť a konverzie. Paradoxne, zmena cielenia na platforme Meta zo začiatku tohto roka sa vybrala opačným smerom – odporúča, aby profily pri tvorbe kampane použili práve lookalike publiká a upustili od presného cielenia. Nájsť správnu rovnováhu medzi presným zacielením a výkonom kampaní bude ešte väčší kumšt ako doteraz.
Ktoré platformy vedú v Social Commerce? Vo všeobecnosti môžeme povedať, že nákupy cez sociálne siete sa na západe rozvíjajú pomalšie v porovnaní s Čínou. Mladší používatelia tam zväčša nakupujú priamo v aplikáciách. Nedávna správa od eMarketer hovorí o tom, že Facebook vedie v nákupoch vďaka veľkej používateľskej základni a Marketplace. TikTok, Snapchat a Reddit sú efektívne v odporúčaní produktov. Je dobré myslieť na to, že kvôli narastajúcim podvodom sú spotrebitelia opatrní. Preto je kľúčové vybudovať si dôveru a dbať na bezpečnosť.
Pre ostatných ľudí práve skončilo leto, ale ten, kto pracuje v e-commerce, dobre vie, že Vianoce sú za rohom. Očakávania od nákupnej sezóny sú vysoké. Prieskum zo Spojeného kráľovstva hovorí o tom, že 70 % Britov plánuje štedré sviatky. Black Friday a Cyber Monday zostávajú pre obchodníkov kľúčové – až 71 % zákazníkov plánuje využiť akcie na výhodné nákupy. Zaujímavý trend je rastúci záujem mladých Britov o vianočné nákupy. Aj oni plánujú minúť viac, než v predchádzajúcich rokoch. No treba myslieť na to, že preferujú udržateľnosť a second-hand tovar. Respondenti dokonca prejavili záujem o návrat k fyzickým nákupom. Pri svojich stratégiách teda nezabudnite pre kombinovať online a offline kanály.
V štúdiu sme sa s Jaroslavom Vojtechovským, zakladateľom Digitálnej univerzity, rozprávali o tom, ako môže MBA program reálne zvýšiť firme zisky. Hovorí o unikátnom prístupe k vzdelávaniu, ktorý kombinuje teóriu s praxou a predstavuje koncept Sobotical. Vysvetľuje tiež rozdiely medzi klasickým MBA programom a ich prístupom. Predstaví tiež možnosti ako si štúdium prispôsobiť popri všetkých bežných povinnostiach.
Správa Media Reactions 2024 odhalila určité zmeny v reklamných preferenciách. Napríklad dôvera v platformu X klesá, pričom 26 % marketérov plánuje na tejto platforme znížiť výdavky na reklamu. YouTube vedie medzi marketérmi a u spotrebiteľov dominujú Amazon a TikTok. Zaujímavé je, že Netflix, ktorý sa tento rok prvýkrát objavil ako reklamná platforma, sa dostal do top päťky u marketérov aj spotrebiteľov vďaka svojej silnej reputácii v oblasti bezpečnosti značiek. A opäť sme pri bezpečnosti. Z prieskumu vyšlo napríklad aj to, že spotrebitelia aktuálne uprednostňujú reklamy na mieste predaja, a to kvôli ich dôveryhodnosti. Dobrou správou pre marketérov je, že otvorenosť spotrebiteľov voči reklamám rastie. To dáva e-commerce vietor do plachiet. Na záver tejto správy však poukážeme na ďalší rozdiel medzi spotrebiteľmi a marketérmi. A tou je umelá inteligencia. 41 % spotrebiteľov pociťuje nepohodlie voči AI generovaným reklamám, no 71 % marketérom to nevadí. Takže pri AI reklamách je opatrnosť stále na mieste.
YouTube zavádza nové nástroje na ochranu tvorcov a značiek pred AI-generovaným obsahom. Pomocou technológií dokáže rozpoznať syntetický spev či AI-generované tváre. Vďaka tomu dokážu známe tváre získať lepšiu kontrolu nad tým, ako je narábané s ich identitou. Nové nástroje posilnia ochranu autorských práv a autenticity značiek. Platforma zároveň pracuje na lepšom zabezpečení obsahu pred neoprávneným používaním tretími stranami.
Amazon začiatkom roka predstavil AI asistenta Rufusa. Teraz však prináša novú éru reklamy na platforme. Rufus pomáha zákazníkom pri výbere produktov a teraz dokonca dokáže zapojiť sponzorované príspevky priamo do konverzácií. Zákazníci môžu dostávať personalizované odporúčania a reklamy na základe svojich otázok a potrieb, čo umožňuje presnejšie zacielenie produktov v kľúčových momentoch nákupného rozhodovania. Táto funkcia je zatiaľ dostupná v USA, ale trend rozšírenia na ďalšie trhy, vrátane Európy, je veľmi pravdepodobný.
Správa od spoločnosti Tubular približuje dôležité trendy v sociálnych médiách. Firmy musia prijať cross-platform prístup, pretože používatelia sú aktívni na viacerých sieťach. Dlhší video obsah, najmä na YouTube a TikToku, získava na popularite. To je príležitosť pre značky, aby nekĺzali po povrchu a hlbšie sa spojili s publikom. Umelá inteligencia mení tvorbu obsahu. Značky môžu využiť AI na zlepšenie užívateľských skúseností, vytvorenie personalizovaného obsahu alebo dokonca na využitie trendov založených práve na AI. Nové príležitosti pre spolupráce ponúka gaming. Nezabúdajte na pútavé hudobné podmazy! Hudba sa totiž stáva kľúčovou v kampaniach aj pri prezentácii produktov. E-commerce značky môžu využiť integráciu populárnych hitov do kampaní, ako sa to podarilo už niekoľkým interpretom z TikToku. Ukázalo sa tiež, že sociálne médiá menia dynamiku spravodajstva. Zábavné správy dosahujú vyššiu angažovanosť než tie tradičné. A svoje z toho môžu vyťažiť aj značky, keďže získavajú priestor zapojiť sa do aktuálnych diskusií.
V najnovšej epizóde Mudrovačky si užijete netradičnú zostavu. Tentokrát Michal nemudroval so Štefanom, ale so šéfredaktorkou magazínu Veronikou. Spoločne prebrali, ako prebieha prvý mesiac TikTok reklám na Slovensku, čo znamená nové nariadenie o opravách domácich spotrebičov pre e-commerce a aké sú nové poznatky o B2B kampaniach na LinkedIne. Diskutujeme aj o dropshippingu v EÚ, vratkách v e-commerce, novinkách na Instagrame a Google, či o budúcnosti programatickej reklamy. Nechýba ani téma Mobile Commerce a jeho vplyvu na biznis. Užite si s nami odľahčene podané novinky minulého mesiaca vo výživnej polhodinke!
Spoločnosť CleverTap si posvietila na cross-channel marketing a vysvetľuje kľúčové poznatky, ktoré môžu pomôcť optimalizovať marketingové e-commerce kampane. Poďme sa na to teda pozrieť: Cross-channel marketing zameriava na vytváranie plynulého zážitku pre zákazníkov naprieč viacerými platformami. Na rozdiel od multi-channel prístupu, kde kanály nekomunikujú medzi sebou, cross-channel marketing integruje zapojenia, čím zaisťuje personalizované správy počas celej cesty zákazníka. Z poznatkov spoločnosti sa ukázalo, že účinnosť tejto stratégie závisí od fázy rastu podniku a od regiónu. Pre e-commerce sú kľúčové push notifikácie, správy v aplikácii či e-mail.
Na záver pozývame na Ecommerce Brunch, ktorý organizuje firma Expandeco. Áno, je to presne to Expandeco, ktoré ešte stále ponúka výnimočnú investičnú príležitosť. Práve majú spustenú kampaň, kde svojím silným príbehom, víziou a najmä konkrétnym strategickým plánom oslovujú investorov. Akvizíciou zahraničnej logistickej spoločnosti chcú výrazne posilniť svoju pozíciu na európskom trhu a vy môžete byť pri tom.
Teraz ale späť k Ecommerce Brunch. Už zajtra, 10.9. Si budete môcť vypočuť praktické riešenia pre expanziu e-shopov za hranice Česka a Slovenska. V dynamickom formáte Pecha Kucha majú odborníci len 6 minút a 40 sekúnd na odovzdanie tých najdôležitejších poznatkov. Miktofónu sa chopí Andrea Stanko z Expandeco, prekladateľské duo pre Expandeco Jana Kováčová a Alexander Beck, ďalej Paula Banasová z TrustPay, Petra Stupková zo spoločnosti Legitas, Andrej Kajan z agentúry ui42 a Michal Ráchela z MTBiker. Získate cenné rady o lokalizačných stratégiách, výbere partnerov, prekladoch či AI nástrojoch. Súčasťou je panelová diskusia, konzultácie a networking. Účastníci majú navyše možnosť získať ukážkovú analýzu svojho e-shopu. S nami navyše získavate špeciálnu zľavu na nákup lístka. Kód ecommercebridge vám zaručí zľavu vo výške 10 €.