Banská Bystrica
24. Október udalosť už prebehla
Poprad
7. November udalosť už prebehla
Bratislava
3. December udalosť už prebehla
Prešov
6. Marec už čoskoro
Trnava
27. Marec už čoskoro
Liptovský Mikuláš
24. Apríl už čoskoro
Bardejov
15. Máj už čoskoro
Nitra
5. Jún už čoskoro
Košice
18. September už čoskoro
Banská Bystrica
2. Október už čoskoro
Trenčín
23. Október už čoskoro
Poprad
13. November už čoskoro
Bratislava
4. December už čoskoro
7 min. čítanie

Týždenný sumár 3/2024: online trhoviská nie sú to isté ako e-shopy, Amazon doplatil na používanie AI, dočkáme sa A/B testingu miniatúr na YouTube?

Minulý rok na Slovensku pribudli nové e-shopy a narástol aj ich obrat. TikTok vydal tipy na valentínske kampane. Pozývame na vymakané e-commerce akcie.

Týždenný sumár 3/2024: online trhoviská nie sú to isté ako e-shopy, Amazon doplatil na používanie AI, dočkáme sa A/B testingu miniatúr na YouTube?

Jednou z najžiadanejších funkcií medzi tvorcami na YouTube je možnosť testovať náhľady. Platforma komunikovala náznaky tohto prvku už minulý rok a teraz vyšla správa, ktorá hovorí, že YouTube pokročil s A/B testingom miniatúr. Zatiaľ to vyzerá tak, že tvorcovia budú mať možnosť nahrať až tri rôzne obrázky a po 2 týždňoch si môžu vyhodnotiť, ktorý z nich priniesol najviac kliknutí. Kedy sa však novinka spustí zatiaľ neupresnili.

TikTok začiatkom roka vydal sprievodcu, ktorý mal profily malých a stredných podnikov inšpirovať k tvorbe zaujímavejšieho obsahu. Tentokrát platforma pustila do sveta ďalšiu príručku, ktorá sa zameriava na valentínske kampane. Interné dáta TikToku totiž hovoria, že v roku 2023 zasiahol hashtag #ValentinesDay až 57 miliárd zobrazení videí. Príručka je voľne dostupná na stiahnutie a nájdete v nej 10 tipov ako si zabezpečiť úspešnú kampaň.

SLEDUJTE TENTO OBSAH Ako podcast

Ivan Potančok z agentúry Vibration spísal článok, ktorý približuje dôležitosť konfigurátorov pre váš e-shop. Konfigurátor je totiž pomocník pri nakupovaní – vďaka nemu si zákazník vie pozrieť, ako bude produkt vyzerať, vypočítať rozmery a na konci jasne uvidí cenu, koľko to bude stáť. Zároveň sa dá využiť pre mnoho odvetví – od textilu s vlastnou potlačou až po oplotenie.

Malí a strední e-shopári na Slovensku v roku 2023 naďalej rozvíjali svoje podnikanie. Shoptet priniesol správu o tom, že pribudli nové online obchody a výrazne narástol aj obrat. Objednávky oproti roku 2022 narástli viac ako o tretinu. Napriek výrazne vyššiemu celkovému obratu však jemne poklesla priemerná cena jedného nákupu. V roku 2023 predstavovala necelých 75 eur, čo je o 4 eurá menej ako v roku 2022. Ako sme informovali aj v reportoch z iných krajín, aj tu sa ukázalo, že Slováci zháňali darčeky skôr ako zvyčajne. A môžu za to najmä zľavy Black Friday. Čo sa týka počtu samotných e-shopov, v roku 2023 na Shoptete vzniklo vyše 1000 nových obchodov. Percentuálne najrýchlejšie rastie Trenčiansky kraj, najpomalšie Trnavský. Aj keď Bratislavský kraj je dvoj až trojnásobne väčší ako iné kraje, stále si drží silný rast 25 % ročne.

Sledovanie nových trendov v digitálnom marketingu je kľúčové pre úspešné prežitie a rast v rýchlo sa meniacom digitálnom prostredí. Aké sú trendy pre rok 2024? To priblíži článok od spoločnosti Creative Sites. Dozviete sa napríklad ako na personalizované predmety aj časy rozosielky e-mailov pomocou umelej inteligencie alebo trendy v SEO či PPC.

Predaj second hand tovaru je čoraz obľúbenejší ako kvôli znižovaniu uhlíkovej stopy, tak aj z ekonomických dôvodov. Prieskum spoločnosti GWI vo Veľkej Británii ukazuje, že Facebook Marketplace rastie na popularite. Briti pri predaji tovaru z druhej ruky zatiaľ jednoznačne uprednostňujú eBay, a to až z 54 %, no Facebook Marketplace mu pomaly šliape na päty. Využíva ho už 27 % britských kupujúcich, čím vedie v porovnaní s ostrieľanými platformami ako Vinted (21 %) a Depop (5 %). Za popularitu vďačí zrejme aj faktu, že vláda plánuje zdaňovanie bazárových predajov a vyzerá to tak, že Facebook Marketplace podobné údaje nebude úradom odovzdávať.

Odborníci zo spoločnosti Upgates upozorňujú, že online trhoviská nie sú to isté ako e-shopy. Na miestnu e-commerce scénu vstupujú veľké európske trhoviská a spolu s nimi rastie aj záujem zákazníkov. Keďže zákazníci majú s nákupom na českých a slovenských e-shopoch pozitívne skúsenosti, očakávajú, že to bude podobné aj na online trhoviskách, no môžu naraziť. Často sa napríklad uvádza, že výrobok je na sklade, ale už nie je uvedené, že je na sklade v cudzej krajine, čím sa dodávka predĺži o dni alebo aj týždne. Pri zahraničných predajcoch tiež môžu vzniknúť rozdiely v záručných dobách. Ďalšou nevýhodou sú vyššie náklady na dopravu pri objednávaní tovaru od viacerých predajcov súčasne. Čo si z toho ako marketér či eshopper vziať? Trhoviská sú pre predajcov ďalšie miesto na predaj tovaru a to sa môže hodiť. Na druhej strane obchodníci, ktorí predávajú výrobky vlastnej výroby, by sa mali viac spoliehať na vlastný e-shop.

Janka Zajícová zakladala vývojársku agentúru CREATIVE sites pred 19 rokmi. Aké pre ňu bolo pracovať v “mužskom” segmente? Ako dokáže ukočírovať 50 zamestnancov a nemať vysokú fluktuáciu? To všetko a ešte oveľa viac nám v štúdiu Ecommerce Bridge priblížila Janka Zajícová, CEO a spoluzakladateľka CREATIVE sites.

Jana Zajícová z Creative sites

Tento týždeň sa rozbehla spolupráca medzi francúzskou vládnou agentúrou a e-commerce gigantom Alibaba. Cieľom je podporiť malé a stredné podniky vo Francúzsku. Otvárajú tým nové možnosti pre francúzskych online obchodníkov, ktorí chcú propagovať svoje výrobky vo svetovom meradle. V pláne je podporiť francúzsky vývoz. Navyše 200 malých a stredných podnikov dostanú možnosť na 24 mesiacov získať “Gold Supplier” účet od Alibaby za špeciálnu zvýhodnenú cenu. Podmienkou je predávať lokálne výrobky. Účastníci zároveň musia byť legálne registrovaní vo Francúzsku, vyrábať svoje výrobky lokálne, byť na trhu aspoň rok a mať cezhraničný obrat z posledného finančného roka. Záujemcovia musia tiež doložiť právo duševného vlastníctva na svoje produkty a prezentovať aspoň 10 výrobkov. Zároveň musia mať aspoň jedného zamestnanca, ktorý sa venuje exportu. Cieľom je podporiť vývoz francúzskych produktov a zvýšiť počet vyvážajúcich spoločností vo Francúzsku o 33 % do roku 2030.

ERP systém môže slúžiť ako efektívna platforma na zhromažďovanie presných údajov. Tieto údaje sú potom dostupné a ľahko vizualizovateľné. Vďaka tomu môže firme pomôcť výrazne zvýšiť efektívnosť procesu rozhodovania a zlepšiť komunikáciu medzi rôznymi oddeleniami. Zároveň poskytuje komplexný prehľad manažérom. O tom, ako vďaka výkonnému ERP systému vyťažiť z biznisu maximum, písal Viktor Pieš z firmy Dodo Systems.

V júni sa bude voliť zastupiteľstvo Európskeho parlamentu. Preto organizácia Ecommerce Europe pripravila manifest, ktorý bude novým poslancom komunikovať priority európskeho e-commerce. Apeluje v ňom na to, aby sa v prvom rade dodržiavali existujúce pravidlá, než aby sa zavádzali nové. Odporúča v ňom tiež navrhovať pravidlá, ktoré sú nielen realizovateľné, ale aj v súlade so zásadami lepšej právnej regulácie. Dôležitým bodom je myšlienka, že pri regulácii by sa mali zohľadňovať potreby malých podnikov, ktoré tvoria až 90 % hospodárstva.

Novinky z Youtube kanála Ecommerce Bridge
Prihlásiť sa na odber

Dáta sú pre marketérov, analytikov a majiteľov e-shopov kompas, ktorý im pomáha pochopiť správanie zákazníkov, predpovedať trendy a optimalizovať marketingové kampane. O tom, aké dôležité je zbierať ich a analyzovať, píše Dominik Hrabčák z agentúry dabl.

Amazon doplatil na používanie umelej inteligencie. Portál The Verge informoval o tom, že na stránke Amazonu rastie počet položiek s názvami ako “Ospravedlňujem sa, ale nemôžem splniť túto požiadavku, porušuje zásady používania OpenAI.”. Dôvodom sú predajcovia na Amazone, ktorí využívajú ChatGPT na vytváranie produktových kariet. Doteraz to bolo v poriadku, no s nástupom zneužívania umelej inteligencie na vytváranie komerčných produktov sa OpenAI rozhodla zakročiť. Hovorkyňa Amazonu spotrebiteľov ubezpečila, že pracujú na tom, aby zákazníkom spríjemnili nakupovanie a po predajcoch tretích strán budú požadovať, aby poskytovali presné a informatívne zoznamy produktov.

Pozývame vás na Ecommerce Prague, prvú medzinárodnú konferenciu o elektronickom obchode v Česku, ktorá sa uskutoční 8. februára 2024 v Prahe. Podujatie sa zamerá na expanziu e-shopov na medzinárodné trhy a vystúpi na ňom poprední miestni aj zahraniční odborníci z odvetvia ako napríklad Jerome Poussin, Tomáš Braverman, Alexander Bonvin a či zástupcovia spoločností Shein, Shopify a TePe.

A určite nezabudnite aj na náš event, ktorý bude už tento štvrtok! Šnúru Ecommerce Bridge LIVE začíname v Bardejove. Pre tých, ktorí to majú ďaleko, je, samozrejme, k dispozícii live stream zadarmo. Kto sa však ukáže priamo na evente, dostane čosi navyše. Na konferencii totiž prvýkrát organizujeme panelovú diskusiu s rečníkmi a navyše sme si prichystali súťaž o skvelé ceny. A, samozrejme, zažijete networking a atmosféru, ktorá vás nabije to ďalšieho podnikania. Vítaný je každý priaznivec marketingu a e-commerce!

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Aukcie unikátnych .sk domén pokračujú od 15. januára
1 min. čítanie

Aukcie unikátnych .sk domén pokračujú od 15. januára

Dňa 15. januára spúšťa spoločnosť SK-NIC druhé kolo aukcií 1- a 2-znakových .sk domén! Domény ako a.sk, 1.sk alebo bb.sk už majú majiteľa po prvom kole. 0.sk, x.sk, at.sk a ďalšie však ešte zostávajú v hre do ďalších aukcií. Pozrite si zoznam domén, z ktorých budeme vyberať v najbližšom kole.  Nezmeškajte príležitosť byť majiteľom unikátnej […]

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Slovenský e-commerce konečne v zelených číslach. Rok 2024 narástol o 6 %
3 min. čítanie

Slovenský e-commerce konečne v zelených číslach. Rok 2024 narástol o 6 %

Internetové nákupy na Slovensku po dvoch rokoch korekcie znovu narástli, a to o výrazných +6 %. Kľúčový posledný kvartál dosiahol dokonca rast až +7 %, čo potvrdilo predvianočné dohady, že Slováci nebudú na Vianociach šetriť. Prekvapivým skokanom roka sú solárne zostavy, ktoré medziročne narástli o neuveriteľných +1137 %. Kam sa uberal slovenský e-commerce  v roku […]

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+