6 min. čítanie

Týždenný sumár 24/2024: Čo sa stane, keď odstavíte influencerov, nová sociálna sieť Cara, ostrovný e-commerce po Brexite klesá

Predstavujeme nové funkcie na Pintereste, YouTube či LinkedIne. Prečo končia dva zabehnuté cenové porovnávače v Nemecku? Poučme sa z prieskumu o cezhraničných e-shopoch.

Týždenný sumár 24/2024: Čo sa stane, keď odstavíte influencerov, nová sociálna sieť Cara, ostrovný e-commerce po Brexite klesá

Poznáte umeleckú sociálnu sieť Cara? Je to nová platforma sociálnych médií, ktorá chráni ľudskú tvorivosť a ponúka umelcom bezpečné miesto na prezentáciu svojej práce. Zakazuje zverejňovanie diel vytvorených umelou inteligenciou a robí opatrenia proti scrapingu obrázkov. Umelci tu môžu nadväzovať kontakty a hľadať pracovné príležitosti. Hoci je platforma nová a má menšiu používateľskú základňu, ponúka komunitu špecializovanú a umelci ju môžu využiť aj na predaj svojich produktov a služieb. Uvidíme, ako veľmi sa Care podarí preraziť na poli sociálnych médií.

Po Brexite čelí britský e-commerce veľkým výzvam. Od prvého hlasovania o Brexite klesol export nepotravinového tovaru do EÚ o 5,9 miliardy libier. Očakáva sa, že online maloobchod v EÚ prinesie 323 miliárd libier ročne, no podniky so sídlom v Spojenom kráľovstve k nim majú ťažšiu cestu. Britské firmy totiž zápasia so zvýšenými logistickými nákladmi a zložitou registráciou. Najviac zasiahnutý je sektor obuvi a oblečenia. Svetlou stránkou sú online trhoviská, ktoré britským značkám pomáhajú prispôsobiť sa novým podmienkam. Britské firmy musia byť agilné a inovatívne, aby zmiernili dopady Brexitu a využili nové príležitosti v digitálnej ekonomike.

Pinterest zavádza nové nástroje a funkcie založené na umelej inteligencii, s ktorými zlepšíte kreatívny obsah a výkonnosť kampaní. Novinka Pinterest Ad Labs umožňuje značkám experimentovať s kreatívnymi a reklamnými nástrojmi. Personalizované generovanie pozadia a nový formát koláží zvyšujú atraktivitu a interaktivitu obsahu. Balík nástrojov Pinterest Performance+ automatizuje kampane a zlepšuje ich efektivitu. Pinterest tiež posilňuje bezpečnosť značky prostredníctvom spolupráce so spoločnosťou Integral Ad Science. Tieto inovácie prinášajú nové príležitosti pre marketingové stratégie v e-commerce.

SLEDUJTE TENTO OBSAH Ako podcast

A pri tejto sociálnej sieti sa ešte na chvíľu pristavíme. Andrej Sopko z firmy Targetovo totiž v minulom týždni prispel článkom s praktickými radami ako robiť kampane na Pintereste. Pinterest Ads ponúka vysokú vizuálnu angažovanosť a dlhodobý efekt reklám. Používatelia často hľadajú inšpiráciu na nákupy, čo z Pinterestu robí ideálne miesto na prezentáciu produktov. Cielenie reklám je možné na základe demografie, záujmov a kľúčových slov. Tvorba kampaní by mala zahŕňať variabilitu reklám a postupné rozbiehanie. Krátkodobé akcie ukázali vyššiu efektivitu vtedy, keď sú plánované vopred. Odporúča tiež vypočuť si rady od Pinterest accountov, môžu totiž pomôcť pri zlepšení výkonu kampaní.

LinkedIn predstavuje Premium Company Pages, zamerané na malé a stredné podniky. Nové funkcie pomôžu firmám zlepšiť prezentáciu a efektívne generovať potenciálnych zákazníkov. Medzi vylepšené nástroje patrí prispôsobiteľné Call to Action tlačidlo, automatické pozvánky, Page Visitor Insights, zobrazenie referencií a AI Writing Assistant Tools. Funkcie sú aktuálne v testovacej fáze a do konca júla budú dostupné celosvetovo. Cena začína na 99 dolárov mesačne.

Popredná európska masmediálna spoločnosť Axel Springer ukončí prevádzku cenových porovnávačov Ladenzeile a Shopalike do konca mesiaca kvôli zníženej viditeľnosti na Googli. Nemecký portál Ladenzeile a Shopalike, ktorý fungoval v desiatich európskych krajinách, mali problémy s návštevnosťou a príjmami. Axel Springer sa zameriava na Idealo, svoj hlavný cenový porovnávač. Rozhodnutie podčiarkuje dôležitosť diverzifikácie zdrojov návštevnosti pre e-commerce, keďže v tomto prípade bola významným faktorom rozhodnutia znížená schopnosť priťahovať návštevnosť z Googlu.

Využívanie influencerov dnes čelí mnohým výzvam. Vysoké ceny, neautentické vzťahy k produktom a preplnenie sponzorovaných príspevkov pre značky znamenajú skôr problémy ako úžitok. Henrieta Martinková, CEO e-shopu na predaj Annemarie Börlind, v rozhovore pre Ecommerce Bridge rozoberá, či sú influenceri vhodní pre každú značku a rozdiely medzi krátkodobými a dlhodobými kampaňami. Hovorí tiež o tom, ako sa tento sektor zmenil za posledných 10 rokov a či je ešte možné dosiahnuť dobré výsledky s influencermi v roku 2024. Ako sa im podarilo prehodnotiť spolupráce s influencermi a kam investovali ušetrené peniaze?

Henrieta Martinková, Annemarie Börlind

Po úspechu v Číne plánuje Zara rozšíriť live shopping aj do Európy a USA. Live shopping umožňuje predajcom robiť živé vysielania, kde predstavujú produkty, pričom diváci môžu interagovať a okamžite nakupovať. V Číne Zara používa platformu Douyin a živé vysielania tam trvajú dokonca až päť hodín. Za ten čas dokážu prilákať okolo 800 000 divákov. Na západných trhoch plánuje spoločnosť organizovať živé prenosy vo svojej aplikácii a na webe so zameraním na kolekcie Zara Woman, avšak skráti ich na 45 minút až hodinu.

Čo sa môžeme naučiť z prieskumu o cezhraničných e-shopoch? Spotrebitelia z USA a Veľkej Británie čoraz viac nakupujú v medzinárodných e-shopoch kvôli nižším cenám. Prieskum spoločnosti Nosto ukázal, že 52 % ľudí takto v minulom roku kúpilo aspoň jeden výrobok. Hlavným lákadlom sú nižšie ceny (41 %), ale aj vplyv sociálnych sietí (23 %) a lepšia kvalita výrobkov (16 %). Avšak 92 % spotrebiteľov má obavy z cezhraničných nákupov, najmä kvôli ťažkostiam s vrátením tovaru, obavám o kvalitu a falzifikáty. Dôvera v medzinárodné e-shopy je nižšia, ale pozitívne recenzie a User Generated Content môžu pomôcť vybudovať medzi zákazníkmi dôveru.

Ak chcete rozbehnúť značku od nuly, začnite s overením, či má váš produkt na trhu šancu. Dávid Krumpár z Lighthouse Media Solutions pre vás napísal článok s tipmi na čo sa zamerať. Odporúča urobiť si rešerš konkurencie a zhodnotiť svoju ponuku. Pri brandingu sa zamerajte na identitu, hodnoty a cieľovú skupinu. Splňte základné štandardy na trhu a vyčnievajte kvalitou spracovania a transparentnosťou. Nastavte si realistické očakávania od marketingu a zamerajte sa na kanály, kde je vaša cieľovka. Nezabúdajte, že sociálne siete môžu byť efektívnym spôsobom akvizície zákazníkov. Pri škálovaní zvážte expanziu na väčšie trhy, napríklad Maďarsko, na dosiahnutie väčšieho rastu.

Novinky z Youtube kanála Ecommerce Bridge
Prihlásiť sa na odber

YouTube prináša nové funkcie na zvýšenie zapojenia používateľov a zjednodušenie zdieľania obsahu. Tešiť sa môžete na nové funkcie ako generovanie QR kódov pre kanály, čo uľahčuje zdieľanie obsahu online, no najmä offline. V YouTube Shorts sa testujú nové možnosti, ktoré tvorcom umožnia navrhovať a publikovať vlastné efekty. Ďalej sa vylepšuje Jump Ahead, teda funkcia, ktorá umožňuje preskočiť na najpopulárnejšie segmenty videa. Dostupná však bude pre predplatiteľov YouTube Premium. YouTube tiež experimentuje s novými spôsobmi, ako v komentároch uvádzať iných tvorcov. Rozširuje aj testovanie zobrazenia podrobností o platbách v službe YouTube Studio o ďalšie meny okrem amerických dolárov.

Na záver pozývame do Prahy na konferenciu Creative restart. Konať sa bude už tento štvrtok, 20. júna. Máme pre vás dokonca aj zľavový kód, najprv si však povedzme, na koho sa môžete tešiť. Na pódiu vystúpia renomovaní tvorcovia ako dizajnérka Anna Marešová, hudobný skladateľ Karel Havlíček, fotografické duo Shotby.us a kreatívny riaditeľ Ogilvy, Mike Martin. Konferencia ponúkne množstvo inšpiratívnych prednášok a diskusií na tému vášne a vízie v kreatívnej práci. Účastníci sa môžu tešiť na skvelé prednášky, networking, vynikajúci catering a záverečnú afterparty. Vstupenky sú k dispozícii na creativerestart.cz a pre výhodnejšiu vstupenku nezabudnite využiť zľavový kód creativerestart20.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Neprijatie vlastného tela ovplyvňuje nákupné správanie Čechov
3 min. čítanie

Neprijatie vlastného tela ovplyvňuje nákupné správanie Čechov

Hoci módne trendy do určitej miery formujú módne preferencie spotrebiteľov, najnovší výskum GLAMI Fashion (Re)search ukazuje, že pri nákupe oblečenia stále prevládajú stereotypy, a to ako z hľadiska štandardov krásy a postavy, tak aj veku. V dôsledku toho tretina Čechov radšej vynecháva letné aktivity, aby neodhalila svoje telo, a tretina Čechov nad 55 rokov pociťuje […]

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+