Google predstavil nové aktualizácie, z ktorých najvýznamnejšou je zavedenie AI Overviews. Táto funkcia ponúka stručné odpovede na zložité otázky pomocou generatívnej AI poháňanej Google Gemini. AI Overviews poskytuje úryvky informácií z webového obsahu a pridáva hodnotu nad rámec tradičných výsledkov vyhľadávania. Súčasne bol zavedený nový filter Web, ktorý umožňuje používateľom návrat k tradičnému zobrazeniu textových odkazov. Momentálne je však dostupná len pre používateľov v USA. Google plánuje rozšíriť AI Overviews do ďalších krajín, pričom do konca roka by k tomu mala mať prístup viac ako miliarda používateľov.
Podľa najnovšieho prieskumu spoločnosti Alibaba očakávajú malé podniky v USA v roku 2024 výrazný nárast významu e-commerce. Až 84 % respondentov je optimistických ohľadom budúcnosti, pričom 44 % vyjadrilo veľký optimistizmus. Momentálne sa online predaju venuje 53 % malých podnikov, no až 75 % plánuje v roku 2024 zvýšiť jeho podiel. Prekážky na ceste k úspechu zahŕňajú digitálny marketing, komunikáciu so zákazníkmi a technologickú modernizáciu. Malé podniky sa chcú zamerať na posilnenie online prítomnosti aj za hranicami. AI hrá kľúčovú úlohu, pričom dve tretiny podnikov už používajú strojové učenie. Zo správy tiež vyplynul paradox, že prijatie AI je medzi spoločnosťami s vysokými príjmami pomalé.
Podľa prieskumu Asociácie pre elektronickú komerciu (APEK) minuli Česi v e-shopoch v apríli priemerne 4 714 Kč, čo je o 700 Kč viac než v prvom štvrťroku. Priemerné výdavky na služby na internete dosiahli 6 111 Kč. Po dvoch rokoch poklesu sa česká e-commerce začína zotavovať. V apríli stúpli výdavky na drahšie jednorazové nákupy na viac ako 16 000 Kč. Tento pozitívny trend naznačuje rastúcu ochotu spotrebiteľov míňať viac, čo predpovedá optimistickú budúcnosť pre české e-shopy.
Peter Nagy, šéf marketingu v Petit Press, v rozhovore vysvetľuje, ako SME.sk získalo 60 tisíc digitálnych predplatiteľov. Základom úspechu je dôraz na kvalitu obsahu, ktorý presvedčil čitateľov, že za dobrú žurnalistiku sa oplatí platiť. V SME.sk používajú A/B testovanie na optimalizáciu obsahu a skúšajú rôzne formáty zobrazenia textu pred platbou.
SK-NIC spúšťa akciu na registráciu domény .sk za zvýhodnenú cenu 5 EUR bez DPH. Táto akcia trvá od dneška, 20. mája až do nedele 26. mája. SK-NIC navyše oslavuje 30. výročie .sk domény tým, že za každú novú registráciu vysadí jeden stromček. Okrem toho, spoločnosť plánuje uvoľnenie 1- a 2-znakových domén cez aukcie v neskoršej časti roka.
Hoci tím sociálnej siete Threads spočiatku váhal nad integráciou chronologického zoradenia príspevkov kvôli riziku dezinformácií a spamu, s novou aktualizáciou ju napokon zaviedol. Nová záložka Recent vo vyhľadávaní umožňuje používateľom vidieť feed v reálnom čase. Threads má teraz 150 miliónov aktívnych používateľov mesačne a zavedenie chronologického zobrazenia je strategickým krokom spoločnosti Meta na dosiahnutie miliardy používateľov. Tento krok je súčasťou snahy konkurovať sieti X, ktorá je známa aktualizáciami v reálnom čase.
Digitálna agentúra Taste organizuje ôsmy ročník konferencie PPC Restart, ktorý sa uskutoční 23. mája 2024 v Kine Lucerna. Hlavnou témou bude ukončenie podpory cookies tretích strán, ale diskutovať sa bude aj o líderstve, práve a ďalších aktuálnych trendoch. Medzi rečníkmi budú osobnosti ako Honza Tichý, Tomáš Komárek, Milan Cidilo, Vít Janda a Aneta Holá. Hlavný rečník David Janoušek sa zameria na nepostrádateľné zručnosti dnešných marketérov, zatiaľ čo ďalší odborníci poskytnú praktické rady o optimalizácii kampaní, využívaní AI a právnych aspektoch. V článku sme vám zazdieľali aj zľavový kód, s ktorým získate 10 % zľavu na vstupenku.
E-commerce platforma TikTok Shop sa dostane do Európy. Hoci správa nie je oficiálna, informácie uviedli online magazíny s odvolaním sa na viaceré anonymné zdroje. Navyše, TikTok už pozýva obchodníkov v Nemecku, Francúzsku, Taliansku a Španielsku na beta testovanie. Spustenie sa očakáva už toto leto. Tento krok zvýši zisky TikToku a posilní jeho pozíciu v digitálnom ekosystéme, s cieľom dosiahnuť hrubú hodnotu tovaru vo výške 50 miliárd USD.
Ako vyzerá expanzia na nové trhy v praxi? Ondrej Lipták z Dexfinity sa do štúdia prišiel podeliť o tipy a podrobný prehľad. Aké krajiny sú pre slovenské firmy prioritou? Ako na exportnú analýzu, vyhodnocovanie vstupu na nový trh a rozdeľovanie rozpočtu na reklamu? Buď sa môžete riadiť intuíciou, alebo využijete profesionálne nástroje a dáta.
Nedôvera v online ochranu osobných údajov stúpa. Viac ako štvrtina zákazníkov kvôli obavám dokonca opúšťa značky. Globálna správa spoločnosti Thales odhaľuje, že len 8 % spotrebiteľov sa cíti pohodlne zdieľať svoje údaje online. Logistika a sociálne siete patria medzi najmenej dôveryhodné odvetvia a aj v maloobchode sa úroveň dôvery výrazne znížila. Spotrebitelia požadujú prísne opatrenia na ochranu súkromia a bezpečnosť údajov, podobne ako v iných odvetviach, ako je bankovníctvo a zdravotníctvo.
Spoločnosť Imperva odhalila alarmujúci trend nárastu zlých botov. V roku 2023 bola takmer polovica všetkej internetovej prevádzky pripísaná botom, čo predstavuje 2 % nárast oproti predchádzajúcemu roku. Tí zlí boti vykonávajú škodlivé aktivity, ako je extrakcia údajov bez povolenia a DDoS útoky. Súčasne kvôli AI stúpa aj početnosť jednoduchých botov. Najviac útokov smeruje na herný sektor – zaznamenal najvyšší podiel už druhý rok po sebe (57,2 %). Značným hrozbám čelia aj odvetvia maloobchodu, cestovného ruchu a finančných služieb.
Vedeli ste, že s konferenciami Ecommerce Bridge LIVE končíme? Teda, nie úplne, ale dávame si 4-mesačnú letnú pauzu. Poďte si užiť večer nabitý informáciami už budúci štvrtok 30. mája do nitrianskeho Music a Cafe. Teší sa na vás 5 rečníkov, ktorí zastupujú úspešné miestne firmy. Vypočujte si rozbeh e-shopu Holokolo, ktorý sa zameriava na predaj cyklistického oblečenia, priamo od CEO Andrey Podstrelencovej. Filip Hamrák z agentúry dabl. vás naučí ako správne briefovať agentúry a Richard Kondáš z Dexfinity sa zameria na efektívny performance marketing v zahraničí. Nápady, ako zlepšiť vaše podnikanie prinesie Pavol Bogár z Tatra Banky. Martin Guttman, CEO obľúbenej slovenskej firmy Tuli, sa s vami podelí o víťazstvá a faily, ktoré mu prinieslo 17 rokov v biznise. Sľubuje dokonca aj odhalenie jednej produktovej rady, tak buďte pri tom aj vy!
Okrem toho chystáme panelovú diskusiu a k tomu súťaž s možnosťou získania vecných alebo aj zážitkových cien. V otázkach sa pýtame aj na detaily z článkov na Ecommerce Bridge, tak odporúčame čítať sumár pozorne. 😊 Ak nemôžete prísť osobne, máme pre vás LIVE stream úplne zadarmo, stačí sa zaregistrovať. Potešte sa uvoľneným večerom, ktorý vám prinesie nové poznatky alebo aj kontakty. Kapacita je obmedzená, tak si čo najskôr zaobstarajte svoje miesto.