Banská Bystrica
24. Október udalosť už prebehla
Poprad
7. November udalosť už prebehla
Bratislava
3. December udalosť už prebehla
Zvolen
23. Január udalosť už prebehla
Žilina
13. Február udalosť už prebehla
Trnava
27. Marec už čoskoro
Liptovský Mikuláš
24. Apríl už čoskoro
Bardejov
15. Máj už čoskoro
Nitra
5. Jún už čoskoro
Košice
18. September už čoskoro
Banská Bystrica
2. Október už čoskoro
Trenčín
23. Október už čoskoro
Poprad
13. November už čoskoro
Bratislava
4. December už čoskoro
6 min. čítanie

Týždenný sumár 17/2024: Kam smeruje európsky e-commerce? Čo stojí za vernosťou k značke? Zasiahnu vás nové pravidlá používania obalových materiálov?

Luxusná móda z druhej ruky sa bude dať kúpiť aj na TikToku. Česi sú pri nakupovaní opatrnejší. Vypočujte si know how Dalibora Cicmana na Ecommerce Bridge LIVE v Liptovskom Mikuláši!

Týždenný sumár 17/2024: Kam smeruje európsky e-commerce? Čo stojí za vernosťou k značke? Zasiahnu vás nové pravidlá používania obalových materiálov?

Európsky e-commerce by mal do roku 2027 dosiahnuť hodnotu 750 miliárd dolárov. Trh sa stabilne vyvíjal smerom nahor – napríklad v roku 2017 dosahoval úroveň 308 miliárd USD, zatiaľ čo minulý rok sa hodnota vyšplhala na dvojnásobnú úroveň. Počet používateľov elektronického obchodu v Európe neustále rastie. Zatiaľ čo v roku 2017 to bolo len 390 miliónov používateľov, minulý roku počet vzrástol na 540 miliónov a odhaduje sa, že do roku 2027 to bude až  586 miliónov. Írsko, Česko a Belgicko tvoria top 3 v podiele na príjmoch z e-commerce. Slovensko je na 7. mieste. Keď firmy porozumejú distribúcii príjmov a dynamike trhu, môžu identifikovať príležitosti pre rast a posúdiť nové vstupy na trh. Európsky e-commerce je v tomto ohľade aktívnym a ziskovým prostredím.

Pre e-commerce hráčov je výzva nájsť balanc medzi ústretovosťou voči zákazníkom a udaržaním vratiek v rozumnej hladine. Online nakupujúci v Nemecku vracajú 11 % svojich nákupov, ako ukázal prieskum nemeckého digitálneho združenia Bitkom. Mladšie generácie vykazujú vyšší sklon k vráteniu. Osoby vo veku od 16 – 29 rokov vracajú v priemere 15 % svojich online objednávok. Z údajov tiež vyplýva, že muži vracajú výrazne menší podiel nákupov (9 %) v porovnaní so ženami (14 %).

Nedávno sme písali o tom, že Reddit zaviedol nový reklamný formát, vďaka ktorému sponzorované príspevky budú vyzerať ako organické. Aj keď je platforma špecifická a na Slovensku neláme rekordy v počte užívateľov, no snáď aj medzi čitateľmi sa nájdu ľudia, ktorí ocenia tamojšiu cieľovú skupinu. Minulý týždeň sme priniesli novinku, že Reddit vylepšil interakcie na mobilných zariadeniach. Je to ďalšia pozitívna správa, pretože jednoduchšie prezeranie médií a lepšie interakcie užívateľov podporujú vyššie zapojenie do komunity.

Týždenný podcast UPdate

Ako zasiahnu nové pravidlá používania obalových materiálov e-commerce? Európska únia požaduje znižovanie obalov o 5 % do roku 2030, o 10 % do roku 2035 a o 15 % do roku 2040. Preto budú od 1. januára 2030 budú zakázané niektoré jednorazové obaly, ako napríklad obaly pre čerstvé ovocie a zeleninu, porcovaný cukor a malé balenia hygienických produktov v hoteloch. Obmedzenia sa dotknú aj e-commerce spoločností. Budú musieť zabezpečiť minimalizovanie hmotnosti a objemu obalov. Prázdny priestor v balíkoch sa musí držať maximálne na 50 %. Toto zahŕňa hromadné, transportné a ďalší obalový materiál, ktorý sa využíva v e-commerce. Podporu má aj opätovné použitie obalov.

Často sa spomína, že doba je rýchla. Dokonca aj na internom stretnutí Googlu odznelo, že veci už nie sú ako pred 15 rokmi. Značky, ktoré dokážu rýchlo reagovať a využiť nové príležitosti, získajú konkurenčnú výhodu. Podľa vyjadrenia zástupcu spoločnosti si Google dal záväzok udržať sa na čele technologického pokroku.

Je lepšie mať interný tím, agentúru alebo sa spoliehať na freelancera? Všetko má svoje výhody aj nevýhody. Roman Helt je Performance marketing director v ui42. V najnovšom rozhovore zo štúdia Ecommerce Bridge dal svoje odporúčania na to, kedy je vhodné mať interné performance oddelenie, aká je pridaná hodnota performance agentúry v dobe automatizácie a podľa čoho si má klient agentúru vybrať.

Roman Helt, ui42

Rozsiahla správa The Science of Loyalty (Veda lojálnosti), za ktorou stojí spoločnosť Intuit, vniká hlboko do psychiky spotrebiteľov a ukazuje, čo stojí za vernosťou k značke. Ako základné piliere pri budovaní vernosti vyšli kvalita, konzistencia a blízkosť. Prevyšujú dokonca aj také príťažlivé aspekty ako sú zľavy a výhodné ponuky. Vzorka respondentov z USA, Kanady, Austrálie a Spojeného kráľovstva prezradila, že identita v brandingu je skutočne dôležitá, pretože odzrkadľuje, ako sa značka stotožňuje so zákazníkom. Spotrebitelia preferujú značky, ktoré ukazujú ich hodnoty. Ľudia si budú stále viac vyberať značky, ktoré sa im zdajú ako ich odraz.

Ak spúšťate e-shop, preverte si značku. Môže sa totiž stať, že na ňu už má nárok niekto iný. Aj keď by ste ju používali s dobrými úmyslami, môžete naraziť na právne konflikty. Neznalosť v tomto prípade neospravedlňuje a ak sa dostanete do sporu o práva k ochrannej známke, budete musieť značku opustiť. Spoločnosť Boldiz Law Firm pre vás pripravila článok o registrácii ochrannej známky a grante, ktorý môžete využiť na ochranu brandu, ktorý starostlivo budujete.

TikTok pokračuje v rozširovaní svojej ponuky – spúšťa kategóriu “Preowned Luxury” v TikTok Shope. Najnovší prírastok umožňuje používateľom hľadať a kupovať autentické luxusné módne kúsky bez toho, aby opustili aplikáciu. TikTok ako platforma, ktorá určuje trendy, sa môže pochváliť už 10 miliónmi príspevkov s hashtagom #TikTokFashion. Keďže dopyt po udržateľných a zároveň dostupných možnostiach luxusnej módy stále rastie, môžeme to považovať za ústretový krok voči používateľom.

Novinky z Youtube kanála Ecommerce Bridge
Prihlásiť sa na odber

Je vôbec možné, aby rast e-shopu a nepriaznivá ekonomická situácia išli ruka v ruke? E-commerce konferencia Reshoper predstaví príbehy e-shopov, ktoré vám ukážu, že sa to dá. Konferencia sa nesie v hesle Na vlne rastu a koná sa 15. mája v PVA EXPO Praha Letňany, srdečne pozývame!

Česká spoločnosť Ecomail v spolupráci so Seznamom pripravila analýzu o používaní mailu ako komunikačného nástroja. Dáta za rok 2023 potvrdzujú, že popularita e-mailingu stále strmo rastie. Konkrétne Seznam so svojou službou email.cz zaznamenal oproti roku 2022 11 % nárast v dennom priemere prijatých e-mailov, pričom priemerný počet doručených e-mailov dosiahol 75 miliónov denne. Zvýšil sa aj podiel hromadných správ, každý deň prichádza do tejto zložky o 4 milióny e-mailov viac ako vlani. Aktuálne až 54 % e-mailov na Sezname tvoria práve marketingové oznámenia. Pozitívne je, že počet správ označených za spam klesol o 7 %.

Spoločnosť Skip Pay v rámci svojho panelu pravidelne nakupujúcich zákazníkov analyzovala spotrebiteľské správanie českých zákazníkov. Výsledok prieskumu je, že nakupujúci u našich najbližších susedov začínajú byť opäť lojálni, no o to zložitejšie je získať si ich dôveru. Sú totiž citliví na cenu. Aj kvôli tomu začali Česi nakupovať na nových neoverených e-shopoch. Vďaka rastúcim podvodom však výrazne vzrástla opatrnosť a nedôvera pri nakupovaní, a to až o 56 %.

Čítali ste už poznatky zo zvolenskej konferencie Ecommerce Bridge LIVE? Hostili sme výborných rečníkov z rôznych oblastí elektronického obchodovania. Ale keďže je lepšie raz vidieť ako stokrát počuť, alebo v tomto prípade čítať, pozývame na ďalšie stretnutie. Tentokrát sa zastavíme v Liptovskom Mikuláši a spolu s nami sa predstavia CEO spoločnosti Inspio, Slavomíra Kollárová, Dušan Vereš z agentúry ui42, Jakub Sidorják z Daktely, Michaela Čerkesová z DPD a rovnako ako vo Zvolene, aj v srdci Liptova uzavrie večer Dalibor Cicman, zakladateľ a riaditeľ úspešnej slovenskej značky GymBeam. Samozrejme, príde s inou prednáškou – tentokrát vám ukáže svoje know how agilného projektového manažmentu. Nebude chýbať dobré jedlo, priestor spoznať nových ľudí z odboru, kopec inšpirácie a na záver aj panelová diskusia a súťaž o hodnotné ceny. Lístky na konferenciu už sú v predaji. Samozrejme, alternatíva pre tých, ktorým stačí vypočuť si prednášky z domova, je online stream úplne zadarmo. Stačí sa zaregistrovať. Vidíme sa 9. mája v Liptovskom Mikuláši v priestoroch Liptov Hub!

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Prieskum o zákazníckej skúsenosti Slovákov odhaľuje dôležité oblasti. Ako to využiť v e-commerce?
5 min. čítanie

Prieskum o zákazníckej skúsenosti Slovákov odhaľuje dôležité oblasti. Ako to využiť v e-commerce?

Zákazníci sú náročnejší než kedykoľvek predtým. Očakávajú rýchlosť, pohodlie a zároveň osobný prístup. Ak chcete osloviť zákazníkov, nestačí len predávať – oplatí sa budovať vzťahy a prinášať hodnotu, inak riskuje stratu lojality. Prieskum zákazníckej skúsenosti KPMG Customer Experience Excellence 2024 odhaľuje, ktoré faktory dnes rozhodujú o úspechu značiek a ako sa im prispôsobiť. Aké ponaučenia […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+