6 min. čítanie

Týždenný sumár 16/2024: Demand Gen kampane na Googli osvieži AI, LinkedIn Premium bude aj pre firmy, brandbuilding je viac ako performance

Na Threads pribudne posielanie správ. Ako Česi vnímajú AI pri nakupovaní módy? Veľkým tech hráčom sa nedarí dodržiavať DSA.

Týždenný sumár 16/2024: Demand Gen kampane na Googli osvieži AI, LinkedIn Premium bude aj pre firmy, brandbuilding je viac ako performance

Meta chce vylepšiť používateľský zážitok z platformy Threads. Používatelia si čoskoro budú môcť chronologicky zoradiť výsledky vyhľadávania, čo uľahčí zapojenie a diskusie v reálnom čase. Cieľom tejto aktualizácie je poskytnúť používateľom väčšiu kontrolu nad konzumáciou obsahu a informovať ich o najnovších konverzáciách. Ďalšie testovanie sa týka funkcií priameho zasielania správ. Používatelia síce budú môcť posielať správy prostredníctvom Threads, ale budú smerovať do schránky príjemcu na Instagrame.

Česi sa neboja skúšať nové e-shopy a svoju ekonomickú situáciu vnímajú lepšie, ukázal výskum českej Asociácie pre elektronický obchod APEK. Len v prvom štvrťroku tohto roka si štyria z desiatich online nakupujúcich vybrali na svoj nákup doteraz neoverený e-shop. Prieskum zároveň poukázal, že spotrebitelia vo všeobecnosti lepšie vnímajú svoju ekonomickú situáciu. Potvrdzujú to aj celkové mesačné výdavky na tovar zakúpený cez internet – v marci sa rovnako ako v prvých dvoch mesiacoch blížili k 4 000 Kč. Dá sa preto očakávať, že český e-commerce v roku 2024 opäť porastie.

Google integruje generatívnu umelú inteligenciu do svojej reklamnej platformy. Nová funkcia umožní vytvárať vizuály pre Demand Gen kampane priamo v rámci nastavenia reklám. Tento typ kampaní sa zameriava na generovanie dopytu po produktoch alebo službách. Cieľom je prilákať a zapojiť potenciálnych zákazníkov, ktorí by mohli mať o ponúkaný produkt záujem. Tieto kampane využívajú rôzne vizuálne atraktívne formáty reklám a zobrazujú sa na najdôležitejších plochách Google, ako sú YouTube, Discover a Gmail. S novým nástrojom na generovanie obrázkov bude by testovanie nových kreatívnych konceptov mohlo byť efektívnejšie. Google zabezpečuje transparentnosť tým, že nikdy nevytvára identické obrázky a označuje všetky A.I. generované vizuály.

Novinky z Youtube kanála Ecommerce Bridge
Prihlásiť sa na odber

Amazon plánuje spustiť železničnú službu na prepravu produktov medzi distribučnými centrami v Taliansku a Nemecku. Cieľom iniciatívy je výrazne znížiť emisie CO2. Širšia stratégia Amazonu je viac využívať železničnú a námornú dopravu v Európe.

Premýšľate nad expanziou? Ak máte e-shop a vidíte v tom pridanú hodnotu, čakanie sa nevypláca. U nás je väčšinou prvou voľbou český trh, no je to vždy ideálna voľba? Ako by mal celý proces prebiehať a čomu by ste sa mali radšej vyhnúť, nám v štúdiu Ecommerce Bridge povedal Ján Aštary, CEO a Financial Advisor v Dexfinity.

Ján Aštary z Dexfinity

V dnešnom svete je spolupráca medzi influencermi a značkami neoddeliteľnou súčasťou úspešnej kampane. Aby však bola efektívna a transparentná, je nevyhnutné mať jasne definované zmluvné podmienky. Na to však narazili známe osobnosti verejného života na Slovensku. Kódex Influencer Marketingu reagoval na aktuálnu kauzu ukončenia spoluprác značiek s influencermi na základe vyjadrenia verejnej podpory kandidátovi na prezidenta. Odporúča značkám aj tvorcom nepodceňovať zmluvu a komunikovať transparentne, a to na oboch stranách.

Analýza spoločnosti Nest Commerce tvrdí, že tradičný prístup zameraný len na výkonnosť marketingu ustupuje na úkor budovania značky. Dáta od viac ako 40 e-commerce projektov ukázali, že značky, ktoré spustili awareness alebo traffic kampane spolu s výkonnostnými kampaňami, zaznamenali až 31 % ročné zvýšenie návratnosti investícií do reklamy. Naopak, značky, ktoré sa spoliehajú výlučne na výkonnostné kampane, zažili 32 % ročný pokles návratnosti.

LinkedIn zavádza novú možnosť predplatného, tentokrát sa zameriava na firmy. Cieľom balíka je zvýšiť viditeľnosť značky na platforme. V prémiovom účte sa spoločnosti môžu tešiť na nové funkcie ako napríklad vlastný CTA button, prístup k zoznamu návštevníkov profilu, pútavejšie referencie a umelá inteligencia bude radiť s obsahom. Predplatné je momentálne vo fáze testovania. Vybrané malé a stredné podniky skúšajú balíky od 99 dolárov mesačne.

Je nevyhnutné pre e-shopy vyhľadávať riešenie webu na mieru, alebo sa od začiatku uspokoja s krabicovým produktom? GymBeam momentálne migruje svoje dáta z Magenta a je to proces na niekoľko mesiacov až rokov. Čo by v minulosti spravili inak, aby sa tomu vyhli, kedy reálne zvažovať custom riešenie od začiatku a na čo by sa mali iné e-shopy sústrediť z pohľadu webu nám v štúdiu Ecommerce Bridge povedal Róbert Čižmár, CTO v GymBeame.

Robert Čižmár z GymBeam

Až 82 % amerických obchodníkov v online, ktorí pôsobia na medzinárodných trhoch, sa minulý rok stretlo s kybernetickým útokom alebo únikom údajov. E-commerce chce na jednej strane uľahčiť bezproblémové transakcie, no zároveň sa chce chrániť pred podvodnými aktivitami, ktoré výrazne narastajú. Spomedzi analyzovaných nástrojov na prevenciu podvodov vynikla dvojfaktorová autentifikácia (2FA), ktorá je účinná pri zmierňovaní podvodov a zároveň minimálne narúša transakčné procesy. Najmä 2FA na jednu transakciu, pri ktorej sa používatelia overujú pri každej pokladni, sa ukazuje ako najúčinnejšia metóda, ktorá sa môže pochváliť najnižšou mierou neúspešných platieb.

Po tom, čo vstúpil do platnosti európsky Zákon o digitálnych službách, sa veľkí technologickí hráči snažia zvýšiť transparentnosť reklám, no veľmi sa im to nedarí. Zákon vyžaduje, aby platformy udržiavali verejne vyhľadateľné knižnice reklám. Aktuálne zistenia však hovoria, že platformy ako X, Meta a TikTok sa nepohli dobrým smerom. Dokonca aj platformy s dlho existujúcimi knižnicami reklám, ako je Meta, sú kritizované pre významné medzery v údajoch a funkcionalite. Pri regulácii ochrany súkromia platformy často uprednostňujú generovanie príjmov pred právnou zodpovednosťou. A to aj napriek sankciám, ktoré EÚ môže za nedodržanie uložiť.

Minulý týždeň sme sa videli vo Zvolene na Ecommerce Bridge Live a teraz by som vás rád pozval do Liptovského Mikuláša, kam prídeme 9. mája. Spolu s nami tam bude Slavomíra Kollárová z firmy Inspio, Dušan Vereš z agentúry ui42, Jakub Sidorják z Daktely, Michaela Čerkesová z DPD a zakladateľ raketovej slovenskej značky GymBeam, Dalibor Cicman. K tomu si zasúťažíte o hodnotné ceny, spoznáte nových ľudí na neriadenom networkingu, nadviažete nové kontaky a dáte si niečo dobré pod zub. Samozrejme, dozviete sa dôležité informácie, ktoré pomôžu rozpohybovať váš biznis alebo inšpirujú vás k zmene. Kapacita je obmedzená, preto určite neváhajte s lístkami. Tie si môžete zaobstarať už teraz alebo sa zaregistrujte na online streaming z akcie úplne zadarmo.

Minulý rok bol prelomový pre generatívne systémy AI. Algoritmy strojového učenia sú dnes všadeprítomné, ale čo si o zavádzaní AI vo svete módy myslia českí spotrebitelia? Prieskum spoločnosti GLAMI, Fashion (Re)search sa pozrel na to, aké nové nástroje poznajú a ktoré riešenia im najviac vyhovujú. Napríklad 14 % respondentov sa spolieha na virtuálnych asistentov pri objavovaní oblečenia na mieru, zatiaľ čo 11 % opýtaných vidí prínos v online nástrojoch rozšírenej reality, ako sú virtuálne skúšobné miestnosti, ktoré umožňujú zákazníkom nahrať vlastné fotografie a vizualizovať si, ako by na nich konkrétne produkty vyzerali.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+