6 min. čítanie

Týždenný sumár 15/2024: Slovenský e-commerce rastie, Kaufland Marketplace ide k susedom, TikTok prinesie virtuálnych influencerov

Google pridá do vyhľadávacieho menu novú položku. Britský eBay podporí predaj second-hand oblečenia. Pozývame na inšpiratívne konferencie.

Týždenný sumár 15/2024: Slovenský e-commerce rastie, Kaufland Marketplace ide k susedom, TikTok prinesie virtuálnych influencerov

Slovenský e-commerce po dvoch rokoch poklesu začína rásť a prvý kvartál zakončil so 4 % rastom. Dlhoočakávané zlepšenie odštartovali už Vianoce a vyšší záujem o online nákupy pretrval aj počas novoročných výpredajov. V porovnaní s minuloročnými hodnotami narástla priemerná hodnota objednávky o +7 %. Skokanom kvartálu je ratanový nábytok a ako prepadák skončili zjazdové lyže. Analýzu priniesol pravidelný eCommerce Insider Heureky.

Google pridá do vyhľadávacieho menu novú položku. Mobilné rozhranie vyhľadávača sa rozrastie o obsah ako YouTube Shorts či videá z TikToku. Nástup krátkych videí na sociálnych sieťach viedol k tomu, že tvorcovia sa začali sústredovať na tento formát. Keďže vo videu sa čoraz viac šíria popri zábavnom obsahu aj novinky, praktické informácie, návody či postupy, Google sa rozhodol implementovať ich do novej karty vo vyhľadávači. Ide zatiaľ o testovanie a nie je isté, kedy bude novinka oficiálne spustená a či sa nový filter objaví aj na počítačoch.

Vo firmách sa čoraz viac využíva umelá inteligencia na zlepšenie interakcií so zákazníkmi. Výskum od spoločnosti Twilio však ukazuje, že firmy čelia významným prekážkam spojeným s dostupnosťou údajov o zákazníkoch a transparentnosťou ohľadom ich využitia. Zatiaľ čo 93 % britských značiek tvrdí, že sú transparentné vo využívaní údajov v spojitosti s AI, len 40 % zákazníkov súhlasí. To podčiarkuje dôležitosť toho, aby značky komunikovali spôsob, ako zákaznícke údaje napájajú na nástroje umelej inteligencie. 64 % britských spotrebiteľov udáva, že ochrana údajov je spôsob, ako si získať ich dôveru. Nájsť správnu rovnováhu medzi bezpečnosťou a zážitkom zákazníka zostáva pre podniky výzvou.

Novinky z Youtube kanála Ecommerce Bridge
Prihlásiť sa na odber

TikTok údajne plánuje predstaviť virtuálnych influencerov. Digitálne avatary poháňané umelou inteligenciou majú zmeniť spôsob, ako značky komunikujú s publikom a propagujú svoje produkty na platforme. Platforma si overila úspešnosť konceptu v čínskej verzii TikToku, známej ako Douyin. Virtuálni influenceri tam už získali významnú podporu. Cieľom je poskytnúť funkciu, ktorá umožní značkám nasadiť virtuálnych influencerov na predaj produktov prostredníctvom videí a živých vysielaní v aplikácii. Tieto AI kópie sú navrhnuté na to, aby napodobňovali ľudské správanie a dodávali obsah presne podľa scenára. Dokážu interagovať s publikom v reálnom čase, reagovať na komentáre a prispôsobovať marketingové stratégie na základe metrík sledovanosti.

Nemecká e-commerce platforma Kaufland Marketplace sa chystá do konca leta rozšíriť svoju činnosť do Poľska a Rakúska. Spoločnosti Schwarz Gruppe chce posilniť svoju prítomnosť v online prostredí. Na Slovensku a v Česku sa Kaufland Marketplace ujal dobre a patrí medzi najväčšie online trhoviská v krajine. Zaujímavé je, že v Rakúsku Kaufland nemá fyzické predajne a vstúpi tam len ako online hráč. Napriek tomu sa v krajine teší povedomiu o značke na úrovni viac ako 40 %.

Propagácia obsahu na rôznych kanáloch zvyšuje šance na jeho zaznamenanie a zaujatie širšieho publika. Keď k tomu pripočítame, kombináciu obsahu zo sociálnych sietí s obsahom na webových stránkach, získame lepšiu viditeľnosť v online obsahovej sieti. Ako dostať posty tam, kam sociálne siete nedosiahnu? Na to vám odpovie Filip z agentúry dabl. – v článku predstavil platformy a aplikácie, ktoré môžu zvýšiť CTR až trojnásobne oproti bežným bannerovým reklamám.

Týždenný podcast UPdate

S rýchlym vývojom technológie Meta uznáva potrebu komplexnejšieho prístupu k obsahu vytvorenom umelou inteligenciou. V reakcii na odporúčania Dozornej rady plánuje od mája 2024 zaviesť štítky, ktoré označia AI obsah. Štítky zároveň poukážu na možnosti, ktoré dnes umelá inteligencia ponúka. Tým by sa malo zvýšiť povedomie o tom, čo AI dokáže a zároveň budovať kritické myslenie užívateľov voči vygenerovanému obsahu. Spoločnosť sa tak snaží dosiahnuť rovnováhu medzi slobodou prejavu a zabezpečením bezpečnosti používateľov na svojich platformách. Poskytovaním transparentnosti a kontextu označovania chce spoločnosť posilniť používateľov, aby mohli robiť informované rozhodnutia o online obsahu.

V posledných mesiacoch nad e-commerce visí strašiak menom marketplaces. Ako to bude vyzerať s trhoviskami o pár rokov, či budú základom pre každý e-shop a ako sa vôbec na týchto platformách orientovať nám v štúdiu Ecommerce Bridge povedal Radek Klouda, CEO Baselinker pre strednú Európu.

Radek Klouda, Baselinker

Podpora recommerce je celosvetovo na vzostupe. Tento týždeň oznámil eBay UK bezplatný predaj second-hand oblečenia s cieľom podporiť predaj z druhej ruky a podporiť cirkulárnu ekonomiku v móde. V bežnom obchodnom modeli predajca po úspešnom predaji produktu platí platforme poplatok. Odteraz sa poplatky nevzťahujú na oblečenie, tenisky, hodinky, kabelky či šperky. eBay dúfa, že vďaka zrušeniu poplatkov pre predajcov a kupujúcich na použité oblečenie podnieti predaje a zvýši počet používateľov. V aplikácii dokonca pribudli nové funkcie, ktoré majú za cieľ uľahčiť predaj. Ide napríklad o AI-generované popisy a personalizované nákupné zážitky.

Poznáte značku Powerlogy? Je to slovenský e-shop s biohacking produktami ako napríklad oleje, kolagény, proteíny, orieškové maslá, čokoláda či káva. E-shop funguje už 11 rokov, a aj keď mal k dispozícií firemný softvér, stále sa nezaobišiel bez excelovských tabuliek a rôznych dokumentov. To sa zmenilo v roku 2021, keď e-shop reálne začal pociťovať svoje limity. Kľúčom k zmene bola integrácia objednávkového a skladového systému s ERP. V článku sa dočítate ako si zvykli a ako dokáže ABRA Flexi pomôcť aj vám.

Už tento štvrtok prídeme s Ecommerce Bridge LIVE do Zvolena. Každá konferencia, ktorú robíme, je v niečom odlišná. Iný priestor, iní spíkri, iný catering a iní účastníci. Tentokrát sa však nebojím povedať, že to bude bomba. Pozývame vás do nápaditého The Secret Baru, kde nám dokonca vymysleli parádne nápoje. Samozrejme, priestor je len príjemný bonus. Skutočnou hodnotou akcie sú prednášajúci ako je Dalibor Cicman z úspešnej firmy GymBeam, Hana Vršanská a Juraj Tobák zo spoločnosti ABRA, Pavel Mikuška a Vladimír Pikna z BITO, Ida Vrabcová Bírová z agentúry PS:Summer či Radek Klouda z Baselinkera. Posvietime si na dôležité témy pre vás biznis a vy sa môžete pýtať na všetko, čo vás zaujíma. Lístky nájdete na webe a samozrejme aj registráciu na bezplatný livestream. To sa však ukrátite o možnosť klásť rečníkom otázky, zoznámiť sa s novými ľuďmi z e-commerce a tiež chutné občerstvenie, ktoré bude chystať účastník hviezdnej show MasterChef.

Naše konferencie pre vás chystáme celoročne, ale keďže sezóna sa pomaly rozbieha, radi vás pozývame aj na tieto eventy:

Budúci týždeň do Bratislavy zavíta New Retail Summit 2024. Konferencia sa zameriava na špecifické podmienky, ktoré trápia súčasných podnikateľov, ako je inflácia a s ňou spojená zmena správania zákazníkov. Ako pri tom stavať na pevných základoch a zároveň využiť aktuálne trendy? Príďte sa inšpirovať na najväčšiu konferenciu pre maloobchodníkov a dodávateľov už 23. a 24. apríla v hoteli DoubleTree by Hilton v Bratislave.

V rovnakej dobe sa bude konať aj konferencia Project Restart 2024. Pre exkluzívny line-up si však musíte zájsť do susednej Prahy. 24. apríla sa v Kine Lucerna predstavia mená ako Radovan Vávra, Marian Jelínek, Mária Havlíčková, Jan Řezáč a mnohí ďalší. Celodenný event zavedie svojich účastníkov do hĺbky projektového riadenia z rozmanitých uhlov pohľadu. V článku nájdete dokonca aj výnimočný zľavový kód, ktorý vám zabezpečí 10 % zľavu na vstupenku.

Za technologickou konferenciou WebExpo si tiež urobíte výlet do stovežatej Prahy. 70 rečníkov z oblasti online podnikania, projektového manažmentu, marketingu, UX dizajnu, vývoja webových aplikácií a ďalších špecializácií rozoberie možnosti umelej inteligencie v podnikaní. Pozývame trochu predčasne, WebExpo bude sa konať od 29. do 31. mája 2024, no určite bude stáť za to.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+