6 min. čítanie

Týždenný sumár 14/2024: Budúcnosť SEO s AI, vzdelávací obsah na TikToku, európske B2B rastie

Google uvažuje nad spoplatnením prémiových funkcií s AI. YouTube upriamuje pozornosť tvorcov na Shorts. Marcová Mudrovačka so Štefanom a Michalom.

Týždenný sumár 14/2024: Budúcnosť SEO s AI, vzdelávací obsah na TikToku, európske B2B rastie

Google uvažuje nad pridávaním prémiových funkcií do svojho vyhľadávacieho nástroja, ktorý využíva umelú inteligenciu. Nové funkcie by mohli byť vylepšené o AI a mohli by sa integrovať do existujúcich prémiových predplatiteľských služieb, ako je napríklad asistent Gemini v Gmaili a Dokumentoch Google. To znamená, že používatelia, ktorí majú prémiové predplatné, by mohli mať prístup k pokročilým vyhľadávacím možnostiam využívajúcim technológie AI. Ak sa do toho Google pustí, bude to pre firmu významný krok – bolo by to totiž prvýkrát, čo by technologický gigant uvažoval o umiestnení základných produktov za paywall. Používanie tradičného vyhľadávača Google bude naďalej bezplatné a reklamy sa budú naďalej zobrazovať vedľa výsledkov vyhľadávania, a to aj pre predplatiteľov.

TikTok sa snaží dokázať, že stojí za pozornosť mladých ľudí a prináša viac vzdelávacieho obsahu. Edukačný kanál STEM (skratka pre Science, Technology, Engineering a Mathematics) bol v Spojených štátoch predstavený už minulý rok. Po odskúšaní na americkom trhu platforma rozširuje obsah aj do Veľkej Británie a Írska.

Ako dobre vieme, bol to práve TikTok, ktorý svojím formátom krátkych videí urobil v online svete malú revolúciu. Aj stabilná platforma ako je YouTube sa nimi inšpirovala a do feedu priniesla Shorts. A práve tejto novinke sme sa venovali – YouTube totiž minulý týždeň svojim tvorcom umožnil monetizáciu aj tohto formátu. Aby motivoval tvorcov k zvýšeniu obsahu, oznámil vyššie príjmy pre profily, ktorí produkujú krátke videá. YouTube informuje, že ich Shorts majú veľký dosah a viac ako 25 % kanálov v partnerskom programe cez ne zarába.

S istotou môžeme povedať, že umelá inteligencia ovplyvní prácu SEO špecialistov. Kto sa naučí využiť ju vo svoj prospech, bude vo výhode. V štúdiu Ecommerce Bridge sme privítali Pavla Ungra, CEO & SEO & Marketing špecialistu v spoločnosti SEOloger. Rozprávali sme sa o tom, čo znamená rýchly vývoj AI pre SEO, ako správne zadávať prompty do generátora, aby sme získali dobrý výsledok a či by mala byť AI viac regulovaná.

Pavel Ungr, SEOloger

Meta aktualizuje video prehrávač vo Facebooku na celú obrazovku. Prinesie konzistentný dizajn pre všetky dĺžky videí vrátane Reels, dlhších videí aj živých vysielaní. Facebook chce fullscreen videami eliminovať rušivé prvky a zabezpečiť maximálnu angažovanosť s obsahom. Vylepšený prehrávač je vybavený novými ovládacími prvkami, ako je režim pre celú obrazovku pre horizontálne videá a pohodlný posuvník pre plynulú navigáciu v dlhších video obsahoch. Vylepšuje sa aj odporúčanie relevantnejších videí na základe záujmov. Aktualizácie budú na začiatku spustené v USA a Kanade. Globálne spustenie môžeme očakávať v rozsahu najbližších mesiacov.

Nemecká organizácia VZBV požaduje, aby sa Temu zdržalo určitých postupov. Ide napríklad o uvádzanie zliav bez poskytnutia informácií o referenčných cenách. Napáda aj ďalšie nekalé praktiky a manipulatívny dizajn čínskej platformy na ovplyvňovanie používateľov. Temu to odmieta a tvrdí, že ich cieľom je pomôcť spotrebiteľom robiť informované rozhodnutia. Nemecko sa do boja proti lacnému tovaru z Číny pustilo už začiatkom roka. Zároveň to nie je jediná krajina, ktorá má s Temu problém. Svoje pripomienky nedávno zverejnila aj česká Asociácia pre elektronický obchod. Vo svojom vyhlásení argumentuje znevýhodnením miestnych obchodníkov, ktorí musia dodržiavať prísne nariadenia medzinárodného obchodu.

Novinky z Youtube kanála Ecommerce Bridge
Prihlásiť sa na odber

Európsky B2B e-commerce výrazne rastie a prekonáva B2C transakcie. Trhová hodnota sektora dosiahla v roku 2022 až 7 biliónov dolárov, čo je viac ako dvojnásobok hodnoty B2C. Tieto čísla zdôrazňujú obrovský potenciál, ktorý ponúka B2B biznis. Európsky online B2B e-commerce bude mať podľa prognóz celkovú hodnotu 1,8 bilióna dolárov do roku 2025. V porovnaní s Čínou či USA je však presah sektora na starom kontinente výrazne menší. Zatiaľ čo krajiny ako Nemecko, Francúzsko a Spojené kráľovstvo vedú, Európa má značne nevyužitý potenciál rastu.

Máme tu nový mesiac a Michal so Štefanom si posvietili na to, čo sa udialo v marci. Mudrovačka je približne polhodinový formát, kde preberajú najzaujímavejšie udalosti a dopĺňajú ich o svoje postrehy a skúsenosti. Majú influenceri stále budúcnosť? Ako si poradiť s ochranou proti spamu pri odosielaní hromadných správ? A prečo sa na LinkedIne stále používajú clickbaitové príspevky, keď ich algoritmus upozaďuje? To je len pár bodov, ktoré na vás čakajú v marcovej Mudrovačke.

Udalosti z marca tradične rozoberá Michal so Štefanom.

Ktorý segment vám napadne ako prvý, keď sa povie udržateľnosť? Módny priemysel chce napraviť svoju reputáciu, pretože je s týmto slovom často spojovaný – a nie práve v najlepšom svetle. Predajcovia módy na svojich platformách čoraz častejšie zdôrazňujú udržateľnosť, čím reagujú na požiadavky spotrebiteľov ohľadom transparentnosti a etických praktík. Vďaka tomu sa fashion odvetvie dostalo na prvé miesto v rebríčku vo zverejňovaní svojich dodávateľov a výrobcov.

Z prieskumu 1 500 respondentov z USA a Spojeného kráľovstva vyplynulo, že z online nakupovania sú frustrovaní najmä spotrebitelia z generácie Z. Rýchla doba a dostupnosť sa premietajú do vyšších očakávaní spotrebiteľov. Drvivá väčšina nakupujúcich vyjadruje nespokojnosť s tým, že online predajcovia nesplnili ich očakávania. Najčastejšie uvádzajú problémy ako sú ceny, neskoré dodávky a náklady na dopravu.

Týždenný podcast UPdate

Druhý ročník súťaže Orange Podcast roka predstavil nové súťažné kategórie, partnerov aj porotu. Slovenské podcasty sa budú uchádzať o priazeň poroty aj verejnosti až v trinástich kategóriách. V prvom kroku bude dvadsaťčlenná porota hodnotiť v každej zo súťažných kategórii desať podcastov. Päť najlepších z každej kategórie postúpi do hlasovania verejnosti. To bude spustené 27. mája 2024.

Za 3 dni konferencie Retail Summit sa stretlo 1 400 účastníkov, vypilo 6 000 šálok kávy a padlo nespočetné množstvo nových poznatkov. 30. ročník sa konal posledný marcový týždeň v Kongresovom centre Praha.

Nezabudnite však ani na našu konferenciu Ecommerce Bridge LIVE, ktorú pre vás chystáme z lásky k e-commerce. Chodíme po celom Slovensku a na každú zastávku prinášame unikátny program. Teraz sa máte na čo tešiť – do Zvolena prídu rečniť zástupcovia značiek GymBeam, PS:Summer, BITO, ABRA a BaseLinker. Pýtajte sa biznisové otázky priamo zakladateľa raketovej slovenskej firmy Dalibora Cicmana a debatujte o hrozbách online trhovísk s Radkom Kloudom. Okrem toho vás čaká priateľská uvoľnená atmosféra, skvelé občerstvenie, súťaž o hodnotné ceny, networking a ešte jedno prekvapenie. Tí, ktorí sa ukážu vo Zvolene sa majú na čo tešiť. Lístky na event a registrácia na live stream už na vás čakajú. Vidíme sa vo zvolenskom The Secret Bare už 18. apríla. Buďte pri tom aj vy.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+