
Seznam.cz mení pravidlá pre zobrazovanie reklamy. Spoločnosť hľadá cestu k rovnováhe medzi ochranou súkromia používateľov a možnosťami cielenej reklamy. Bude sa platiť v oboch možnostiach, a to buď dátami, alebo peniazmi. Užívatelia si môžu vybrať, či sa im bude zobrazovať cielená reklama na základe súborov cookies, alebo zaplatia čiastku 79 Kč mesačne. Ani v tomto prípade sa však reklamy nezbavia. Rozdiel bude v tom, že namiesto cielenej reklamy sa im budú zobrazovať zdelenia mimo ich záujmu.
28. marca v Maďarsku vstúpila do platnosti novela poštového zákona. Maďarskí zákazníci budú mať pri online nákupoch povinne dostupné služby Magyar Posty. O tejto novinke sme vás už informovali, no mali sme k dispozícii dve vyjadrenia, z ktorých nebolo jasné, na koho sa nové pravidlá budú aplikovať a čo si z toho majú odniesť tunajšie e-shopy. Podrobnosti priniesla česká asociácia elektronickej komercie APEK v právnom vyjadrení a na blogu sa o tom rozpísala aj Pošta bez hranic. Povinnosť ponúkať dodanie tovaru prostredníctvom Magyar Posty platí pre všetky subjekty, ktoré cielia na maďarský trh. Výnimkou je však situácia, kedy tovar obchodník dodáva priamo zo zahraničia. Ak teda e-shop zasiela balíky do Maďarska priamo z Česka, Magyar Posta nemôže doručenie zaistiť, a teda nemusí byť povinne v ponuke dopravcov daného obchodu.
Nástroj Canva získal popularitu najmä vďaka jednoduchému ovládaniu, pomerne rozsiahlej knižnici vizuálnych prvkov a možnosti spolupracovať v tíme. Teraz sa plánuje zamerať na profesionálnych dizajnérov a získať si ich priazeň. Populárna online platforma pre tvorbu vizuálov odkúpila softvérový balík Affinity. Získala tým vlastníctvo nad aplikáciami Affinity Designer, Photo a Publisher a konkuruje tak Adobe Illustratoru, Photoshopu a InDesignu. Aplikácie Affinity zatiaľ ostávajú od platformy Canva oddelené, v budúcnosti je možné čakať úplnú integráciu.
Rýchle reakcie firemných profilov, na aké sú ľudia zvyknutí z Instagramu či Facebooku, už budú realitou aj na LinkedIne. Platforma predstavila funkciu, ktorá má zmeniť spôsob komunikácie značiek s publikom – na profily firemných stránok pridala možnosť odosielania správ. Užívatelia LinkedInu sa teda môžu tešiť na dostupnejšie konverzácie na nadviazanie nových obchodných kontaktov, hľadanie pracovných príležitostí alebo získanie podpory.
Český e-commerce, ktorý v posledných dvoch rokoch zaznamenal výrazný pokles, čaká tento rok oživenie a návrat k udržateľnému rastu. Z analýzy spoločnosti Upgates vyplynulo, že český e-commerce sa vracia k dlhodobo udržateľnému rastu. Najväčšiu šancu preraziť majú predajcovia vlastných výrobkov. Najväčší podiel na tržbách vykazuje drahší tovar z kategórií ako elektronika, náradie či stavebné materiály. Úspešným e-shopom sa darí preniknúť aj na iné trhy. Každý štvrtý e-shop v Česku už predáva v zahraničí a vďaka kultúrnej blízkosti najčastejšie expanduje na Slovensko. Postupne si získavajú popularitu aj nemecký, rumunský a maďarský trh.
O tom, že je expanzia pre e-shopy nielen dôležitá, ale priam nevyhnutná, sme sa rozprávali na konferencii Ecommerce Bridge LIVE. Na pódiu sa predstavili zastupitelia značiek Muziker, CREATIVE Sites, MRS Sklady, DPD a iSEXshop.sk. V článku sme zhrnuli ďalšie zaujímavé poznatky z toho, čo v Trnave odznelo. Určite si to nenechajte ujsť, ak ste prednášky nestihli naživo alebo z live streamu.
Ľudia sa potrebujú učiť nové veci. Svet sa vyvíja rýchlejšie ako kedykoľvek predtým a kto svoj vlastný pokrok zanedbá, môže naraziť. Aké majú benefity platené online kurzy? O tom, či sa oplatia a či je lepšie absolvovať celý kurz alebo jednotlivé prvky, nám v štúdiu Ecommerce Bridge porozprával Adam Cagala, Data Master v ptagroup & spoluzakladateľ Akademio.
YouTube testuje novú možnosť, ktorá zjednoduší navigáciu k najzaujímavejším častiam videí a umožní rozšírené možnosti remixovania YouTube Shorts. Táto inovácia využíva umelú inteligenciu na identifikáciu hlavných bodov videí. Na základe toho divákom umožní jednoduché preskakovanie medzi nimi. YouTube vďaka tejto funkcii sľubuje lepší zážitok z obsahu. Napriek tomu môže byť táto novinka pre niektorých používateľov príliš zjednodušená a môže obmedziť plné využitie videí. Okrem toho YouTube prichádza s ďalším vylepšením. Snaží sa o rozšírenú interakciu YouTube Shorts tým, že umožní remixovanie už remixovaných Shorts. Plánuje tým zvýšiť možnosti spolupráce a tvorby originálneho obsahu.
Amazon Business chce novým projektom podporiť malé a stredné podniky v Spojenom kráľovstve. Projekt sa sústredí na firmy s menej ako 250 zamestnancami a tržbami nižšími ako 50 miliónov eur. Podnikatelia z tejto skupiny sú základom britskej ekonomiky – tvoria približne tri pätiny zamestnanosti a polovicu obratu v súkromnom sektore. Ide napríklad o regionálnych dodávateľov alebo malé rodinné biznisy. Amazon sa ich snaží podporiť a zviditeľniť pred väčšími nadnárodnými firmami.
Vyhlásenie ocenenia ShopRoku sa blíži. Už 11. apríla si v pražskom Slovanskom dome e-shopári a e-shopárky prevezmú svoje ocenenie. Samotnému vyhláseniu však bude predchádzať novinka v podobe E-commerce JAM Light, ktorý privíta troch spíkrov zo zahraničia Česka a predstaví ich príspevky na tému aktuálnych odborových trendov. E-commerce JAM je jedna z popredných slovinských e-commerce akcií v regióne. Charakterizujú ju veľké značky, veľká návštevnosť, množstvo príležitostí aj inšpirácie. V Prahe sa predstaví napríklad psychologička a zakladateľka Topicx Liraz Margalit, Chief Marketing & Digital Officer v Active Brands David Pivk a Michal Buzek, Group BI Director v Heureka Group.
Tomáš Záškvara zo spoločnosti Neoship vie o tom, že doprava môže byť kľúčovým prvkom medzi úspechom a neúspechom biznisu. A vie aj to, že spoliehať sa len na lacné riešenia nie je vždy najlepšie. V našom štúdiu priblížil, čo vie reálne ušetriť financie, ako môže v tomto segmente pomôcť prostredník a či dokážu vďaka spoluprácam ponúknuť lepšie ceny.

Tomáš Záškvara, Neoship
Ecommerce Bridge Live 2024 pri svojej ďalšej zastávke po Slovensku príde do Zvolena. Príďte tam aj vy a užite si nabité prednášky v úžasnom priestore The Secret Baru. Vidíme sa 18.4.2024, tentokrát až so 7 rečníkmi! Ako písať na web podľa súčasných požiadaviek a možností, ktoré ponúka umelá inteligencia? Prečo sú potrebné presné dáta z účtovníctva? Ako dokáže dobré skladovanie zlepšiť váš biznis? Pre koho môžu byť marketplaces príležitosť a pre koho hrozba? Aká bola cesta k silnej značke akou je GymBeam? Odpovede na všetky tieto otázky a mnoho ďalších dôležitých bodov sa dozviete na Ecommerce Bridge LIVE vo Zvolene už 18.apríla. Užite si pohodový večer s chutným rautom a netradičným prekvapením, získajte nové kontakty na networkingu a učte sa od najlepších. Lístky a registrácia na live stream zadarmo sú k dispozícii na ecommercebridge.sk.