Turecký e-commerce gigant Trendyol sa tento rok chystá expandovať na východoeurópsky trh. Ako prvé krajiny si vybral Rumunsko, Grécko, Maďarsko aj susedné Česko. Toto online trhovisko si získalo už 30 miliónov zákazníkov v rôznych kútoch sveta a zastrešuje 250 000 predajcov. Ak spoločnosť v prioritných krajinách uspeje, plánuje vstúpiť aj na trhy Poľska, Slovenska a Bulharska. Do konca roka 2024 chce dosiahnuť 2 milióny aktívnych zákazníkov a prekročiť 4 milióny objednávok na východoeurópskom trhu.
Kto ešte nevie o tom, že Štefan Polgári má domény ako svoje hobby, zrejme o ňom ešte nikdy nepočul. Už dlhoročne robí osvetu o doménach, ich bezpečnosti a marketingovom využití. Tentokrát sa zameral na význam rodinných domén. Odporúča pozerať sa na doménu “priezvisko.sk” ako na základné online dedičstvo, ktoré ostane v rodine a môže chrániť nielen vašu digitálnu identitu. Vďaka vlastnej doméne totiž získate nielen pekný mail v znení meno@priezvisko.sk, ale máte vyššiu šancu ochrániť svoju identitu pred hackermi alebo náhlymi kolapsami verejných bezplatných služieb. Ako v článku píše Štefan, pochopiť ako domény a hosting fungujú, nie je pre každého. No pre každého nie je ani pochopenie fungovania hypoték alebo ako si vybrať počítač. To, že tomu nerozumiete, ešte neznamená, že to nie je dôležité.
Sú vysoké predaje počas Black Friday skutočným úspechom? Ak sa ako firma príliš spoliehate na výpredaje, nemusíte si vytvárať pevné väzby so zákazníkmi. Marketing, ktorému spotrebitelia najmä v období Cyber Week čelia, môže priniesť krátkodobý úspech. Je tu však šanca, že v dlhodobej dôvere a lojalite zákazníkov vám to skôr uškodí. Oplatí sa budovať vzťah so zákazníkmi celoročne, nielen počas obdobia výpredajov. Značky by mali aktívne pracovať na vytváraní spojenia so zákazníkmi, aby si získali ich dôveru a lojalitu.
Darko Ďurica z BlueWinston v štúdiu priblížil možnosti, ktoré firmám prináša reklama na platforme Microsoft. Vďaka sofistikovanému systému na ňom môžete inzerovať úplne rovnako ako na Googli. Ako fungujú platby a aké sú odporúčané rozpočty pre túto sieť sa dozviete na v rozhovore na všetkých obľúbených platformách.
Ak vás zaujíma, ako si pomocou automatizácie a Microsoft Ads vylepšiť zisk z inzercie, Darko svoje znalosti spísal aj do článku, ktorý nájdete na našom webe.
Pri dlhodobej príprave obsahu na sociálne siete sa človek môže ľahko dostať k nedostatku inšpirácie. Práve to sa snaží prelomiť TikTok, ktorý vytvoril praktického sprievodcu na tvorbu obsahu do nového roka. Prehľad významných dní, sviatkov či kľúčových udalostí ocenia najmä správcovia firemných profilov či profily s pravidelným plánovaním príspevkov.
Ak si myslíte, že váš e-shop v posledných mesiacoch neprináša také výsledky, aké očakávate, prípadne dostávate čoraz viac sťažností od zákazníkov na chod webu, je čas zamyslieť sa nad migráciou, prípadne redizajnom e-shopu. Ivan Cingel z Creative sites vám v článku priblíži na čo myslieť a ktoré kroky nevynechať. Vysvetlí aj správne nastavenie SEA – kvôli migrácii e-shopu sa totiž nemusíte báť, že prídete o dobré pozície vo vyhľadávaní. Práve naopak, ak si dáte záležať na správnom nastavení jednotlivých SEO atribútov, pozície vášho e-shopu budú dokonca ešte lepšie.
Od 1. januára 2024 sa menia pravidlá cezhraničných platieb. Európska únia sprísňuje ich pravidlá, čím bojuje proti daňovým podvodom. Podľa nových pravidiel budú mať daňové úrady krajín Európskej únie prístup k informáciám o platbách, ktoré im pomôžu ľahšie odhaľovať nezákonné aktivity s DPH. Špeciálny dôraz sa kladie na e-commerce, kde sa často porušujú pravidlá a vyskytujú sa podvody v oblasti DPH. Niektoré firmy podnikajú v EÚ bez fyzickej prítomnosti či registrácie v niektorom z členských štátov. Vyhýbajú tým plateniu daní a Únia prichádza o vysoké sumy, ktoré následne chýbajú v dôležitých odvetviach a verejných službách.
Ako zarábajú veľké technologické spoločnosti? Spoločnosť Visual Capitalist priniesla prehľadné vizualizácie toho, čo 6 najhodnotnejším spoločnostiam na svete prináša kapitál. V článku na vás čakajú zaujímavé grafy o spoločnostiach Alphabet, Amazon, Apple, Microsoft, Meta a Nvidia.
Lukáš Biháry z firmy Datacop sa v článku delí o nové pohľady na personalizáciu newslettera. Zameriava sa na spôsoby ako zo zákazníka dostať údaje jeho o preferenciách a ako zaujať zákazníkov, ktorí na vašom webe neboli už nejaký čas.
Americký e-commerce hlási úspešnú vianočnú sezónu. Výdavky na online nákupoch dosiahli výšku celkovo 222,1 miliardy dolárov, čo predstavuje medziročný nárast o 4,9 %. Ide o rekord v oblasti amerického e-commerce v období od 1. novembra do 31. decembra. Američania vo veľkom využívali zľavy a čoraz viac obľúbenú metódu odloženého platenia Buy now, Pay later (BNPL), čím pokryli väčšinu svojich nákupov. BNPL nákupy vzrástli oproti minulému roku až o 14 % celkovo vo výške 16,6 miliardy USD.
Nezabúdajte na našu sekciu Bridge NOW, kde každý deň prinášame odkazy na zaujímavé externé články. Minulý týždeň sme informovali napríklad o tom, že:
- Na Slovensku v roku 2023 vzniklo viac ako 21,7 tisíc nových firiem – ide o najvyšší údaj za posledných desať rokov.
- Do Česka v uplynulom roku vstúpilo rekordných 39 nových značiek.
- Magazín Stratégie priniesol prieskum, z ktorého vyplynulo, že seniori sa cítia podceňovaní a mladí chcú žiť zdravšie.
- Neobišli nás ani koncoročné sumarizácie ako prehľad úspešných slovenských rodinných firiem, ktoré v uplynulom roku bodovali, rebríček najhodnotnejších spoločností sveta či marketingové trendy roku 2024.
Prihláste sa do nášho denného newslettera a každý deň vám pošleme zmysluplný obsah, ktorý stojí za prečítanie. 👇