4 min. čítanie

Týždenný sumár Ecommerce Bridge

Prinášame vám týždenný súhrn noviniek zo sveta ecommerce. O všetkých týchto témach píšeme v rozsiahlejších článkoch na našom webe ecommercebridge.sk, kde nájdete aj inšpiratívne videá či podcasty. 

Týždenný sumár Ecommerce Bridge

Novinky posledného týždňa

Jedna z najstarších značiek s detským oblečením na svete Petit Bateau (Peti Betu) otvára vo Francúzsku svoj prvý second hand. Za staré oblečenie dostanú zákazníci poukážku na nákup nového tovaru, pričom na ploche 400 m štvorcových bude k dispozícii až 25 000 ks tovaru. Spoločnosť Petit Bateau čoskoro spustiť službu požičiavania oblečenia.

Profesor marketingu Newyorskej University Scott Galloway zverejnil novú štúdiu, v ktorej spoločnosti Apple predpovedá úchvatnú budúcnosť. Tá sa podľa neho v najbližších rokoch môže dočkať obratu až vo výške magického jedného bilióna amerických dolárov. Táto správa nemusí byť iba špekuláciou nakoľko v ostatnom období spoločnosť Apple hlási jeden predajný rekord za druhým.

Viete si predstaviť počúvať podcast zameraný výlučne na témy dreva a dreveného nábytku? S prvým podcastom tohto druhu prichádza v Nemecku spoločnosť Hartmann. Spoločnosť v ňom chce komunikovať témy udržateľnosti dreva kreatívnym spôsobom. Na tvorbe obsahu sa okrem iného bude podieľať aj samotný konateľ a obchodná riaditeľka tejto 111 ročnej spoločnosti. Vypočuť si ho môžete pod názvom “Odporúčané prírodou –⁠ Hartmannov podcast o nábytku”. 

zdroj: moebel-hartmann.com

Najväčšia ecommerce platforma v Poľsku Allegro chystá medzinárodnú expanziu. Prednedávnom oznámila akvizíciu českej značky Mall Group. Súčasťou smelých ambícií je aj spríspustnenie viac ako 60 miliónov ponúk v anglickom jazyku.  Zákazníci tak po novom budú môcť platiť aj v eurách a svojimi produktami oslovia milióny zákazníkov v EÚ.  

Rakúska spoločnosť so športovými potrebami Hervis v Česku končí. V posledných rokoch sa jej veľmi nedarilo a len za minulý rok vykázala stratu v prepočte 4 milióny eur. Vedenie Hervisu potvrdilo, že polovicu predajní prevezme konkurenčný Intersport. Osud zvyšných prevádzok ako aj eshopu zatial nie je známy. Za posledných 10 rokov je to už druhý rakúsky reťazec, ktorý končí na českom športovom poli.

zdroj: facebook/hervis

Známe globálne značky Intell, Dell a Rols-Royce sa nedávno spojili s britskou charitatívnou organizáciou Motor Neurone Disease Association. Cieľom tejto kooperácie je poukázať na ochorenie ALS, tzv. amyotrofickú laterálnu sklerózu. Vydali interaktívnu webovú knihu I s názvom I will always be me, ktorá pomáha práve ľuďom s touto diagnózou. Princíp je jednoduchý. Pri čítaní interaktívnej webovej knihy sa akustické signály zaznamenávajú do digitálnej hlasovej banky. Digitálny hlas môže osoba s ALS použiť na akomkoľvek asistenčnom rečovom zariadení. Je to krásny príklad toho, ako môže technológia pozitívne ovplyvniť životy ľudí.

Meta oznámila 3 nové funkcie pre ich aplikáciu Messenger, ktorú používa miliarda ľudí po celom svete. Sú to vylepšené a dlhšie hlasové správy, rozdelené platby, ktoré ocenia najmä skupiny priateľov a režim miznutia správ, tzv. Vanish Mode. Správy automaticky z messengera zmiznú, keď ich niekto uvidí. Meta tak pokračuje v dlhodobej snahe spraviť z messengera chatovaciu aplikáciu číslo jeden na všetkých svojich platformách. 

Svetová jednotka elektronického obchodu Amazon plánuje koncom roka otvoriť svoje prvé logistické centrum v Belgicku. Amazon, ktorý čoraz viac preberá doručovanie zásielok do vlastných rúk oznámil, že bude aj naďalej úzko spolupracovať s miestnymi kuriérskymi spoločnosťami. Vytvoriť chce pre kuriérov približne 200 pracovných miest. Táto informácia nepoteší belgickú doručovaciu spoločnosť Bpost, ktorá týmto krokom stratí 20 % z celkového objemu doručovaných zásielok.

Ako viesť a motivovať interný 27-členný marketingový tím? Čo všetko delegovať a prečo sa oplatí skúšať rôznych ľudí na konkrétnych pozíciách? Aj to sú niektoré z otázok, ktorými zakladateľ Ecommerce Bridge Štefan Polgári vyspovedal Ľuboša Ďuroviča, CMO Žilinskej spoločnosti Hyperia. Tento zaujímavý rozhovor nájdete v multimédiách Ecommerce Bridge.

Ľuboš Ďurovič CMO Hyperia

Ľuboš Ďurovič, CMO v spoločnosti Hyperia. Zdroj: Hyperia

Spustili sme nový podcast Ecommerce Bridge Update

V ňom vám Jožo “José” Slivka každý pondelok prinesie rekapituláciu tých najlepších noviniek zo sveta ecommerce.  Sledujte náš magazín Ecommerce Bridge, kde nájdete desiatky noviniek, článkov a rozhovorov, ktoré môžu pomôcť vášmu ecommerce projektu. A pokiaľ chcete, aby vám nič podstatné neuniklo, prihláste sa na odber denného, či týždenného newslettera alebo nás sledujte na sociálnych sieťach. Vypočujte si najnovšiu časť podcastu Ecommerce Bridge Update.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
3 min. čítanie

Tretina ľudí chce, aby im bola objednávka z e-shopu doručená v deň objednania. Generácia Z je ešte náročnejšia

Rýchlosť dodania zostáva jedným z hlavných argumentov pre výber e-shopu, v ktorom zákazník nakúpi. Očakávania nakupujúcich však stále ďaleko predbiehajú realitu na trhu. Hoci takmer tretina nakupujúcich by uvítala doručenie v ten istý deň, iba 15 % nákupov túto potrebu spĺňa. Mladí ľudia sú ešte náročnejší na rýchlosť. Pozrite si výsledky nášho rozsiahleho prieskumu.

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+