
Vybavených takmer 250 miliónov objednávok
Módny gigant zverejnil výsledky fiškálneho roka 2021.Nemecká módna platforma hlási nárast GMV o 34,1 % na 14,3 miliardy eur. Dosiahla upravený EBIT vo výške 468,4 milióna eur, čo zodpovedá marži 4,5 %.
V priebehu minulého roka sa Zalando objavilo na šiestich nových trhoch: Estónsko, Litva, Lotyšsko, Chorvátsko, Slovensko a Slovinsko. Celkovo operuje na 23 trhoch. Podľa zverejnených výsledkov má Zalando viac ako 48 miliónov aktívnych zákazníkov, z čoho 10 miliónov tvoria noví zákazníci, ktorých získalo len za rok 2021. V priemere získala platforma 5,2 objednávky na jedného aktívneho zákazníka.
Sme v silnej pozícii, aby sme do roku 2025 dosiahli GMV viac ako 30 miliárd eur.
“Sme veľmi spokojní s našimi výsledkami, ktoré dokazujú, že máme správnu stratégiu na dosiahnutie úspechu bez ohľadu na trhové prostredie. Máme silnú pozíciu na to, aby sme do roku 2025 dosiahli náš cieľ, GMV vo výške viac ako 30 miliárd eur,″ hovorí Robert Gentz, spolumajiteľ spoločnosti Zalando.

zdoj: corporate.zalando.com
V tlačovej správe spoločnosť uvádza svoje finančné ambície na tento rok. Očakáva rast GMV o 16 – 23 % na 16,6 až 17,6 miliardy eur. Svoje tržby chce zvýšiť o 12 – 19 % na 11,6 až 12,3 miliardy eur.
V minulom roku spoločnosť Zalando investovala aj do svojej kampane zameranej na udržateľnosť. Rozšírila svoj sortiment v oblasti udržateľnosti na viac ako 140 000 produktov. Zdá sa, že zákazníci si nárast tohto sortimentu všimli, keďže predaj týchto výrobkov tvoril 21,6 % GMV spoločnosti.