2 min. čítanie

Tržby spoločnosti Zalando prekročili hranicu 10 miliárd eur

Popredný e-commerce predajca módy Zalando prekročil hranicu tržieb 10 miliárd eur. V roku 2021 hlási celkové príjmy vo výške 10,4 miliardy eur. V porovnaní s predchádzajúcim rokom ide o 29% nárast. Do roku 2025 chce spoločnosť dosiahnuť GMV vo výške viac ako 30 miliárd eur.

Tržby spoločnosti Zalando prekročili hranicu 10 miliárd eur

Vybavených takmer 250 miliónov objednávok 

Módny gigant zverejnil výsledky fiškálneho roka 2021.Nemecká módna platforma hlási nárast GMV o 34,1 % na 14,3 miliardy eur. Dosiahla upravený EBIT vo výške 468,4 milióna eur, čo zodpovedá marži 4,5 %.

V priebehu minulého roka sa Zalando objavilo na šiestich nových trhoch: Estónsko, Litva, Lotyšsko, Chorvátsko, Slovensko a Slovinsko. Celkovo operuje na 23 trhoch. Podľa zverejnených výsledkov má Zalando viac ako 48 miliónov aktívnych zákazníkov, z čoho 10 miliónov tvoria noví zákazníci, ktorých získalo len za rok 2021. V priemere získala platforma 5,2 objednávky na jedného aktívneho zákazníka.

Sme v silnej pozícii, aby sme do roku 2025 dosiahli GMV viac ako 30 miliárd eur.

“Sme veľmi spokojní s našimi výsledkami, ktoré dokazujú, že máme správnu stratégiu na dosiahnutie úspechu bez ohľadu na trhové prostredie. Máme silnú pozíciu na to, aby sme do roku 2025 dosiahli náš cieľ, GMV vo výške viac ako 30 miliárd eur,″ hovorí Robert Gentz, spolumajiteľ spoločnosti Zalando.

zdoj: corporate.zalando.com

V tlačovej správe spoločnosť uvádza svoje finančné ambície na tento rok. Očakáva rast GMV o 16 – 23 % na 16,6 až 17,6 miliardy eur. Svoje tržby chce zvýšiť o 12 – 19 % na 11,6 až 12,3 miliardy eur.

V minulom roku spoločnosť Zalando investovala aj do svojej kampane zameranej na udržateľnosť. Rozšírila svoj sortiment v oblasti udržateľnosti na viac ako 140 000 produktov. Zdá sa, že zákazníci si nárast tohto sortimentu všimli, keďže predaj týchto výrobkov tvoril 21,6 % GMV spoločnosti. 

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Vrátenie tovaru v Nemecku sa drží na 11 %
2 min. čítanie

Vrátenie tovaru v Nemecku sa drží na 11 %

Pre e-commerce hráčov je výzva nájsť balanc medzi ústretovosťou voči zákazníkom a udaržaním vratiek v rozumnej hladine. Online nakupujúci v Nemecku vracajú 11 % svojich nákupov, ako ukázal prieskum, nemeckého digitálneho združenia Bitkom.

Prečítať článok
Český zákazník začína byť opäť lojálny, o to zložitejšie však je si jeho dôveru získať
4 min. čítanie

Český zákazník začína byť opäť lojálny, o to zložitejšie však je si jeho dôveru získať

Česká e-commerce sa po dvoch rokoch červených čísel opäť nadychuje. Zákazníci však boli nútení prispôsobiť inflácii svoje rozpočty a nákupné zvyklosti – a mnoho nových návykov si uchovajú aj tento rok, keď očakávajú reálny rast miezd. Skip Pay v rámci svojho panelu pravidelne nakupujúcich zákazníkov analyzoval spotrebiteľské správanie – zákazníci sú pripravení byť opäť lojálni, […]

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+