2 min. čítanie

Tri základné výzvy, s ktorými zápasia veľkoobchody v snahe o digitalizáciu

Presun veľkoobchodov do online priestoru sa stretol s prijatím a tento krok hovorí v prospech distribútorov. Napriek tomu niektorí B2B podnikatelia nedokázali reagovať na digitálny dopyt. Ecommerce-vision uvádza tri výzvy, s ktorými veľkoobchody zápasia.

Tri základné výzvy, s ktorými zápasia veľkoobchody v snahe o digitalizáciu

Zložitosť B2B podnikania v online priestore

B2B spoločnosti sa domnievajú, že prechod na e-commerce nebude možný kvôli zložitosti nákupného procesu a rôznorodej zákazníckej základni. Medzi najčastejšie uvádzané obavy patria:

Zmluvné ceny

Zákazníci s osobitnými podmienkami a dohodami

Exkluzívne produkty

Rôzne možnosti platby a dopravy

Hoci ide o závažné obavy, ktoré je potrebné prediskutovať s poskytovateľom technológie elektronického obchodu, nie sú prekážkou transformácie vášho podnikania. So správnym digitálnym riešením môžete tieto prekážky ľahko prekonať.

Kultúra tímu, zručnosti a obavy

Spustenie nového predajného kanála v online priestore sa môže zdať ako náročná úloha, ktorá si vyžaduje oveľa viac ľudských zdrojov. Kto sa postará o novú zodpovednosť, keď všetci vo vašom tíme nestíhajú plniť svoje terajšie úlohy? Má váš tím potrebné zručnosti na to, aby mohol tento projekt začať? Koľko času tomu budú musieť venovať?

Niektorí nemajú radi zmeny. Prečo meniť, čo je tak dobre zabehnuté a roky funguje? IT oddelenie sa môže obávať množstva vzniknutej práce, ktorá môže narušiť proces nákupu. A čo ak sa web pokazí alebo ho hacknú? Pre iných môže byť zase ťažké vidieť potenciálnu návratnosť investícií.

Podpora k zmene myslenia si vyžaduje angažovanosť celého tímu vedúcich pracovníkov. Ak však myslíte na dlhodobý úspech svojho podniku, je to riziko, ktoré sa oplatí podstúpiť.

B2B nákupné procesy

Kupujúci B2B majú síce spotrebiteľské očakávania, ale nenakupujú rovnakým spôsobom ako B2C. Predajcovia B2B musia spĺňať niektoré z technických požiadaviek ako sú:

Punchout katalógové riešenia s vlastnou aplikáciou obstarávania alebo systémom ERP kupujúceho.

Žiadosti o platbu prostredníctvom príkazov

Interné schválenia manažérov na zadanie zákazky 

Môžu e-commerce platformy pokryť všetky tieto nákupné scenáre? Krátka odpoveď je áno. Je potrebné si však vyberať z takých riešení, ktoré vedia pokryť čo najviac vašich potrieb. Niektoré platformy napríklad uľahčujú hybridným podnikom so zákazníkmi B2B a B2C ponúkať rôzne cenníky alebo katalógy rôznym skupinám zákazníkov. Ak aj teraz možno neviete, čo presne potrebujete, po konzultácií s odborníkmi pre online riešenia budete múdrejší.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Všetky videá na Facebooku sa menia na Reels
5 min. čítanie

Všetky videá na Facebooku sa menia na Reels

Platforma zavádza zmenu, ktorá zásadne ovplyvní spôsob, akým milióny ľudí zdieľajú videá. Facebook sa rozhodol zjednodušiť koncept videa a oznámil, že v priebehu najbližších mesiacov sa každé nahrané video automaticky zmení na Reels. Už žiadne rozhodovanie medzi formátmi – všetko sa zjednocuje. Pozrime sa, čo táto zmena znamená pre tvorcov obsahu.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
In-game reklama má náskok v pozornosti, avšak nie v rozpočtoch
5 min. čítanie

In-game reklama má náskok v pozornosti, avšak nie v rozpočtoch

Kto z nás si aspoň raz nekrátil čakanie hrou v mobile? V roku 2025 patria digitálne hry – či už na telefóne, konzole alebo počítači – medzi najobľúbenejšie formy trávenia času online. Z pohľadu reklamy sú však stále nedocenené. Hoci mladšie generácie strávia nad hrami desiatky minút denne, značky im venujú len zlomok svojich rozpočtov. […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
isklad mení pravidlá hry v e-commerce: Prináša inovácie, ktoré pomôžu e-shopom prežiť nápor globálnych hráčov 
7 min. čítanie

isklad mení pravidlá hry v e-commerce: Prináša inovácie, ktoré pomôžu e-shopom prežiť nápor globálnych hráčov 

Kvôli tlaku globálnych hráčov z Ázie a rozmachu online trhovísk sa prostredie e-commerce v strednej Európe dynamicky mení. Mnohým internetovým obchodom hrozí zánik a v hre ostáva ten, kto sa prispôsobí. Rozhodujúcou konkurenčnou výhodou sa stáva logistika. isklad, technologický líder medzi fulfillment centrami, preto prichádza s prelomovými inováciami, ktoré môžu zamiešať karty celému odvetviu.

Alexander Jančo Alexander Jančo
Business development director (interim), Isklad
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+