Banská Bystrica
24. Október udalosť už prebehla
Poprad
7. November udalosť už prebehla
Bratislava
3. December udalosť už prebehla
Prešov
6. Marec už čoskoro
Trnava
27. Marec už čoskoro
Liptovský Mikuláš
24. Apríl už čoskoro
Bardejov
15. Máj už čoskoro
Nitra
5. Jún už čoskoro
Košice
18. September už čoskoro
Banská Bystrica
2. Október už čoskoro
Trenčín
23. Október už čoskoro
Poprad
13. November už čoskoro
Bratislava
4. December už čoskoro
3 min. čítanie

Trendy a stratégie pre vianočnú sezónu 2024

Nedávna štúdia spoločnosti Acceleration Partners odhaľuje, že predajcovia a marketéri by si mali byť vedomí niekoľkých významných zmien v nákupnom prostredí. Pochopenie týchto zmien a implementácia cielených trendov a stratégií vianočného nakupovania pre rok 2024 bude kľúčová pre firmy, ktoré chcú maximalizovať svoj výkon počas tohto kritického predajného obdobia.

Trendy a stratégie pre vianočnú sezónu 2024
Zdroj: Depositphotos

Trendy vianočnej sezóny 2024: Kľúčové očakávania a správanie spotrebiteľov

Vzhľadom na neskorší začiatok a menej dní v kľúčovom období vianočného nakupovania v porovnaní s rokom 2023 sa očakáva, že spotrebitelia začnú s vianočnými nákupmi skôr. Tento posun, ktorý je kľúčovým faktorom pri vývoji trendov a stratégií vianočného nakupovania, je spôsobený snahou nakupujúcich vyhnúť sa možným oneskoreniam v doručovaní v decembri.

Odporúčané stratégie pre vianočnú sezónu 2024

  1. Prispôsobte sa skrátenému nákupnému obdobiu jasným komunikovaním termínov odoslania a odhadovaných dodacích lehôt na vašej webovej stránke a prostredníctvom správ od partnerov v affiliate marketingu a tvorcov obsahu.
  2. Prilákajte skorých nakupujúcich atraktívnymi ponukami a exkluzívnymi zľavami porovnateľnými s kybernetickými ponukami.

Voľby a Vianoce

Hoci sa tento prípad aktuálne netýka českého a slovenského trhu, je dobré vedieť aj o presahu volieb za hranicami. Údaje od spoločnosti Epsilon totiž ukázali, že v rokoch amerických volieb (2016 a 2020) došlo k 6 % poklesu medziročných spotrebiteľských predajov počas volebného týždňa. Celkový rast vianočného e-commerce však zvyčajne zostáva neovplyvnený.

Novinky z Youtube kanála Ecommerce Bridge
Prihlásiť sa na odber

Máme pre vás pár tipov, ako si v takej situácii poradiť:

  1. Prerazte politický reklamný hluk spoluprácou s affiliate partnermi a influencermi na propagáciu osviežujúceho obsahu o vašej značke. Zamerajte sa na pozitívne posolstvá týkajúce sa zdravého životného štýlu, hodnoty a udržateľnosti
  2. Pripravte silné povolebné propagačné akcie pre affiliate partnerov a influencerov, aby ste využili očakávaný nárast vianočného nakupovania

Riešenie hodnotového povedomia spotrebiteľov

Napriek zlepšujúcim sa náladám spotrebiteľov budú vianočný nakupujúci naďalej pozerať na rozpočet a hľadať zľavy, lacnejšie alternatívy a inovatívne spôsoby, ako ušetriť.

Zdroj: Acceleration Partners

Stratégie zamerané na hodnotu

  1. Zabezpečte, aby vaša cenová a propagačná stratégia bola konkurencieschopná, najmä ak sa zameriavate na Mileniálov a staršie generácie.
  2. V treťom štvrťroku spustite a optimalizujte partnerstvá, vernostné či affiliate programy, zvážte platobné metódy ako Buy Now, Pay Later (BNPL), aby ste nakupujúcim ponúkli rovnováhu medzi pohodlím a hodnotou.

Výhľad do budúcnosti: Príprava na trendy vianočného e-commerce 2024

Spoločnosť Salesforce zverejnila svoje predpovede na vianočné obdobie 2024, pričom zdôraznila ekonomické faktory, ktoré môžu významne ovplyvniť globálny výkon počas vianočnej sezóny. Maloobchodníci a marketéri by mali byť informovaní o týchto predpovediach, aby mohli doladiť svoje stratégie s blížiacou sa vianočnou sezónou.

Zdroj: Acceleration Partners

Implementáciou týchto stratégií a pozorným sledovaním meniacich sa spotrebiteľských správaní sa môžu firmy pripraviť na úspech vo vianočnej nákupnej sezóne 2024.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Aukcie unikátnych .sk domén pokračujú od 15. januára
1 min. čítanie

Aukcie unikátnych .sk domén pokračujú od 15. januára

Dňa 15. januára spúšťa spoločnosť SK-NIC druhé kolo aukcií 1- a 2-znakových .sk domén! Domény ako a.sk, 1.sk alebo bb.sk už majú majiteľa po prvom kole. 0.sk, x.sk, at.sk a ďalšie však ešte zostávajú v hre do ďalších aukcií. Pozrite si zoznam domén, z ktorých budeme vyberať v najbližšom kole.  Nezmeškajte príležitosť byť majiteľom unikátnej […]

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Slovenský e-commerce konečne v zelených číslach. Rok 2024 narástol o 6 %
3 min. čítanie

Slovenský e-commerce konečne v zelených číslach. Rok 2024 narástol o 6 %

Internetové nákupy na Slovensku po dvoch rokoch korekcie znovu narástli, a to o výrazných +6 %. Kľúčový posledný kvartál dosiahol dokonca rast až +7 %, čo potvrdilo predvianočné dohady, že Slováci nebudú na Vianociach šetriť. Prekvapivým skokanom roka sú solárne zostavy, ktoré medziročne narástli o neuveriteľných +1137 %. Kam sa uberal slovenský e-commerce  v roku […]

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+