
Mnohí začínajúci eshopári sa pustia do tvorby eshopu bez toho, aby sa najprv zamysleli nad svojou značkou a cieľovou skupinou, spoznali benefity, ktoré ich produkty či služby zákazníkom prinášajú, stanovili si ciele a pripravili marketingovú stratégiu.
Samozrejme, vždy môžeme osloviť expertov na digitálny marketing, ktorí nám všetko pripravia, nastavia a zrealizujú, alebo sa pustiť do samoštúdia a následne získané vedomosti aplikovať do praxe.
Existujú ešte ďalšie spôsoby, ako vytvoriť úspešný a zarábajúci eshop? Určite áno. Zopár tipov nájdete aj v tomto článku.
Digitálna univerzita – intenzívne polročné štúdium
Komplexný e-learning koncipovaný tak, aby ho bez problémov zvládli úplní začiatočníci, ale nové informácie sa dozvedia aj skúsení marketéri. Čaká vás 16 nadupaných livestream prednášok od najlepších slovenských marketérov a profíkov s množstvom tipov na ďalšie doplnkové zdroje (v slovenčine i angličtine), manuály na vypracovanie domácich úloh, zoznam otázok na skúšku, odpovede na dodatočne položené otázky k téme.
Štúdium sa začína na jeseň, podľa vopred stanoveného rozvrhu si rezervujete soboty alebo si streamy pozriete zo záznamu. Komunikácia s prednášajúcim prebieha cez sli.do (v prípade potreby samozrejme aj cez email) a so spolužiakmi prostredníctvom chatu. Študijnú atmosféru perfektne dotvára aj FB skupina, kde vám vždy niekto ochotne poradí, bez hejtu, na aký ste možno narazili v iných skupinách a ktorý, najmä začiatočníkov, vie často demotivovať.
Po vypracovaní úloh vás čaká výber špecializácie z nižšie uvedených oblastí a projekt s mentorom. Počas 3 online meetingov budete konzultovať svoj projekt, progres, problémy, s ktorými si neviete dať rady alebo svoje ďalšie plány.
Posledným levelom je online test. Po jeho absolvovaní získate certifikát z vybranej špecializácie, resp. špecializácií.
Ak vás Digitálna univerzita zaujala, registrujte sa aj vy. Do 31. augusta máte čas naštudovať si podrobnejšie, čo štúdium obnáša a overiť si, či sa na ňom dozviete presne to, čo potrebujete. Po absolvovaní Digitálnej univerzity môžete nadviazať na MBA štúdium.
Online kurz – Aby značka ožila od Levosphere
Ak chcete mať originálnu a úspešnú značku, musíte budovať jej hodnotu a vedieť, čo máte komunikovať, akým spôsobom, prečo, akým cieľovým skupinám a podobne. Až potom sa oplatí investovať do marketingovej komunikácie.
Kurz je určený pre skúsených podnikateľov, ale i začiatočníkov, pre marketérov aj študentov. Dámy z Levosphere (Ing. Kacera a Mag. Sabolová) sa venujú tvorbe Biznis marketingovej stratégieTM na základe holistickej marketingovej koncepcie. V tomto poňatí má každý element svoj význam a pomáha vytvárať originálny celok.
Online kurzy od Google
V rámci Digitálnej garáže máte k dispozícii 26 kurzov a viac ako 100 hodín kvalitného vzdelávacieho obsahu pre začiatočníkov úplne zadarmo. Kurzy sú zamerané na digitálny marketing (ten je ako jediný s medzinárodnou certifikáciou), kariérny rast alebo dáta a technológie.
Akadémia Analytics vás naučí pracovať so štatistikami návštevnosti, Google Analytics 360 a Google Tag Managerom. Uvedené videá sú v angličtine, s českými titulkami, ďalšie kurzy sú v anglickom jazyku.
Grow with Google – Pomáhame Slovensku rásť je ďalší projekt, ktorého cieľom je oživiť slovenskú ekonomiku a do konca roka 2021 pomôcť 50 000 slovenským firmám a jednotlivcom v rozvoji podnikania či kariérnemu rastu.
Národné podnikateľské centrum od SBA
Slovak Business Agency (SBA) v rámci národných projektov ponúka služby a podujatia pre podnikateľov i nepodnikateľov. Medzi najobľúbenejšiu službu patrí poradenstvo s expertom NPC – krátkodobé v rozsahu 10 hodín a dlhodobé v rozsahu 80 konzultačných hodín. Viac o Národnom podnikateľskom centre si môžete prečítať TU.
Zodpovednypodnikatel.sk
Na portáli nájdete okrem školení, online poradne i vzory s návodmi na implementáciu základných právnych dokumentov pre vašu webstránku a eshop. Pre stiahnutie a úpravu dokumentov sa stačí zaregistrovať, prípadne si objednať vypracovanie dokumentov na mieru.
Podcasty, publikácie, eknihy
Ak vám časová vyťaženosť neumožňuje online štúdium, možno oceníte podcasty.
Napríklad o marketingu v praxi od Levosphere.
O sociálnych sieťach, digitálnom marketingu, ecommerce a aplikáciách sa so svojimi hosťami rozpráva Tony Dúbravec vo svojom podcaste Doba digitálna.
Stratégie a tipy na tvorbu a optimalizáciu kampaní na Facebooku si vypočujete v podcaste Modrá krev od Davida Lörinza.
Pokiaľ plánujete využiť potenciál sociálnych sietí na maximum, siahnite po eknihe, alebo jej printovej verzii, Jak na sítě od Elišky Vyhnánkové a Michelle Losekoot.
Vo vašej knižnici by rozhodne nemal chýbať ani Dan Ariely – Aké drahé je zadarmo a Daniel Kahneman – Myslenie rýchle a pomalé.