5 min. čítanie

Tipy na vzdelávanie pre eshopárov

Vytvoriť eshop si dnes dokážeme v priebehu pár minút. Uspieť na presýtenom trhu ale môžeme len vtedy, ak si zvolíme správny postup. A práve to je často kameňom úrazu.

Jana Kvasnicová Jana Kvasnicová
Content a Account Manager BiznisWeb.sk
Tipy na vzdelávanie pre eshopárov

Mnohí začínajúci eshopári sa pustia do tvorby eshopu bez toho, aby sa najprv zamysleli nad svojou značkou a cieľovou skupinou, spoznali benefity, ktoré ich produkty či služby zákazníkom prinášajú, stanovili si ciele a pripravili marketingovú stratégiu.

Samozrejme, vždy môžeme osloviť expertov na digitálny marketing, ktorí nám všetko pripravia, nastavia a zrealizujú, alebo sa pustiť do samoštúdia a následne získané vedomosti aplikovať do praxe.

Existujú ešte ďalšie spôsoby, ako vytvoriť úspešný a zarábajúci eshop? Určite áno. Zopár tipov nájdete aj v tomto článku.

Digitálna univerzita – intenzívne polročné štúdium

Komplexný e-learning koncipovaný tak, aby ho bez problémov zvládli úplní začiatočníci, ale nové informácie sa dozvedia aj skúsení marketéri. Čaká vás 16 nadupaných livestream prednášok od najlepších slovenských marketérov a profíkov s množstvom tipov na ďalšie doplnkové zdroje (v slovenčine i angličtine), manuály na vypracovanie domácich úloh, zoznam otázok na skúšku, odpovede na dodatočne položené otázky k téme.

Štúdium sa začína na jeseň, podľa vopred stanoveného rozvrhu si rezervujete soboty alebo si streamy pozriete zo záznamu. Komunikácia s prednášajúcim prebieha cez sli.do (v prípade potreby samozrejme aj cez email) a so spolužiakmi prostredníctvom chatu. Študijnú atmosféru perfektne dotvára aj FB skupina, kde vám vždy niekto ochotne poradí, bez hejtu, na aký ste možno narazili v iných skupinách a ktorý, najmä začiatočníkov, vie často demotivovať.

Po vypracovaní úloh vás čaká výber špecializácie z nižšie uvedených oblastí a projekt s mentorom. Počas 3 online meetingov budete konzultovať svoj projekt, progres, problémy, s ktorými si neviete dať rady alebo svoje ďalšie plány.

Posledným levelom je online test. Po jeho absolvovaní získate certifikát z vybranej špecializácie, resp. špecializácií.

Ak vás Digitálna univerzita zaujala, registrujte sa aj vy. Do 31. augusta máte čas naštudovať si podrobnejšie, čo štúdium obnáša a overiť si, či sa na ňom dozviete presne to, čo potrebujete. Po absolvovaní Digitálnej univerzity môžete nadviazať na MBA štúdium.

Online kurz – Aby značka ožila od Levosphere

Ak chcete mať originálnu a úspešnú značku, musíte budovať jej hodnotu a vedieť, čo máte komunikovať, akým spôsobom, prečo, akým cieľovým skupinám a podobne. Až potom sa oplatí investovať do marketingovej komunikácie.

Kurz je určený pre skúsených podnikateľov, ale i začiatočníkov, pre marketérov aj študentov. Dámy z Levosphere (Ing. Kacera a Mag. Sabolová) sa venujú tvorbe Biznis marketingovej stratégieTM na základe holistickej marketingovej koncepcie. V tomto poňatí má každý element svoj význam a pomáha vytvárať originálny celok.

Online kurzy od Google

V rámci Digitálnej garáže máte k dispozícii 26 kurzov a viac ako 100 hodín kvalitného vzdelávacieho obsahu pre začiatočníkov úplne zadarmo. Kurzy sú zamerané na digitálny marketing (ten je ako jediný s medzinárodnou certifikáciou), kariérny rast alebo dáta a technológie.

Akadémia Analytics vás naučí pracovať so štatistikami návštevnosti, Google Analytics 360 a Google Tag Managerom. Uvedené videá sú v angličtine, s českými titulkami, ďalšie kurzy sú v anglickom jazyku.

Grow with Google – Pomáhame Slovensku rásť je ďalší projekt, ktorého cieľom je oživiť slovenskú ekonomiku a do konca roka 2021 pomôcť 50 000 slovenským firmám a jednotlivcom v rozvoji podnikania či kariérnemu rastu.

Národné podnikateľské centrum od SBA

Slovak Business Agency (SBA) v rámci národných projektov ponúka služby a podujatia pre podnikateľov i nepodnikateľov. Medzi najobľúbenejšiu službu patrí poradenstvo s expertom NPC – krátkodobé v rozsahu 10 hodín a dlhodobé v rozsahu 80 konzultačných hodín. Viac o Národnom podnikateľskom centre si môžete prečítať TU.

Zodpovednypodnikatel.sk

Na portáli nájdete okrem školení, online poradne i vzory s návodmi na implementáciu základných právnych dokumentov pre vašu webstránku a eshop. Pre stiahnutie a úpravu dokumentov sa stačí zaregistrovať, prípadne si objednať vypracovanie dokumentov na mieru.

Podcasty, publikácie, eknihy

Ak vám časová vyťaženosť neumožňuje online štúdium, možno oceníte podcasty.

Napríklad o marketingu v praxi od Levosphere.

O sociálnych sieťach, digitálnom marketingu, ecommerce a aplikáciách sa so svojimi hosťami rozpráva Tony Dúbravec vo svojom podcaste Doba digitálna.

Stratégie a tipy na tvorbu a optimalizáciu kampaní na Facebooku si vypočujete v podcaste Modrá krev od Davida Lörinza.

Pokiaľ plánujete využiť potenciál sociálnych sietí na maximum, siahnite po eknihe, alebo jej printovej verzii, Jak na sítě od Elišky Vyhnánkové a Michelle Losekoot.

Vo vašej knižnici by rozhodne nemal chýbať ani Dan Ariely – Aké drahé je zadarmo a Daniel Kahneman – Myslenie rýchle a pomalé.

Zdieľať článok
Jana Kvasnicová
Content a Account Manager BiznisWeb.sk

Pre klientov BiznisWebu pripravujem články s tipmi pre podnikanie na internete, rozhovory o trendoch v digitálnom marketingu, prezentujem novinky v našom CMS FLOX a spravujem našu FB poradňu.

BiznisWeb
Tento článok ti prináša

BiznisWeb

Systém pre rýchle vytvorenie e-shopu a webstránky.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
4 min. čítanie

Ako pracovať s infláciou v roku 2022 v e-commerce svete?

Rok 2022 priniesol mnohé zmeny. Firmy sa stretávajú s nižším dopytom, neistotou, stagnáciou či prepadmi. Aj keď je inflácia prirodzená, tento rok dosiahla svoje 22-ročné maximum. Zákazníci sa dlhšie rozhodujú a presvedčiť ich o kúpe je čoraz ťažšie. Zistite, ako ustáť vlnu inflácie a udržať svoju značku na očiach verejnosti.

Veronika Svajčiaková Veronika Svajčiaková
Content Specialist v Dexfinity
Prečítať článok
3 min. čítanie

Ako eliminovať nedokončené nákupy?

Kvôli nedokončeným nákupom stoja v opustených košíkoch milióny eur. Podľa štatistík až dve tretiny zákazníkov nedotiahne nákup do konca a e-shop opustí tesne pred zaplatením. Aké faktory ovplyvňujú naše nákupné správanie a dá sa nedokončeným nákupom predchádzať?

Naďa Csillagová Naďa Csillagová
Marketing Manager at Besteron
Prečítať článok
7 min. čítanie

Pripravte svoj e-shop na hlavnú sezónu

Prelom septembra a októbra predstavuje ten najvyšší čas zhlboka sa nadýchnuť a naplno sa vrhnúť do top sezóny roka – Black Friday a Vianoc. Prečítajte si rady zo všeobecného pohľadu webu, ale taktiež UX, sociálnych sietí, PPC a analytiky a získajte z hlavnej sezóny maximum. 

Martin Krupa Martin Krupa
Co-founder ui42
Prečítať článok