TikTok Shop sa od svojho vzniku v roku 2021 rozšíril po celom svete. Prekročil hranice juhovýchodnej Ázie do Spojeného kráľovstva a v roku 2023 sa rozšíril aj do Spojených štátov.
Firmám ponúka nové príležitosti na rozšírenie zákazníckej základne a zvýšenie predaja. S možnosťou vytvárať krátke videá a live nákupy prináša populárny spôsob ako osloviť zákazníkov ľudovou formou a zábavným obsahom.
Prísnejšie opatrenia pri registrácii
Všetci predajcovia podstupujú proces overenia, pri ktorom dokladujú identitu a legitímnosť podnikania. Za minulý rok v období od júla do decembra platforma odmietla zaradiť 37 miliónov produktov, ktoré porušovali zásady. Po zaradení do zoznamu odstránila ďalších 133 000 produktov.
„Ak zistíme, že niektorý z našich predajcov porušil naše zásady, podnikneme kroky, ktoré môžu zahŕňať odstránenie jeho produktov, pozastavenie funkcií elektronického obchodu, ktoré má k dispozícii, alebo deaktiváciu jeho účtu,“ uvádza platforma.
Skúšobné obdobie pre predajcov
Po schválení predajcovia vstupujú do skúšobného obdobia, kde sa oboznámia s pravidlami platformy a môžu sa postupne zapájať do jej fungovania. TikTok Shop podľa vlastných slov trvá na prísnej politike pre predajcov aj tvorcov. Komunita môže nahlasovať akýkoľvek obsah, ktorý podľa nich porušuje pravidlá.