2 min. čítanie

TikTok sa vzdáva e-commerce expanzie v Európe a USA

Nakupovanie cez TikTok sa v Ázii teší veľkej obľube, ale po katastrofálnych skúsenostiach v Spojenom kráľovstve sa nateraz upustilo od plánov zaviesť ho do USA a Európy.

TikTok sa vzdáva e-commerce expanzie v Európe a USA

Európsky projekt nedopadol podľa predstáv

Spoločnosť si pre svoj TikTok Shop vybrala Spojené kráľovstvo ako prvý trh mimo Ázie. Denník Financial Times však uvádza, že v Británii nešlo všetko podľa plánu. Približne polovica zamestnancov pracujúcich na projekte odišla a vedúci pracovník bol prepustený.

Joshua Ma, vedúci pracovník spoločnosti ByteDance, ktorý viedol TikTok Shop v Európe, bol nahradený kvôli “toxickým praktikám”, ktoré používal voči zamestnancom.

Členovia tímu londýnskej pobočky museli často pracovať viac ako 12 hodín denne, začínať skoro ráno, aby sa prispôsobili telefonátom s Čínou a končiť neskoro, keďže live prenosy boli úspešnejšie večer. Nehovoriac o tom, že Joshua Ma odmietol podporovať právo žien na materskú dovolenku.

Streamovanie ako budúcnosť elektronického nakupovania

Sociálne siete považujú obchodovanie prostredníctvom streamovania za budúcnosť nakupovania. Z predaja si berú províziu, pričom konkurenčné platformy YouTube a Instagram už vyvíjajú podobné funkcie v Európe.

Materská spoločnosť TikTok ByteDance zaznamenala neuveriteľný rast tejto nákupnej funkcie v jej čínskej partnerskej aplikácii TikTok Douyin, v ktorej sa údajne predalo neuveriteľných 10 miliárd produktov. Aj to bol jeden z dôvodov prečo sa spoločnosť chcela presunúť na európsky a americký trh.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Nie je to len postavička. Prieskum ukazuje 5 dôvodov, prečo maskot v e-commerce funguje
3 min. čítanie

Nie je to len postavička. Prieskum ukazuje 5 dôvodov, prečo maskot v e-commerce funguje

Značky bojujú o každú sekundu pozornosti. Staviť na výhodnú cenu či pútavý claim nemusí stačiť. A z dlhodobého hľadiska sa to určite ani neoplatí. Ľudia si pamätajú príbehy, emócie a najmä tváre. Aj keď sú animované. Práve to robí z maskota nenápadného, no veľmi účinného hráča v marketingovej stratégii. Podľa najnovšieho prieskumu MNForce zohráva maskot […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+