Banská Bystrica
24. Október udalosť už prebehla
Poprad
7. November udalosť už prebehla
Bratislava
3. December udalosť už prebehla
Prešov
6. Marec už čoskoro
Trnava
27. Marec už čoskoro
Liptovský Mikuláš
24. Apríl už čoskoro
Bardejov
15. Máj už čoskoro
Nitra
5. Jún už čoskoro
Košice
18. September už čoskoro
Banská Bystrica
2. Október už čoskoro
Trenčín
23. Október už čoskoro
Poprad
13. November už čoskoro
Bratislava
4. December už čoskoro
8 min. čítanie

TikTok reklama: Ako uspieť na najrýchlejšie rastúcej sociálnej sieti súčasnosti?

Máte atraktívny produkt pre sociálne siete a Instagram vám už nestačí? Využite reklamu na TikToku, ktorá už funguje aj na Slovensku. Dávno neplatí, že je určená iba pre mladšie ročníky.

Martin Bartl Martin Bartl
Content Marketing Manager, Dexfinity
TikTok reklama: Ako uspieť na najrýchlejšie rastúcej sociálnej sieti súčasnosti?
Zdroj: Envato Market

Sociálna sieť TikTok dokázala prilákať milióny používateľov rôznych vekových kategórií a stala sa miestom, kde ľudia hľadajú doslova všetko – od tipov ako sa pekne obliecť, cez inšpiráciu kam sa ísť najesť až po odporúčania na obľúbené filmy a seriály.

Na TikToku nájdete toho veľa a mladšia generácia sa tu dokáže skvelo orientovať. Využite to čím skôr, kým nie je slovenský priestor TikToku ešte natoľko presýtený reklamnými formátmi.

Ako funguje TikTok algoritmus

Na úvod je dôležité pochopiť, ako funguje sociálna sieť TikTok a prečo nám ukazuje práve taký obsah, aký na nej vidíme. Môže za to TikTok algoritmus, ktorý je často záhadou aj pre najlepších v obore.

Na TikToku nájdete rôzne formáty videí, najväčší úspech však majú krátke a rýchle videá, ktoré dokážu zachytiť vašu pozornosť a udržať ju čo najdlhšie.

TikTok sleduje vaše správanie na sociálnej sieti v podobe lajkov, komentárov a zdieľania. Pozerá sa na použité hashtagy, popisy a zvuky vo videách a robí si dokonca štatistiku o tom, koľko času trávite ich sledovaním. Algoritmus potom analyzuje, ktoré typy obsahu a ktorí tvorcovia sú pre vás najatraktívnejší.

TikTok chce udržať vašu pozornosť čo najdlhšie. Preto vám posúva videá, ktoré vás bavia a je veľká šanca, že s nimi budete interagovať. Môžete sa potom jednoducho prichytiť pri tom, že scrollujete tzv. For You Page niekoľko minút a stále tam nachádzate podobne zaujímavé videá.

Pre vás ako firmu to znamená, že aj s malým počtom sledovateľov môžete dosiahnuť obrovský organický dosah. Musíte však tvoriť obsah, ktorý ľudia na TikToku vyhľadávajú, byť kreatívny, striedať formáty, testovať a vyhodnocovať.

Čo je TikTok reklama

TikTok Ads alebo jednoducho TikTok reklamy sa čoraz viac stávajú neoddeliteľnou súčasťou marketingovej stratégie veľkých aj malých značiek. Sú to reklamné formáty priamo integrované do TikTok platformy a od augusta dostupné konečne aj pre slovenské firmy.

Ak vás zaujímajú jednotlivé reklamné formáty, prečítajte si náš marketingový slovník Dex Guide, kde práve TikTok reklame venujeme značný priestor.

TikTok reklama je efektívnou voľbou pre značky a my vám povieme prečo:

  • Veľký počet používateľov – všetky prieskumy nám jasne hovoria o tom, že publikum na TikToku neustále rastie, a to nielen medzi mladšími používateľmi. Máte teda šancu osloviť širokú cieľovú skupinu a získať dosahy, o akých sa vám na iných sociálnych sieťach ani nesnívalo.
  • Vysoký engagement rate – ľudia na TikToku jednoducho radi komentujú a zdieľajú svoj názor. Sú aktívni a preto majú vaše TikTok reklamy ešte väčšiu šancu na úspech. Ľudia hodnotia reklamu na tejto sociálnej sieti omnoho pozitívnejšie v porovnaní s tou na Facebooku. Dokážu sa na nej zabaviť, okomentovať ju, zdieľať so svojimi blízkymi, a tak sa reklama dostáva k obrovskému počtu ľudí.
  • Kreativite sa medze nekladú – tu sa jednoducho môžete vyblázniť. Skúšajte rôzne videá, kombinujte zábavné a interaktívne formáty reklamy, skúste sa zviesť na vlne populárnych trendov.
  • Výkonnostné cielenie – TikTok Ads Manager poskytuje nástroje na presné cielenie a optimalizáciu, vďaka čomu si môžete strážiť efektivitu a vynaložené náklady na reklamu.
  • Menší pretlak reklám – TikTok reklamy máme na Slovensku od augusta 2024, čo znamená menšie pole konkurentov, ktorí už túto službu využívajú. Treba sa však tejto príležitosti chytiť čo najskôr.

Počet používateľov TikToku neustále rastie. Zdroj: Meltwater

Ako naložiť s TikTok reklamou na Slovensku

Aj na Slovensku už máme možnosť využiť TikTok reklamu naplno. Ak spúšťate kampane na Google alebo Facebooku, potešíme vás – aj táto sociálna sieť má svoj TikTok Ads Manager, kde vytvoríte účet a môžete nasadiť platené kampane.

TikTok umožňuje presné cielenie na základe demografických údajov, záujmov, správania používateľov a dokonca aj podľa konkrétnych hashtagov, ktoré ľudia na TikToku sledujú.

6 krokov na spustenie vašej prvej kampane: 

  1. Registrácia a nastavenie účtu – Jednoducho vytvorte svoj účet v aplikácii TikTok For Business a nastavte základné informácie o kampani. Nezabudnite vytvoriť a nastaviť TikTok Pixel, ktorý funguje podobne ako pri Facebooku.
  2. Výber cielenia – podobne ako pri iných sociálnych sieťach, aj TikTok vám umožňuje cieliť na zobrazenia, kliky, konverzie, alebo napríklad inštaláciu aplikácie. Záleží na vašej celkovej stratégii a na tom, v akej časti nákupného procesu chcete používateľov na TikToku osloviť.
  3. Nastavenie publika – veľmi dôležitý krok v príprave vašej kampane je rozhodnutie o tom, komu sa vaša reklama bude zobrazovať. Ako sme už spomenuli, môžete cieliť podľa veku, pohlavia, záujmov, podľa geografickej polohy a mnohých ďalších faktorov.
  4. Rozpočet a bidding – podľa stanoveného cieľa si nastavíte aj denný alebo celkový rozpočet na kampaň a vyberiete spôsob ponúkania cien: cena za tisíc zobrazení (CPM), cena za kliknutie (CPC), cena za konverziu (CPA) a pod.
  5. Tvorba kreatívy – povestná čerešnička na torte v celom procese. Ide o pútavé video s hookom na začiatku, ktoré by používateľov malo zaujať už v prvých 2-3 sekundách.
  6. Spustenie a optimalizácia – vďaka analytickým nástrojom viete sledovať výkonnosť kampaní a optimalizovať ich pre lepšie výsledky.

Koľko stojí TikTok reklama?

Na túto otázku neexistuje jednoznačná odpoveď. Dokážete tu minúť niekoľko desiatok eur denne, ale kľudne aj tisíce, ak je to v súlade s vašou marketingovou stratégiou a TikTok reklama vám prináša výsledky v podobe naplnených cieľov.

Cena za reklamu tu rovnako závisí od viacerých faktorov ako cielenie, konkurencia v konkrétnom segmente či daný typ reklamy. Denný minimálny rozpočet pre kampane sa pohybuje okolo 20 eur.

Platí však, že TikTok ponúka rôzne bidding stratégie a preto je dobré spojiť sa s niekým, kto má reálne skúsenosti s reklamou na tejto sociálnej sieti a dokáže z nej vyťažiť maximum. Ušetríte si tým veľa stresov a v konečnom dôsledku najmä financií.

„Odporúča sa testovať čo najviac videí. Za mesiac je 5 málo, 10 tiež, niekedy ani 30 nestačí. Čím viac videí v reklamách máte, tým lepšie a potom ich treba testovať. Testovať, testovať, testovať. V jednom ad sete by však malo byť maximálne 2 až 4 videí. Cielenie nie je až také dôležité ako samotný content creator. V porovnaní s inými platformami ako Facebook či Instagram je na TikToku psychológia predaja úplne odlišná. Dôležité je pri konverzných kampaniach na prvú ukázať zľavy a vyzvať používateľa k akcii,“ prezrádza Tomáš Šefčík, Social Media Specialist v Dexfinity.

Ako sa stať virálnym na TikToku

Vedeli ste, že aplikácia TikTok sa spustila v roku 2016 pod názvom Douyin a fungovala pôvodne pre čínsky trh? O rok neskôr začala fungovať globálne, dostala výstižný názov TikTok a stala sa celosvetovým fenoménom.

Aktuálne má TikTok viac ako 1,6 miliardy používateľov vo vekovej kategórii 18+ a ich počet neustále rastie.

Dexfinity na TikToku experimentuje s rôznymi druhmi videí

Neexistuje žiadny dokonalý návod, ktorý vám zaručí popularitu na tejto sociálnej sieti a vystrelí vaše dosahy do nebies.

Tipy, ako uspieť na TikToku

Pozreli sme sa však na viaceré úspešné profily a dávame niekoľko tipov, vďaka ktorým sa vám to môže podariť:

  • Sledujte trendy. Na TikToku sa bežne kopírujú populárne videá a vy by ste nemali byť výnimkou.
  • Zameriavajte sa na kratšie videá a ukážte svoju tvár. Takéto videá majú lepšiu dopozerateľnosť, viac impresií a prinášajú vyššie dosahy.
  • Využívajte relevantné hashtagy. TikTok algoritmus vás tak posunie presne tam, kam potrebujete.
  • Používajte titulky, vďaka ktorým si video pozrú aj ľudia s vypnutým zvukom.
  • Nezabudnite v prvých 3 sekundách spomenúť názov produktu/vašej značky. Zaujímavý hook na začiatku by nemal chýbať.
  • Robte zaujímavé strihy medzi zábermi a využite efekt približovania a odďaľovania záberu. Nevadí, ak ste video natočili na jeden záber. Práve pomocou týchto efektov ho viete ozvláštniť a získať si pozornosť publika.
  • Experimentujte s hudbou a nezabudnite používať filtre či farebné efekty, ktoré sú na TikToku stále veľkým hitom.
  • ASMR videá nesmiete vynechať. Generácia Z myslí digitálne a pre svoje nákupné rozhodovanie využíva najmä sociálne siete ako TikTok. Ak chcete vedieť, prečo práve ASMR videá dominujú sociálnym sieťam a ako z nich vyťažiť maximum, prečítajte si náš článok Gen Z vs ASMR videá: Ochutnávka reklamy budúcnosti?
  • Nezabudnite do videa vždy zakomponovať call to action. Dajte si ale pozor, aby video nepôsobilo prvoplánovo ako reklama. Ľudia sa chodia na TikTok zabaviť, odreagovať a práve takáto reklama by mohla pôsobiť odstrašujúco. Skúste vytvoriť reklamné video tak, aby splynulo s ostatnými príspevkami, ale zároveň zaujalo používateľa.
  • Natáčajte zákulisie vašej tvorby či samotného biznisu a dajte ľuďom odpovede na ich otázky v podobe videa. Ukážte, ako váš produkt alebo služba vyrieši konkrétny problém. Populárne sú tiež príspevky v štýle: 5 dôvodov prečo, rôzne DIY návody a nesmieme zabudnúť na stále populárny unboxing produktov.

Začnite zarábať vďaka reklame na TikToku

TikTok reklama naberá na popularite vďaka tomu, že počet používateľov na tejto platforme neustále rastie. Je tu obrovský potenciál pre rast mnohých značiek. Stačí zvoliť vhodnú stratégiu, nastaviť efektívne kampane a zacieliť správne publikum.

Ak zvažujete reklamu na TikToku, ozvite sa špecialistom z Dexfinity. Aktuálne pomáhajú partnerom rásť až na 32+ trhoch sveta.

Zdieľať článok
Martin Bartl
Content Marketing Manager, Dexfinity

Martin pracuje v Dexfinity ako Content Marketing Manager. Okrem plánovania a tvorby obsahu má na starosti aj následnú distribúciu a s tým spojenú kreatívu. Taktiež dohliada na PR spolupráce a eventy.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Prečo by ste mali venovať pozornosť Pinterestu
2 min. čítanie

Prečo by ste mali venovať pozornosť Pinterestu

Pinterest je často zatienený veľkými hráčmi ako Meta a TikTok. V marketingovej stratégii si však vie uchmatnúť svoje miesto a úspešne si ho obhájiť. Platforma sa snaží upútať pozornosť značiek a inzerentov aj novými reklamnými nástrojmi a stimulmi. A na tie sa pozrieme práve teraz.

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Ako sa minulý rok používali sociálne siete v Česku a na Slovensku?
4 min. čítanie

Ako sa minulý rok používali sociálne siete v Česku a na Slovensku?

Sociálne siete dôležitú úlohu v každodennom živote používateľov. Každá krajina aj každá veková skupina má svoje špecifiká. Sociálne siete ovplyvňujú nielen osobné interakcie, ale aj marketingové stratégie značiek. Napriek podobnostiam medzi oboma krajinami je možné pozorovať rozdiely v tom, koľko času používajú sociálne siete a aké platformy preferujú. Ak chcete pochopiť zákazníkov, musíte o nich […]

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+