2 min. čítanie

TikTok cez paywall umožní 20 minútové videá

Čínska platforma sa snaží v tomto čase riešiť dva akútne problémy: slabé možnosti monetizácie obsahu a zákazy na západných trhoch.

TikTok cez paywall umožní 20 minútové videá

TikTok a monetizácia

TikTok oznámil ďalšiu možnosť, ako môžu tvorcovia zarábať na svojich videách.

Nová funkcia s názvom Series umožní vybraným tvorcom zdieľať dlhšie videá, ktoré bude možné zakúpiť v službe paywall. Každá “séria” môže obsahovať až 80 videí, z ktorých každé môže mať až 20 minút. Jednotliví tvorcovia si budú môcť za svoj platený obsah účtovať od 0,99 do 189,99 USD, uviedol hovorca TikToku.

Používatelia mohli doteraz na TikToku zdieľať len 15-sekundové, 1-minútové, 3-minútové alebo 10-minútové videá.

Nová funkcia prinesie viac konkurencie medzi platformami, ako je YouTube. Konkurencia medzi YouTube a TikTokom však nie je nová. V auguste 2021 YouTube predstavil YouTube Shorts ako priamu alternatívu k TikToku. Ďalšie spoločnosti, ako napr. Meta a Snap tiež predstavili funkcie krátkych videí, aby sa pokúsili čeliť prudkému vzostupu TikToku v USA.

TikTok vo svojej správe uviedol, že možnosť Series je v súčasnosti dostupná pre vybranú skupinu tvorcov. Spoločnosť plánuje v najbližších mesiacoch otvoriť aplikácie pre ďalších záujemcov.

Obavy štátov a budovanie nových dátových centier

Okolo TikToku sa šíria obavy o ochranu osobných údajov, pretože jeho materská spoločnosť ByteDance sídli v Číne a je v súkromnom vlastníctve.

Výbor Snemovne reprezentantov USA minulý týždeň odhlasoval legislatívu, ktorá by prezidentovi Joeovi Bidenovi dala právomoc zakázať TikTok. 

V súčasnosti viaceré štáty v Európe obmedzili alebo zakázali používanie sociálnej siete na vládnych zariadeniach.

TikTok zjavne neberie takéto opatrenia na ľahkú váhu, keďže tento týždeň platforma na svojom blogu oznámila zámer vybudovať v Írsku a Nórsku dátové centrá v hodnote viac ako 1 miliardy eur s cieľom “vytvoriť bezpečnú enklávu pre údaje používateľov v Európe”. 

Presun údajov by sa mal začať tento rok a trvať do roku 2024. Európsky viceprezident spoločnosti TikTok pre verejnú politiku Theo Bertram v príspevku tiež sľubuje spoluprácu s nezávislou bezpečnostnou firmou. Tá by mala kontrolovať spôsob, akým TikTok nakladá s údajmi Európanov, resp. komu a za akých podmienok k nim poskytuje prístup.

Týždenný podcast UPdate
Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Prečo by e-shopy nemali ignorovať YouTube Shorts?
3 min. čítanie

Prečo by e-shopy nemali ignorovať YouTube Shorts?

Krátky videoobsah je silným marketingovým nástrojom s reálnym dopadom na predaj. Platformy ako TikTok a Instagram síce nastavili istý štandard, no YouTube Shorts si ešte len hľadá cestu do marketingových stratégií značiek. Mnoho inzerentov ešte nevyužilo potenciál tohto formátu. Podľa správy eMarketer môžu práve krátke videá na YouTube ponúknuť značkám výnimočnú príležitosť na budovanie vzťahov […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Google Tag Manager mení spôsob načítania značiek. Čo to znamená pre e-commerce?
3 min. čítanie

Google Tag Manager mení spôsob načítania značiek. Čo to znamená pre e-commerce?

Prišiel vám mail o tom, že sa od 10. apríla 2025 zmení spôsob, akým Google Tag Manager (GTM) načítava značky Google Ads a Floodlight? Táto aktualizácia môže ovplyvniť meranie konverzií, remarketing a spôsob, akým spravujete značky v GTM. Čo presne sa mení, prečo k tomu dochádza a čo by ste mali podniknúť? Poďme sa na […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+