2 min. čítanie

TikTok bude k tvorcom obsahu štedrejší

Aplikácia oznámila ďalšie spôsoby, ako môžu autori populárneho obsahu zarobiť.

TikTok bude k tvorcom obsahu štedrejší

Čínska platforma oznámila vytvorenie nového programu zameraného na komunitu tvorcov rozšírenej reality (AR). V rámci takzvaných Creator Effects bude mať nárok na honorár každý, kto vytvorí vizuálny filter alebo efekt široko používaný inými tvorcami na skrášlenie ich videí.

Virálne filtre a efekty

“Šesťmiliónový fond bude vyplácať tvorcov na základe úrovne interakcie komunity s ich efektmi. Po spustení projektu efekt použitý v pol milióne videí do 90 dní od jeho vytvorenia zabezpečí tvorcovi príjem 700 dolárov. Za každých ďalších 100 000 videí v rovnakom časovom horizonte získa odmenu 140 dolárov,” vysvetľuje TikTok na svojej webovej stránke. 

Podľa Social Media Today nová funkcia od TikToku iba reaguje na Snapchat, ktorému sa investícia do rozšírenej reality vypláca a sociálna sieť vytvorila podobnú službu pre svojich tvorcov. V prípade Snapchatu sa do programu zapojilo viac ako 300 000 tvorcov, ktorí vytvorili viac ako tri milióny filtrov alebo efektov. 

Týždenný podcast UPdate

Vágna podmienka – Vysokokvalitný originálny video obsah 

Existuje však aj iný spôsob, ako zarobiť peniaze vytváraním obsahu pre Tiktok. Spoločnosť zároveň oznámila zvýšenú podporu pre tvorcov virálnych klipov v rámci existujúceho projektu Creativity Program Beta. Ten je zameraný na podporu vysokokvalitného originálneho video obsahu. 

“Program funguje podľa novej metodiky, ktorá má zabezpečiť vyšší priemerný hrubý príjem za kvalifikované zobrazenia videa, čo má potenciál sprístupniť používateľom vyššie odmeny,” uvádza sa v oficiálnom vysvetlení spoločnosti bez ďalších podrobností a dodáva, že používatelia získajú presnejšie štatistiky o výkonnosti svojich výtvorov vrátane odhadu, koľko peňazí by mohli zarobiť. Isté však je, že ani peniaze z tohto fondu nebudú dostupné pre každého.

Novinky z Youtube kanála Ecommerce Bridge
Prihlásiť sa na odber

“Tvorcovia musia pôsobiť na brazílskom, francúzskom alebo americkom trhu. Podmienkou je aj to, aby ich účet sledovalo aspoň 10 000 ľudí a aby ich videá mali za posledných 30 dní aspoň 100 000 pozretí. Klipy musia byť natočené vo vysokej kvalite a musia ponúkať originálny obsah trvajúci viac ako minútu,” uvádza sa v oficiálnych požiadavkách TikToku.

Podľa interpretácie Social Media Today má jeho konanie jasnú logiku. Nejde len o snahu konkurovať YouTube a prilákať autorov atraktívneho obsahu. Posilnenie pozície na kľúčovom americkom trhu je v záujme TikToku aj kvôli prebiehajúcej diskusii o zákaze čínskych aplikácií. Čím populárnejšia bude medzi Američanmi, tým ťažšie by teoreticky bolo politicky skutočne pristúpiť na obmedzenia TikToku. Takéto úvahy však čoskoro dostatočne preverí realita.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Budúcnosť on-line predaja šperkov: Personalizácia, technológie a nové trendy
3 min. čítanie

Budúcnosť on-line predaja šperkov: Personalizácia, technológie a nové trendy

On-line nakupovanie šperkov sa za posledné roky výrazne premenilo. Zákazníci už nehľadajú len krásne doplnky, ale chcú aj pohodlný a intuitívny nákupný zážitok. Očakávajú personalizované odporúčania a možnosť si šperk virtuálne prezrieť ešte predtým, ako sa ho rozhodnú kúpiť. E-commerce v oblasti šperkov sa preto stále viac prispôsobuje moderným technológiám a novým trendom. Ako vyzerá […]

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Najlepší svetoví e-commerce predajcovia dosiahnu v roku 2025 obrat 6,56 bilióna dolárov
3 min. čítanie

Najlepší svetoví e-commerce predajcovia dosiahnu v roku 2025 obrat 6,56 bilióna dolárov

Najnovšia správa Retail Week prináša nové trhové poznatky o významných e-commerce spoločnostiach. Neustále hľadanie nákladovo efektívnych nákupných možností zo strany spotrebiteľov viedlo popredných maloobchodníkov k vytvoreniu digitálnych stratégií, ktoré úspešne prilákajú zákazníkov späť k ich virtuálnym nákupným košíkom. E-commerce sektor sa naďalej rýchlo rozširuje, pričom analytici predpovedajú, že v roku 2025 dosiahne objem 6,56 bilióna […]

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
PR v ére AI: Redakčný obsah je stále najcennejší zdroj dôvery
4 min. čítanie

PR v ére AI: Redakčný obsah je stále najcennejší zdroj dôvery

S nástupom umelej inteligencie a explóziou automaticky generovaného obsahu sa zásadne mení aj spôsob, akým si značky budujú dôveru a viditeľnosť. Pre e-commerce firmy to nie je len otázka trendu – ide o to, ako ich produkty, hodnoty a reputácia budú prezentované vo vyhľadávaniach, ktoré už dnes často sprostredkúva AI. Nová štúdia od Hard Numbers […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+