Čínska platforma oznámila vytvorenie nového programu zameraného na komunitu tvorcov rozšírenej reality (AR). V rámci takzvaných Creator Effects bude mať nárok na honorár každý, kto vytvorí vizuálny filter alebo efekt široko používaný inými tvorcami na skrášlenie ich videí.
Virálne filtre a efekty
“Šesťmiliónový fond bude vyplácať tvorcov na základe úrovne interakcie komunity s ich efektmi. Po spustení projektu efekt použitý v pol milióne videí do 90 dní od jeho vytvorenia zabezpečí tvorcovi príjem 700 dolárov. Za každých ďalších 100 000 videí v rovnakom časovom horizonte získa odmenu 140 dolárov,” vysvetľuje TikTok na svojej webovej stránke.
Podľa Social Media Today nová funkcia od TikToku iba reaguje na Snapchat, ktorému sa investícia do rozšírenej reality vypláca a sociálna sieť vytvorila podobnú službu pre svojich tvorcov. V prípade Snapchatu sa do programu zapojilo viac ako 300 000 tvorcov, ktorí vytvorili viac ako tri milióny filtrov alebo efektov.
Vágna podmienka – Vysokokvalitný originálny video obsah
Existuje však aj iný spôsob, ako zarobiť peniaze vytváraním obsahu pre Tiktok. Spoločnosť zároveň oznámila zvýšenú podporu pre tvorcov virálnych klipov v rámci existujúceho projektu Creativity Program Beta. Ten je zameraný na podporu vysokokvalitného originálneho video obsahu.
“Program funguje podľa novej metodiky, ktorá má zabezpečiť vyšší priemerný hrubý príjem za kvalifikované zobrazenia videa, čo má potenciál sprístupniť používateľom vyššie odmeny,” uvádza sa v oficiálnom vysvetlení spoločnosti bez ďalších podrobností a dodáva, že používatelia získajú presnejšie štatistiky o výkonnosti svojich výtvorov vrátane odhadu, koľko peňazí by mohli zarobiť. Isté však je, že ani peniaze z tohto fondu nebudú dostupné pre každého.
“Tvorcovia musia pôsobiť na brazílskom, francúzskom alebo americkom trhu. Podmienkou je aj to, aby ich účet sledovalo aspoň 10 000 ľudí a aby ich videá mali za posledných 30 dní aspoň 100 000 pozretí. Klipy musia byť natočené vo vysokej kvalite a musia ponúkať originálny obsah trvajúci viac ako minútu,” uvádza sa v oficiálnych požiadavkách TikToku.
Podľa interpretácie Social Media Today má jeho konanie jasnú logiku. Nejde len o snahu konkurovať YouTube a prilákať autorov atraktívneho obsahu. Posilnenie pozície na kľúčovom americkom trhu je v záujme TikToku aj kvôli prebiehajúcej diskusii o zákaze čínskych aplikácií. Čím populárnejšia bude medzi Američanmi, tým ťažšie by teoreticky bolo politicky skutočne pristúpiť na obmedzenia TikToku. Takéto úvahy však čoskoro dostatočne preverí realita.