Nedávna štúdia ukázala, že TikTok si získal priazeň aj od opatrnejších kupujúcich. Až 60 % z opýtaných označilo TikTok za svoje preferované miesto na sledovanie krátkych videí. Tento fakt naznačuje, že TikTok si stále udržuje svoju atraktivitu pre reklamných inzerentov.
Teraz sa uvažuje sa nad mesačným poplatkom vo výške 4,99 USD. Vzťahovalo by sa však výhradne na reklamy, ktoré zobrazuje samotná platforma, nie na jednorazové marketingové akcie alebo kampane influencerov.
Úplne bez reklám to nepôjde
Zavádzanie plateného predplatného bez reklám by mohlo predstavovať nový spôsob, ako diverzifikovať príjmy TikToku a poskytnúť používateľom voľbu, či si chcú obsah prezerať bez reklám. Je otázne, či príjmy z predplatného dokážu nahradiť príjmy z reklám, ktoré platforma doteraz generuje. TikTok sa tak pridáva k iným sociálnym médiám, ktoré už ponúkajú platené predplatné bez reklám a snažia sa rozšíriť svoje možnosti financovania.
TikTok je na príjmoch z reklám závislý a doteraz bol schopný odolať širšiemu poklesu výdavkov na online reklamu. Materská spoločnosť TikToku ByteDance si vybudovala 11% podiel na výdavkoch veľkých agentúr na sociálnych médiách, pričom medzi najväčšími investormi sa nachádzajú spoločnosti ako Pepsi, DoorDash, Amazon a Apple.