Ide o olej na ústnu hygienu – “oil pulling” sa môže preložiť ako “výplach olejom”. Ide o ajurvédsku metódu, ktorá spočíva v “prevaľovaní” oleja v ústach, čo údajne pomáha odvádzať toxíny z tela. Úspech na TikTok Shope je neprehliadnuteľný. Predáva sa viac ako 100 000 kusov týždenne, zozbieral viac ako 40 000 recenzií a získal hodnotenie 4,6 z 5. Prečo vlastne?
Na TikToku sa jednoducho nakupuje inak
Najvýraznejším rozdielom oproti klasickému modelu nakupovania je to, že používatelia na tejto sociálnej sieti objavujú a kupujú produkty prostredníctvom videí, nie vyhľadávania.
Úspechu sa tu tešia najmä cenovo dostupné výrobky neznámych značiek, ktoré lákajú na impulzívne nákupy. TikTok Shop potom umožňuje priamu objednávku v aplikácii na základe videa.
“Používatelia TikToku nevyhľadávali GuruNandu, aspoň nie predtým, ako sa stal populárnym. Kúpili si ju kvôli videám, v ktorých sa produkt spomínal a ktoré sa miešali s ich bežnými kanálmi TikTok. TikTok je zameraný na obsah, zatiaľ čo Amazon, Walmart a ďalší internetoví predajcovia sú zameraní na vyhľadávanie,” uvádza Marketplace Pulse.
Zavedené značky sú na tom horšie. Platforma je zameraná na obsah a algoritmus na dosiahnutie virality je pomerne nepredvídateľný. TikTok je predovšetkým zábavná platforma, až potom vníma svoju rolu ako predajný kanál.
@livholisticHave you oil pulled today? Using @gurunanda.official coconut mint pulling oil💗 #oilpullingbenefits #oilpullingforteeth #oilpullingtherapy♬ original sound – Liv Holistic
Napriek rozdielom v obchodných modeloch medzi sociálnou sieťou a tradičnými predajcami, TikTok Shop rastie a priťahuje stále viac používateľov, ktorí sú vystavení nákupnému obsahu na tejto platforme. GuruNanda je príkladom natívneho obsahu, ktorý dosiahol úspech práve na TikToku. Následne z toho ťažia aj iné platformy – olej tejto značky sa stal najpredávanejším produktom na Amazone v sekcii Zdravie a domácnosť.