Banská Bystrica
24. Október udalosť už prebehla
Poprad
7. November udalosť už prebehla
Bratislava
3. December udalosť už prebehla
Zvolen
23. Január udalosť už prebehla
Žilina
13. Február udalosť už prebehla
Trnava
27. Marec už čoskoro
Liptovský Mikuláš
24. Apríl už čoskoro
Bardejov
15. Máj už čoskoro
Nitra
5. Jún už čoskoro
Košice
18. September už čoskoro
Banská Bystrica
2. Október už čoskoro
Trenčín
23. Október už čoskoro
Poprad
13. November už čoskoro
Bratislava
4. December už čoskoro
2 min. čítanie

TikTok ako predajný kanál. Ústny olej šiel vďaka platforme výrazne nahor

V septembri sa v USA spustil TikTok Shop. Odvtedy sa najpredávanejším produktom stal GuruNanda Cocomint Pulling Oil, ktorého sa predalo 1,2 milióna kusov.

TikTok ako predajný kanál. Ústny olej šiel vďaka platforme výrazne nahor
Zdroj: Depositphotos

Ide o olej na ústnu hygienu – “oil pulling” sa môže preložiť ako “výplach olejom”. Ide o ajurvédsku metódu, ktorá spočíva v “prevaľovaní” oleja v ústach, čo údajne pomáha odvádzať toxíny z tela. Úspech na TikTok Shope je neprehliadnuteľný. Predáva sa viac ako 100 000 kusov týždenne, zozbieral viac ako 40 000 recenzií a získal hodnotenie 4,6 z 5. Prečo vlastne?

Na TikToku sa jednoducho nakupuje inak

Najvýraznejším rozdielom oproti klasickému modelu nakupovania je to, že používatelia na tejto sociálnej sieti objavujú a kupujú produkty prostredníctvom videí, nie vyhľadávania.

Úspechu sa tu tešia najmä cenovo dostupné výrobky neznámych značiek, ktoré lákajú na impulzívne nákupy. TikTok Shop potom umožňuje priamu objednávku v aplikácii na základe videa.

“Používatelia TikToku nevyhľadávali GuruNandu, aspoň nie predtým, ako sa stal populárnym. Kúpili si ju kvôli videám, v ktorých sa produkt spomínal a ktoré sa miešali s ich bežnými kanálmi TikTok. TikTok je zameraný na obsah, zatiaľ čo Amazon, Walmart a ďalší internetoví predajcovia sú zameraní na vyhľadávanie,” uvádza Marketplace Pulse.

Zavedené značky sú na tom horšie. Platforma je zameraná na obsah a algoritmus na dosiahnutie virality je pomerne nepredvídateľný. TikTok je predovšetkým zábavná platforma, až potom vníma svoju rolu ako predajný kanál.

@livholisticHave you oil pulled today? Using @gurunanda.official coconut mint pulling oil💗 #oilpullingbenefits #oilpullingforteeth #oilpullingtherapy♬ original sound – Liv Holistic

Napriek rozdielom v obchodných modeloch medzi sociálnou sieťou a tradičnými predajcami, TikTok Shop rastie a priťahuje stále viac používateľov, ktorí sú vystavení nákupnému obsahu na tejto platforme. GuruNanda je príkladom natívneho obsahu, ktorý dosiahol úspech práve na TikToku. Následne z toho ťažia aj iné platformy – olej tejto značky sa stal najpredávanejším produktom na Amazone v sekcii Zdravie a domácnosť.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Mall.sk končí ako samostatný e-shop. Čo prinesie prechod na Allegro?
3 min. čítanie

Mall.sk končí ako samostatný e-shop. Čo prinesie prechod na Allegro?

Mall.sk prechádza zásadnou zmenou. 31. marca 2025 prestane fungovať ako samostatná platforma a jeho ponuka sa presunie na Allegro. Tento krok je súčasťou širšej stratégie konsolidácie technologických platforiem v rámci skupiny Allegro. Pre obchodníkov a zákazníkov to prináša viaceré zmeny, ktoré môžu ovplyvniť konkurenciu na slovenskom e-commerce trhu.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Dôvera, predaje, reputácia: Prečo sú recenzie v e-commerce kľúčové?
3 min. čítanie

Dôvera, predaje, reputácia: Prečo sú recenzie v e-commerce kľúčové?

Online recenzie sú dôležitý nástroj pri rozhodovaní spotrebiteľov a budovaní dôvery. Najnovší prieskum, ktorý realizovala platforma Trustpilot medzi 600 decision makermi v britských malých a stredných podnikoch a 2 000 spotrebiteľmi, ukazuje na ich význam pre ekonomický rast aj výzvy, ktoré so sebou prinášajú.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+