2 min. čítanie

TikTok ako predajný kanál. Ústny olej šiel vďaka platforme výrazne nahor

V septembri sa v USA spustil TikTok Shop. Odvtedy sa najpredávanejším produktom stal GuruNanda Cocomint Pulling Oil, ktorého sa predalo 1,2 milióna kusov.

TikTok ako predajný kanál. Ústny olej šiel vďaka platforme výrazne nahor
Zdroj: Depositphotos

Ide o olej na ústnu hygienu – “oil pulling” sa môže preložiť ako “výplach olejom”. Ide o ajurvédsku metódu, ktorá spočíva v “prevaľovaní” oleja v ústach, čo údajne pomáha odvádzať toxíny z tela. Úspech na TikTok Shope je neprehliadnuteľný. Predáva sa viac ako 100 000 kusov týždenne, zozbieral viac ako 40 000 recenzií a získal hodnotenie 4,6 z 5. Prečo vlastne?

Na TikToku sa jednoducho nakupuje inak

Najvýraznejším rozdielom oproti klasickému modelu nakupovania je to, že používatelia na tejto sociálnej sieti objavujú a kupujú produkty prostredníctvom videí, nie vyhľadávania.

Úspechu sa tu tešia najmä cenovo dostupné výrobky neznámych značiek, ktoré lákajú na impulzívne nákupy. TikTok Shop potom umožňuje priamu objednávku v aplikácii na základe videa.

“Používatelia TikToku nevyhľadávali GuruNandu, aspoň nie predtým, ako sa stal populárnym. Kúpili si ju kvôli videám, v ktorých sa produkt spomínal a ktoré sa miešali s ich bežnými kanálmi TikTok. TikTok je zameraný na obsah, zatiaľ čo Amazon, Walmart a ďalší internetoví predajcovia sú zameraní na vyhľadávanie,” uvádza Marketplace Pulse.

Zavedené značky sú na tom horšie. Platforma je zameraná na obsah a algoritmus na dosiahnutie virality je pomerne nepredvídateľný. TikTok je predovšetkým zábavná platforma, až potom vníma svoju rolu ako predajný kanál.

@livholisticHave you oil pulled today? Using @gurunanda.official coconut mint pulling oil💗 #oilpullingbenefits #oilpullingforteeth #oilpullingtherapy♬ original sound – Liv Holistic

Napriek rozdielom v obchodných modeloch medzi sociálnou sieťou a tradičnými predajcami, TikTok Shop rastie a priťahuje stále viac používateľov, ktorí sú vystavení nákupnému obsahu na tejto platforme. GuruNanda je príkladom natívneho obsahu, ktorý dosiahol úspech práve na TikToku. Následne z toho ťažia aj iné platformy – olej tejto značky sa stal najpredávanejším produktom na Amazone v sekcii Zdravie a domácnosť.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
8 tipov pre optimalizáciu feedov a úspešnú online expanziu
7 min. čítanie

8 tipov pre optimalizáciu feedov a úspešnú online expanziu

Produktové feedy ostávajú pre mnoho e-shopov atraktívnou možnosťou prepojenia produktov v rámci ich online expanzie na nové trhy. Ako efektívne pracovať s feedmi a na čo si dať pozor? Preskúmajte svet produktových feedov a zistite, ako špecializované aplikácie menia pravidlá hry v oblasti správy feedov a uľahčujú e-shopom digitálnu expanziu.

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+