Banská Bystrica
24. Október udalosť už prebehla
Poprad
7. November udalosť už prebehla
Bratislava
3. December udalosť už prebehla
Prešov
6. Marec už čoskoro
Trnava
27. Marec už čoskoro
Liptovský Mikuláš
24. Apríl už čoskoro
Bardejov
15. Máj už čoskoro
Nitra
5. Jún už čoskoro
Košice
18. September už čoskoro
Banská Bystrica
2. Október už čoskoro
Trenčín
23. Október už čoskoro
Poprad
13. November už čoskoro
Bratislava
4. December už čoskoro
2 min. čítanie

TikTok ako predajný kanál. Ústny olej šiel vďaka platforme výrazne nahor

V septembri sa v USA spustil TikTok Shop. Odvtedy sa najpredávanejším produktom stal GuruNanda Cocomint Pulling Oil, ktorého sa predalo 1,2 milióna kusov.

TikTok ako predajný kanál. Ústny olej šiel vďaka platforme výrazne nahor
Zdroj: Depositphotos

Ide o olej na ústnu hygienu – “oil pulling” sa môže preložiť ako “výplach olejom”. Ide o ajurvédsku metódu, ktorá spočíva v “prevaľovaní” oleja v ústach, čo údajne pomáha odvádzať toxíny z tela. Úspech na TikTok Shope je neprehliadnuteľný. Predáva sa viac ako 100 000 kusov týždenne, zozbieral viac ako 40 000 recenzií a získal hodnotenie 4,6 z 5. Prečo vlastne?

Na TikToku sa jednoducho nakupuje inak

Najvýraznejším rozdielom oproti klasickému modelu nakupovania je to, že používatelia na tejto sociálnej sieti objavujú a kupujú produkty prostredníctvom videí, nie vyhľadávania.

Úspechu sa tu tešia najmä cenovo dostupné výrobky neznámych značiek, ktoré lákajú na impulzívne nákupy. TikTok Shop potom umožňuje priamu objednávku v aplikácii na základe videa.

“Používatelia TikToku nevyhľadávali GuruNandu, aspoň nie predtým, ako sa stal populárnym. Kúpili si ju kvôli videám, v ktorých sa produkt spomínal a ktoré sa miešali s ich bežnými kanálmi TikTok. TikTok je zameraný na obsah, zatiaľ čo Amazon, Walmart a ďalší internetoví predajcovia sú zameraní na vyhľadávanie,” uvádza Marketplace Pulse.

Zavedené značky sú na tom horšie. Platforma je zameraná na obsah a algoritmus na dosiahnutie virality je pomerne nepredvídateľný. TikTok je predovšetkým zábavná platforma, až potom vníma svoju rolu ako predajný kanál.

@livholisticHave you oil pulled today? Using @gurunanda.official coconut mint pulling oil💗 #oilpullingbenefits #oilpullingforteeth #oilpullingtherapy♬ original sound – Liv Holistic

Napriek rozdielom v obchodných modeloch medzi sociálnou sieťou a tradičnými predajcami, TikTok Shop rastie a priťahuje stále viac používateľov, ktorí sú vystavení nákupnému obsahu na tejto platforme. GuruNanda je príkladom natívneho obsahu, ktorý dosiahol úspech práve na TikToku. Následne z toho ťažia aj iné platformy – olej tejto značky sa stal najpredávanejším produktom na Amazone v sekcii Zdravie a domácnosť.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Len 26 % zákazníkov hodnotí digitálne zážitky ako vynikajúce. Čo s tým?
3 min. čítanie

Len 26 % zákazníkov hodnotí digitálne zážitky ako vynikajúce. Čo s tým?

Minulý rok vypukli správy o využívaní zjednotených dát a generatívnej AI, ktoré majú potenciál meniť zákaznícku skúsenosť. Prečo personalizácia často zlyháva? A čo odlišuje lídrov na trhu od ostatných firiem? Na to sa zamerala správa Adobe Digital Trends 2024. Zistite, ako prekonať náročné očakávania zákazníkov a prispôsobiť sa rýchlo sa meniacemu digitálnemu svetu pomocou personalizácie, […]

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Aktuálne trendy lokálnej e-commerce: Automatizácia, efektivita, multichannel a expanzia do zahraničia
5 min. čítanie

Aktuálne trendy lokálnej e-commerce: Automatizácia, efektivita, multichannel a expanzia do zahraničia

E-commerce v Česku a na Slovensku zažíva dynamické zmeny. Automatizácia, AI, multichannel stratégie a expanzia do zahraničia sú kľúčom k úspechu. Ako využiť nové trendy na optimalizáciu procesov, zníženie nákladov a rast na konkurenčnom trhu? Objavte praktické tipy a inovatívne prístupy, ktoré transformujú lokálny online biznis. Odpovedá CEO CEE Radek Klouda zo spoločnosti base..

Radek Klouda Radek Klouda
CEO BaseLinker CZ/SK
Prečítať článok
Takmer polovica nákupov začína na online trhoviskách
4 min. čítanie

Takmer polovica nákupov začína na online trhoviskách

V roku 2024 sa v európskom e-commerce často skloňovali online trhoviská. Zmenili spôsob, akým ľudia objavujú a nakupujú produkty, pričom jednotlivé platformy intenzívne súperia o pozornosť a dôveru zákazníkov. Trhoviská expandujú do strategických regiónov a neustále zlepšujú svoje služby, aby získali konkurenčnú výhodu. Najnovšia správa, založená na odpovediach 4 500 nakupujúcich z piatich krajín, ukazuje, […]

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+