Banská Bystrica
24. Október udalosť už prebehla
Poprad
7. November udalosť už prebehla
Bratislava
3. December udalosť už prebehla
Zvolen
23. Január udalosť už prebehla
Žilina
13. Február udalosť už prebehla
Trnava
27. Marec už čoskoro
Liptovský Mikuláš
24. Apríl už čoskoro
Bardejov
15. Máj už čoskoro
Nitra
5. Jún už čoskoro
Košice
18. September už čoskoro
Banská Bystrica
2. Október už čoskoro
Trenčín
23. Október už čoskoro
Poprad
13. November už čoskoro
Bratislava
4. December už čoskoro
3 min. čítanie

Temu predbehlo eBay a stalo sa druhou najnavštevovanejšou e-commerce platformou

Pred dvoma rokmi sa spustila čínska e-commerce platforma Temu. Za ten čas sa jej darí plniť mediálny priestor, mútiť hlavy ostatným e-commerce hráčom a predčiť eBay v návštevnosti. S druhou najnavštevovanejšou e-commerce stránkou na svete môžeme Temu považovať za významného globálneho hráča. Tento pozoruhodný nárast prináša niekoľko dôležitých poznatkov o dynamike online obchodu.

Temu predbehlo eBay a stalo sa druhou najnavštevovanejšou e-commerce platformou
Zdroj: Depositphotos

DoNews na základe údajov zo Similarwebu informovalo o tom, že sa Temu stalo druhou najväčšou e-commerce stránkou na svete. Web má takmer 700 miliónov návštev mesačne. Úspech Temu je nielen obdivuhodný vďaka rýchlosti rastu, ale aj preto, že narušilo dobre zavedený trh.

Je to jediná e-commerce platforma v prvej dvadsiatke, ktorá bola spustená v poslednom desaťročí. Posledným významným hráčom bol juhokórejský Coupang. Tento fakt zdôrazňuje, aké náročné je preniknúť do priestoru, ktorému dominujú globálni giganti ako Amazon, eBay a Alibaba.

Silné investície do návštevnosti

Na rozdiel od väčšiny konkurentov návštevnosť Temu pochádza prevažne z agresívnych reklamných kampaní, za čo čelí silnej kritike z rôznych strán. Stratégia so zameraním na reklamu mu prináša až 700 miliónov mesačných návštev. V takom rozsahu zatiaľ sa do toho doposiaľ nepustil žiadny iný predajca.

Pre porovnanie, Amazon má 2,7 miliardy návštev mesačne, prevažne z USA, zatiaľ čo Temu pôsobí v 79 krajinách a USA tvorí len malú časť jeho návštevnosti. To poukazuje na agresívnu globálnu expanziu Temu, čo ho stavia do pozície silného konkurenta.

Temu ecommerce

Zdroj: Similarweb

Zameranie na mobilné aplikácie

Aj keď je webová návštevnosť Temu významná, väčšina transakcií pravdepodobne pochádza z jeho aplikácie. Len niekoľko týždňov po spustení v septembri 2022 sa dokonca stala najstahovanejšou nákupnou aplikáciou v USA. Stabilne si drží prvenstvo a v súčasnosti je na prvom mieste z takmer 80 krajín, v ktorých pôsobí. To zdôrazňuje dôležitosť stratégie „mobile-first“ pre e-commerce projekty.

Mení stratégie

Pôvodne sa Temu pozicionovalo ako ultra lacné trhovisko s produktmi priamo z Číny, no jeho obchodný model sa vyvíja. Dnes pochádza 20 % jeho predajov v USA už z miestnych skladov, čo môže naznačovať prechod na udržateľnejší a lokálne riadený model plnenia objednávok.

Novinky z Youtube kanála Ecommerce Bridge
Prihlásiť sa na odber

To znamená, že Temu sa môže postupne prestať spoliehať na využívanie laxných pravidiel, ktoré umožňujú dovoz tovaru bez platenia cla.

Podľa súčasných predpisov EÚ výrobky dovážané z krajín mimo EÚ, ako napríklad z amerických alebo čínskych online obchodov, sú predmetom dovozného cla. Výnimku tvoria objednávky do 150 eur. Táto hranica umožňuje medzinárodným predajcom, ako sú AliExpress a Temu, ponúkať produkty bez ciel vďaka nízkym cenám. Podobné zmeny zavádza aj Turecko, kde sa zvyšuje clo na zahraničné objednávky. Od 21. augusta sa clo na balíky z EÚ zvýši z 18 na 30 % a na balíky mimo EÚ dokonca na 60 %. Hranica oslobodenia od daní sa znižuje z 150 eur na 30 eur, čo zvýši náklady na menšie online objednávky a motivuje zákazníkov nakupovať viac od domácich predajcov.

Ak sa e-commerce firmy môžu od Temu niečo naučiť, môže to byť práve schopnosť rýchlo sa prispôsobiť pri zmenách trhových podmienok a regulácií.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Prieskum o zákazníckej skúsenosti Slovákov odhaľuje dôležité oblasti. Ako to využiť v e-commerce?
5 min. čítanie

Prieskum o zákazníckej skúsenosti Slovákov odhaľuje dôležité oblasti. Ako to využiť v e-commerce?

Zákazníci sú náročnejší než kedykoľvek predtým. Očakávajú rýchlosť, pohodlie a zároveň osobný prístup. Ak chcete osloviť zákazníkov, nestačí len predávať – oplatí sa budovať vzťahy a prinášať hodnotu, inak riskuje stratu lojality. Prieskum zákazníckej skúsenosti KPMG Customer Experience Excellence 2024 odhaľuje, ktoré faktory dnes rozhodujú o úspechu značiek a ako sa im prispôsobiť. Aké ponaučenia […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+