DoNews na základe údajov zo Similarwebu informovalo o tom, že sa Temu stalo druhou najväčšou e-commerce stránkou na svete. Web má takmer 700 miliónov návštev mesačne. Úspech Temu je nielen obdivuhodný vďaka rýchlosti rastu, ale aj preto, že narušilo dobre zavedený trh.
Je to jediná e-commerce platforma v prvej dvadsiatke, ktorá bola spustená v poslednom desaťročí. Posledným významným hráčom bol juhokórejský Coupang. Tento fakt zdôrazňuje, aké náročné je preniknúť do priestoru, ktorému dominujú globálni giganti ako Amazon, eBay a Alibaba.
Silné investície do návštevnosti
Na rozdiel od väčšiny konkurentov návštevnosť Temu pochádza prevažne z agresívnych reklamných kampaní, za čo čelí silnej kritike z rôznych strán. Stratégia so zameraním na reklamu mu prináša až 700 miliónov mesačných návštev. V takom rozsahu zatiaľ sa do toho doposiaľ nepustil žiadny iný predajca.
Pre porovnanie, Amazon má 2,7 miliardy návštev mesačne, prevažne z USA, zatiaľ čo Temu pôsobí v 79 krajinách a USA tvorí len malú časť jeho návštevnosti. To poukazuje na agresívnu globálnu expanziu Temu, čo ho stavia do pozície silného konkurenta.
Zameranie na mobilné aplikácie
Aj keď je webová návštevnosť Temu významná, väčšina transakcií pravdepodobne pochádza z jeho aplikácie. Len niekoľko týždňov po spustení v septembri 2022 sa dokonca stala najstahovanejšou nákupnou aplikáciou v USA. Stabilne si drží prvenstvo a v súčasnosti je na prvom mieste z takmer 80 krajín, v ktorých pôsobí. To zdôrazňuje dôležitosť stratégie „mobile-first“ pre e-commerce projekty.
Mení stratégie
Pôvodne sa Temu pozicionovalo ako ultra lacné trhovisko s produktmi priamo z Číny, no jeho obchodný model sa vyvíja. Dnes pochádza 20 % jeho predajov v USA už z miestnych skladov, čo môže naznačovať prechod na udržateľnejší a lokálne riadený model plnenia objednávok.
To znamená, že Temu sa môže postupne prestať spoliehať na využívanie laxných pravidiel, ktoré umožňujú dovoz tovaru bez platenia cla.
Podľa súčasných predpisov EÚ výrobky dovážané z krajín mimo EÚ, ako napríklad z amerických alebo čínskych online obchodov, sú predmetom dovozného cla. Výnimku tvoria objednávky do 150 eur. Táto hranica umožňuje medzinárodným predajcom, ako sú AliExpress a Temu, ponúkať produkty bez ciel vďaka nízkym cenám. Podobné zmeny zavádza aj Turecko, kde sa zvyšuje clo na zahraničné objednávky. Od 21. augusta sa clo na balíky z EÚ zvýši z 18 na 30 % a na balíky mimo EÚ dokonca na 60 %. Hranica oslobodenia od daní sa znižuje z 150 eur na 30 eur, čo zvýši náklady na menšie online objednávky a motivuje zákazníkov nakupovať viac od domácich predajcov.
Ak sa e-commerce firmy môžu od Temu niečo naučiť, môže to byť práve schopnosť rýchlo sa prispôsobiť pri zmenách trhových podmienok a regulácií.